Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. El Transport Públic És L'opció Prioritària de Mobilitat Dels Barcelonins Malgrat La Covid-19
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
06.04.2021
Carme Becerra

El transport públic és l'opció prioritària de mobilitat dels barcelonins malgrat la Covid-19

Imatge
El metro i el bus mantenen el notable com a valoració, també en temps de pandèmia / Foto: TMB
El metro i el bus mantenen el notable com a valoració, també en temps de pandèmia / Foto: TMB
< >El metro i el bus mantenen el notable com a valoració, també en temps de pandèmia / Foto: TMB
El metro i el bus mantenen el notable com a valoració, també en temps de pandèmia / Foto: TMB

L'autobús i el metro revaliden el notable en l'Enquesta de Serveis Municipals de l'Ajuntament de Barcelona. Preguntats sobre l'any 2020, els ciutadans han puntuat el bus amb un 7,1 i el suburbà amb un 7.

La Covid-19 ha portat molts ciutadans a qüestionar el model urbà. Així ho recull l'Enquesta de Serveis Municipals que elabora l'Ajuntament de Barcelona. De fet, en l'edició 2020, 3 de cada 10 barcelonins afirmen que canviarien de lloc de residència si els fos possible.

Tot i aquesta mirada més negativa que altres anys cap a la ciutat i la seva oferta, l'autobús i el metro continuen entre els 10 serveis municipals més ben valorats (dels 26 analitzats). Els enquestats puntuen la xarxa de bus amb un 7,1 i la de metro amb un 7. En tots dos casos es produeix una lleugera baixada  (d'una i de quatre dècimes, respectivament) respecte a les valoracions del 2019.

El transport públic, més utilitzat que el vehicle privat

Si bé durant la pandèmia hi ha hagut un cert traspàs d'usuaris cap al vehicle particular, el transport públic és l'opció prioritària per als veïns de Barcelona. Més del 63% dels barcelonins van escollir modes públics l'any 2020 en els seus desplaçaments, mentre que només el 24% van optar pel vehicle privat.  Es produeix, però, una baixada de 6,1 punts en la mobilitat en transport públic.

La influència de la pandèmia també es deixa notar en els problemes considerats més greus pels enquestats. La Covid-19 apareix com a tercera preocupació en l'enquesta (per darrere de la seguretat i l'accés a l'habitatge) i s'esmenten menys que en ocasions anteriors problemes com la circulació, el medi ambient o el turisme.

Bona percepció de l'evolució del servei

L'enquesta també recull la percepció de l'evolució dels diferents serveis. Encapçala la llista l'oferta de bus, que ha millorat segons el 45,5% de les respostes. També la xarxa de metro és percebuda amb una evolució positiva. En aquest cas, segons el 32,3% dels que han estat preguntats.

Aquests resultats són fruit de 6.676 entrevistes presencials fetes entre l'1 de setembre i el 2 de desembre passats. Podeu consultar el document sencer en aquest enllaç i, en aquest altre, l'evolució de les respostes des de l'any 1996.

Darrera modificació
06.04.2021
Tema
Transport
  • ConceptesEstudisUsuarisInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusMetroAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Metro i bus mantenen el notable en la valoració que fan els barcelonins dels serveis municipals

Contingut relacionat

Al fons, el taller centenari de Santa Eulàlia, on també s'han realitzat actuacions de modernització i renovació / Pep Herrero (TMB)

Dissabte es normalitza el servei de l’L1 de metro entre Florida i Plaça de Sants, un cop finalitzades les obres

Transport
Imatge
Placa de formigó a via general per evitar vibracions / Autor: P.H.

Fotogaleria: Descobreix com avancen les obres de millora de l'L1

Transport
Gallery
Estadi Camp Nou / Foto: FCBarcelona

TMB posa en marxa un nou servei de bus perimetral a l’Spotify Camp Nou

Transport
La presidenta de TMB, Laia Bonet, i el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, en un moment de la visita a les obres de la L1 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Les obres de l’L1 de metro encaren la recta final i el servei entre Florida i Plaça de Sants es restablirà el 29 d’agost

Transport

Últimes notícies

Imatge
Clausura oficial de l'antic funicular de Montjuïc. / Autor: Arxiu TMB

L'herència del 92: La revolució global que va transformar el transport metropolità

Història
Imatge
Vista del port de Barcelona / Pep Herrero

TMB connecta la ciutadania amb els més de 500 refugis climàtics de la ciutat

Cultura i Oci
Imatge
Bus elèctric. /Foto: TMB

La conductora de Bus de TMB, Roser Caroz, protagonitza una campanya de l'Ajuntament de Barcelona sobre sostenibilitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Exterior de l'estació de Ciutadella / Vila Olímpica durant els Jocs Olímpics / Foto: Arxiu Fundació TMB

Crònica d'un viatge: El metro d'una capital mundial (1983 - 1999)

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons