Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. Enquesta Internacional de Satisfacció de Bus i Metro Per Analitzar-ne El Servei
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
04.04.2016
Redacció

Enquesta internacional de satisfacció de bus i metro per analitzar-ne el servei

Imatge
Estació de metro / Foto: Arxiu TMB
Estació de metro / Foto: Arxiu TMB
< >Estació de metro / Foto: Arxiu TMB
Estació de metro / Foto: Arxiu TMB

En marxa una nova recollida de dades de satisfacció dels usuaris de busos i metro com a part dels estudis comparatius que porten a terme el Grup Internacional de Benchmarking de Bus (IBBG) i els grups de metro CoMET i Nova.

Els usuaris de bus i de metro tenen una nova oportunitat d'opinar sobre el servei gràcies a la vuitena edició de l'estudi comparatiu que porten a terme el Grup Internacional de Benchmarking de Bus (IBBG) i els grups de metro CoMET i Nova.

En aquesta experiència internacional hi participen empreses de transport de ciutats com Delhi, Hong Kong, Londres, Ciutat de Mèxic, Madrid, Nova York, Santiago de Xile, Singapur, Bangkok, Brussel·les, Istanbul, Kuala Lumpur, Lisboa, Mont-real, Newcastle, Rio de Janeiro, Toronto, Vancouver, Dublín, París, Seattle i Sydney. Com a novetat, aquest any s'hi afegeix la ciutat de Berlín.

Amb aquest treball conjunt es vol analitzar el servei bus i de metro i estudiar-ne les millors pràctiques amb l'objectiu de millorar-lo a partir de les opinions dels clients. La base és una enquesta anònima, que a Barcelona pot contestar qualsevol persona que viatgi amb els autobusos i amb la xarxa de metro de TMB, tant si ho fa habitualment com si és un client esporàdic, visitant la secció específica del web. La data límit per participar-hi és l’1 de maig.

Atributs de servei

El qüestionari consta de 20 afirmacions davant les quals l'usuari ha d'indicar el seu grau de conformitat o disconformitat, fent clic a l'espai apropiat. Fan referència a atributs del servei com la disponibilitat, l'accessibilitat, la informació, el temps, l'atenció al client, el confort, la seguretat i l'impacte ambiental. També es demana una valoració respecte al pes o la importància de cadascun d'aquests atributs en l'opinió global del servei.

Es tracta d'un qüestionari únic per a totes les ciutats, que té en compte paràmetres normalitzats de valoració que formen part de la norma europea de qualitat UNE 13816. Per norma, els resultats són tractats confidencialment dins els grups de treball.

El 2015 es van recollir uns 50.000 qüestionaris sobre el servei de bus i metro de Barcelona, que va rebre valoracions semblants o superiors a les de les grans ciutats del món. 

Darrera modificació
16.08.2018
Tema
Empresa
  • ConceptesDadesEstudisParticipacióServeiUsuarisInstitucionsAltresTMBServeiBusMetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge general del saló durant l'última edició / Foto: SmartCityExpo

TMB participa en el congrés Tomorrow Mobility on presentarà diferents projectes innovadors de metro i bus

Empresa
El número 6 es va incorporar al servei del Tramvia Blau el 1937 / Foto: Arxiu TMB

Ajornada la celebració del 125è aniversari del Tramvia Blau pel dol oficial de l’accident ferroviari de Toledo

Empresa
El número 6 es va incorporar al servei del Tramvia Blau el 1937 / Foto: Arxiu TMB

TMB celebra els 125 anys del Tramvia Blau obrint visites a aquesta icona del transport de la ciutat

Empresa
Frederic Crespo i Cristina Güell encaixen mans un cop signat l'acord entre TMB i el COCARMI / Foto: Miguel Ángel Cuartero

TMB i el COCARMI promouran actuacions entorn de l’accessibilitat universal

Empresa

Últimes notícies

Imatge
Detall de campana de sostre / Foto: Arxiu TMB

Fusta, records i nostàlgia: l'interior del Tramvia Blau al detall

Història
Gallery
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per als dos concerts de Melendi al Palau Sant Jordi

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Jorge Drexler al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
El número 5 va començar a donar servei a la línia del tramvia de Vallvidrera / Foto: Arxiu TMB

El Tramvia Blau: 125 anys d’un transport singular

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons