Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. En Xarxa
  3. Esther Marín, Agent D'atenció Al Client a L'L2, Explica a El Periódico La Seva Vivència Durant L'apagada
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
28.05.2025
Marta Espinosa

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico
< >L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

L'empleada del metro de Barcelona relata en una entrevista com va viure l’apagada del passat 28 d’abril a l’estació de Sagrada Família i com va ajudar en les tasques d'evacuació dels usuaris atrapats dins dels trens que estaven als túnels del suburbà.

🚇💡Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2 de #metrobcn, explica a @elperiodico_cat la seva vivència durant l'apagada general del passat 28 d'abril.
👏 https://t.co/wBdz9PxgV1https://t.co/cUXIX8doq1

— TMB (@TMB_Barcelona) May 28, 2025

Vist a la xarxa
Entrevista a Esther Marín, agent d'atenció al cient de Metro, de servei durant l'apagada del 28 d'abril

L'empleada del metro de Barcelona relata en una entrevista com va viure l’apagada del passat 28 d’abril a l’estació de Sagrada Família i com va ajudar en les tasques d'evacuació dels usuaris atrapats dins dels trens que estaven als túnels del suburbà.

L'Esther Marín fa més de 25 anys que treballa al metro, ella, farmacèutica de formació, treballa al torn de 12 a 20 hores, i aquell dilluns, 28 d'abril, segur que no s'esperava la intensa jornada que viuria. Tan sols 30 minuts després d'iniciar la seva jornada laboral, va intuir que alguna cosa no anava bé: un senyal acústic d'un pou de ventilació de l'estació va donar el primer avís. Posteriorment, les portes par de la zona de peatge es van obrir automàticament i a l'uníson i les pantalles de les màquines distribuïdores de bitllets es van quedar en negre. I va arribar la foscor. 

Les llums d'emergència (el 'sereno' com es coneix entre els empleats de línia), una llanterna i els llums dels mòbils van guiar els empleats cap a l'andana, on van advertir la gent que esperaven atònits l'arribada del tren que el servei estava aturat. També van ajudar a desallotjar la gent que es trobava dins d'un tren que s'havia quedat a la sortida del túnel de Sagrada Família. En aquest cas, el desallotjament va ser ràpid, ja que el comboi tenia mig cos a l'andana. Però al fons del túnel es veia un altre tren que sí que estava a les fosques. Diversos empleats i empleades van baixar l'escala de l'andana a la via i van anar al rescat de les persones que van sortir del tren, amb l'evident desconcert, però amb tranquil·litat i calma, cap a l'exterior.  

Pots llegir l'entrevista completa al següent enllaç.

Darrera modificació
30.05.2025
Tema
En xarxa
  • Altres temesTransportConceptesCuriositatsLaboralUsuarisInstitucionsTMBLlocsSagrada FamíliaServeiL2MetroAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • 'El Balcó' entrevista Jèssica Centelles, conductora de bus al volant durant l'apagada

Contingut relacionat

Imatge
Estació de Mont San Angelo. /Foto: REGIONE CAMPANIA

El metro de Nàpols torna a situar una estació als llibres d’art

En xarxa
Imatge
TMB present a l'assamblea general d'ALAMYS celebrada a Lima. /Foto: TMB

TMB present a l'assemblea general d'ALAMYS a Lima

En xarxa
Gallery
Imatge
Detall de la portada del número 33 de la revista 'Monogràfic' de 'MobiliCat' dedicada al Centenari de metro / Imatge: MobiliCat

El Centenari de Metro, protagonista del suplement de la revista especialitzada MobiliCat

En xarxa
Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content

Últimes notícies

Ciutadella Vila Olímpica. /Foto: TMB

L’estació de Ciutadella / Vila Olímpica de l’L4 del metro estrena tres nous ascensors i ja és totalment accessible

Transport
Mural de TMB i Eurofirms a l'estació d'Arc de Triomf (L1) / Pep Herrero

Doble acció de TMB per unir esforços per sensibilitzar sobre el civisme i la inclusió laboral de les persones amb discapacitat

Empresa
Dos tècnics de TMB netejant un tren a l'àrea de rentat de grafitis / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El vandalisme ferroviari provoca una despesa de gairebé 6 milions d’euros des de 2020 i va afectar més de 350 trens al 2024

Transport
Imatge
Detall del cartell del departament de Salut que commemora el Dia mundial de la sida 2025 / Imatge: Dept. Salut

TMB se suma un any més al manifest que commemora el Dia mundial de la Sida

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons