Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Metro i bus mantenen el notable en la valoració que fan els barcelonins dels serveis municipals
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.10.2019
Carme Becerra

Metro i bus mantenen el notable en la valoració que fan els barcelonins dels serveis municipals

Imatge
Estació Clot de la línia 1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
Estació Clot de la línia 1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Estació Clot de la línia 1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
Estació Clot de la línia 1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

L'Enquesta de Serveis Municipals, que elabora l'Ajuntament de Barcelona anualment, puntua amb un 7,4 el metro i amb un 7,2 el bus. Més de la meitat dels enquestats creuen que el servei de bus ha millorat. Quant al metro, aquesta afirmació apareix en prop del 40% de les respostes.

Un any més, els serveis que opera TMB han assolit un notable en la valoració dels ciutadans de Barcelona. Segons l'Enquesta de Serveis Municipals 2019, els barcelonins puntuen amb un 7,4 l'oferta de metro i amb un 7,3 la d'autobusos. Les puntuacions són una dècima més baixes que les del 2018, any en què es va batre el rècord històric (des de 1996). 

Aquesta puntuació fa del metro el sisè servei municipal amb millor valoració (entre un total de 26 serveis), mentre que el bus ocupa la desena posició, en un rànquing encapçalat pels bombers, les biblioteques i els centres cívics.

Percepció positiva de l'evolució del servei

Entre els usuaris de transport públic, el 37% escullen la xarxa de metro com a mitjà prioritari, mentre que el bus és el transport que més utilitzen el 27% dels enquestats. L'evolució de tots dos serveis de TMB es percep majoritàriament com a positiva: un 56,6% han respost que el servei d'autobús ha millorat i un 18,5% que es manté igual; quant al metro, creuen que ha millorat el 38,2%, i el perceben al mateix nivell que l'any anterior un 39,6%.

Una majoria de barcelonins opina que la ciutat està molt o bastant dotada de transport públic: el 85,9%. Pel que fa a la identificació de problemes de la capital catalana, el conjunt de Transports, Infraestructures i Comunicacions és el principal problema per al 4,7% dels enquestats, i queda en la vuitena posició, per darrere de qüestions com la inseguretat o l'habitatge.

L'Enquesta s'elabora a partir de 6.000 entrevistes presencials, i les dades d'aquest i dels anys anteriors es poden consultar en aquest enllaç.

Darrera modificació
11.10.2019
Tema
Transport
  • ConceptesEstudisUsuarisInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusMetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Metro i autobús obtenen valoracions màximes entre els serveis urbans de Barcelona

Contingut relacionat

La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Billie Eilish al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge roda de premsa tall estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Les obres de millora del metro de Barcelona obligaran a tallar parcialment el servei a les línies 4 i 11

Transport

Últimes notícies

Les noves incorporacions com a personal de conducció de bus de TMB per aquest estiu 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB incorpora avui 217 professionals de conducció per a bus

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà i la directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, amb directius de metro en l'acte de posada en servei del darrer tren 7000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB posa en servei el darrer dels 50 trens que han renovat el material mòbil de les línies 1 i 3 del metro

Empresa
Imatge
Imatge de l'estand de TMB i FGC a la UITP Summit d'Hamburg / Font:  TMB

L'aposta de TMB per la mobilitat sostenible s'exposa a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons