Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. Enquesta internacional de satisfacció de bus i metro per analitzar-ne el servei
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
04.04.2016
Redacció

Enquesta internacional de satisfacció de bus i metro per analitzar-ne el servei

Imatge
Estació de metro / Foto: Arxiu TMB
Estació de metro / Foto: Arxiu TMB
< >Estació de metro / Foto: Arxiu TMB
Estació de metro / Foto: Arxiu TMB

En marxa una nova recollida de dades de satisfacció dels usuaris de busos i metro com a part dels estudis comparatius que porten a terme el Grup Internacional de Benchmarking de Bus (IBBG) i els grups de metro CoMET i Nova.

Els usuaris de bus i de metro tenen una nova oportunitat d'opinar sobre el servei gràcies a la vuitena edició de l'estudi comparatiu que porten a terme el Grup Internacional de Benchmarking de Bus (IBBG) i els grups de metro CoMET i Nova.

En aquesta experiència internacional hi participen empreses de transport de ciutats com Delhi, Hong Kong, Londres, Ciutat de Mèxic, Madrid, Nova York, Santiago de Xile, Singapur, Bangkok, Brussel·les, Istanbul, Kuala Lumpur, Lisboa, Mont-real, Newcastle, Rio de Janeiro, Toronto, Vancouver, Dublín, París, Seattle i Sydney. Com a novetat, aquest any s'hi afegeix la ciutat de Berlín.

Amb aquest treball conjunt es vol analitzar el servei bus i de metro i estudiar-ne les millors pràctiques amb l'objectiu de millorar-lo a partir de les opinions dels clients. La base és una enquesta anònima, que a Barcelona pot contestar qualsevol persona que viatgi amb els autobusos i amb la xarxa de metro de TMB, tant si ho fa habitualment com si és un client esporàdic, visitant la secció específica del web. La data límit per participar-hi és l’1 de maig.

Atributs de servei

El qüestionari consta de 20 afirmacions davant les quals l'usuari ha d'indicar el seu grau de conformitat o disconformitat, fent clic a l'espai apropiat. Fan referència a atributs del servei com la disponibilitat, l'accessibilitat, la informació, el temps, l'atenció al client, el confort, la seguretat i l'impacte ambiental. També es demana una valoració respecte al pes o la importància de cadascun d'aquests atributs en l'opinió global del servei.

Es tracta d'un qüestionari únic per a totes les ciutats, que té en compte paràmetres normalitzats de valoració que formen part de la norma europea de qualitat UNE 13816. Per norma, els resultats són tractats confidencialment dins els grups de treball.

El 2015 es van recollir uns 50.000 qüestionaris sobre el servei de bus i metro de Barcelona, que va rebre valoracions semblants o superiors a les de les grans ciutats del món. 

Darrera modificació
16.08.2018
Tema
Empresa
  • ConceptesDadesEstudisParticipacióServeiUsuarisInstitucionsAltresTMBServeiBusMetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Presentació de la 'Crònica d'un viatge'

TMB presenta un nou espai digital per navegar al llarg dels 100 anys de la xarxa de metro

Empresa
A la dreta de la imatge, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, rep el distintiu Queer Destinations Committed que entrega el CEO de Queer Destinations, Edgar Weggelaar / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El telefèric de Montjuïc rep el distintiu ‘Queer Destinations Committed’

Empresa
Imatge
Un grup de visitants escolta les explicacions del supervisor, amb el Centre de Control de Metro, de fons / Foto: Pep Herrero (TMB)

Obrim el metro: primers visitants a les jornades de portes obertes del Centenari

Empresa
La presidenta de TMB, Laia Bonet; el conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de bus, Jacobo Kalitovics i la directora d'infraestructures de bus, Natàlia Bigas; posen davant dels nous carregadors al CON de Zona Franca / Foto: Pep Herrero (TMB)

La cotxera d’autobusos de Zona Franca estrena 41 carregadors elèctrics

Empresa

Últimes notícies

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Santana al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de la proposta ARS GRÀCIA

Una instal·lació interactiva sonora i visual millorarà l’experiència de viatge al passadís del metro de Passeig de Gràcia

Transport
Imatge
Projecte vestíbul Glòries i DHub / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà el metro de Glòries amb l’interior del DHub

Transport
Imatge
El carrer Sagunt es transformarà en la Línia 1 del metro a la Festa Major de Sants 2025 / Foto: web Sants 3 Ràdio

Un carrer homenatjarà el Centenari de Metro a la Festa Major de Sants

Societat
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons