Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Els Turistes Puntuen El Transport Públic de Barcelona Amb Un 8,5 Sobre 10
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
05.06.2018
Redacció

Els turistes puntuen el transport públic de Barcelona amb un 8,5 sobre 10

Imatge
Un tren del metro de Barcelona en moviment / Foto: Pep Herrero (TMB)
Un tren del metro de Barcelona en moviment / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Un tren del metro de Barcelona en moviment / Foto: Pep Herrero (TMB)
Un tren del metro de Barcelona en moviment / Foto: Pep Herrero (TMB)

L'estudi del perfil i els hàbits dels visitants corresponent al 2017 indica que el metro continua sent el transport més utilitzat pels forasters per moure's dins la ciutat.

Els turistes que visiten Barcelona es mouen principalment en metro. Ho diuen ells mateixos quan els pregunten durant la seva estada a la ciutat: el 65% l'han utilitzat i per al 57,1% ha constituït el principal mitjà de transport durant l'estada. És una de les moltes dades d'un estudi realitzat al llarg del 2017 que la setmana passada va difondre l'Observatori del Turisme, constituït per l'Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i el consorci Turisme de Barcelona.

En el segon lloc de les preferències en el transport urbà destaca el taxi: l'han utilitzat el 37,7% dels turistes que han pernoctat a Barcelona, i per al 21,7% ha estat la seva manera habitual de moure's. En tercer lloc hi ha l'autobús regular, utilitzat per un 28% dels visitants i de manera més freqüent pel 8,7%. Els busos turístics són esmentats pel 9,6% dels turistes i el 3,4% els identifiquen com el seu preferit.

En relació amb les dades del 2016, s'observa un avenç en l'ús dels autobusos regulars (2,4 punts) i un lleu retrocés del metro.

Globalment el transport públic continua mereixent una puntuació de notable alt i fins i tot els enquestats li apugen la nota una mica més: la mitjana ha passat del 8,4 del 2016 al 8,5 del 2017.

L'estudi es basa en 6.015 entrevistes realitzades a persones de més de 15 anys que van passar entre una i 28 nits a Barcelona entre el febrer i el desembre de l'any passat, per motius d'oci, activitats professionals o bé qüestions personals. Es pot consultar sencer al web de la Diputació de Barcelona.

Darrera modificació
06.06.2018
Tema
Transport
  • ConceptesDadesMobilitatInstitucionsAjuntamentAltresTMBLlocsBarcelonaServeiBusBus turísticMetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Els turistes prefereixen el metro, el taxi i l’autobús

Contingut relacionat

El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la compareixença d'avui. / Foto: TMB

Els delictes a bus es redueixen més d’un 40% durant el primer trimestre de l’any

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Ajuntament de Barcelona

Afectacions a les línies de bus per la Cursa Diagonal DiR - Guàrdia Urbana 2026

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per als dos concerts de Bad Bunny a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Rawayana al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Motorista durant el periode de la Guerra Civil. /Foto: Arxiu Nacional de Catalunya

La xarxa de metro durant la guerra civil i la postguerra: un període de dubtes i inflexió

Història
Cronoescalada 2026. /Foto: TMB

284 atletes participen a la segona cronoescalada solidària al metro de Barcelona en suport a les famílies d’infants amb càncer

Societat
Imatge
Mònica Peinado recull el premi Òscar Muñoz

Mònica Peinado, guardonada amb el premi Òscar Muñoz a la bona comunicació en infraestructures i mobilitat

Empresa
Cartell de La Nit dels Museus 2026 / Imatge: web oficial

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2026 i se suma obrint l’Espai Mercè Sala a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons