Header Top menu
Metro i bus mantenen el notable en la valoració que fan els barcelonins dels serveis municipals
L'Enquesta de Serveis Municipals, que elabora l'Ajuntament de Barcelona anualment, puntua amb un 7,4 el metro i amb un 7,2 el bus. Més de la meitat dels enquestats creuen que el servei de bus ha millorat. Quant al metro, aquesta afirmació apareix en prop del 40% de les respostes.
Un any més, els serveis que opera TMB han assolit un notable en la valoració dels ciutadans de Barcelona. Segons l'Enquesta de Serveis Municipals 2019, els barcelonins puntuen amb un 7,4 l'oferta de metro i amb un 7,3 la d'autobusos. Les puntuacions són una dècima més baixes que les del 2018, any en què es va batre el rècord històric (des de 1996).
Aquesta puntuació fa del metro el sisè servei municipal amb millor valoració (entre un total de 26 serveis), mentre que el bus ocupa la desena posició, en un rànquing encapçalat pels bombers, les biblioteques i els centres cívics.
Percepció positiva de l'evolució del servei
Entre els usuaris de transport públic, el 37% escullen la xarxa de metro com a mitjà prioritari, mentre que el bus és el transport que més utilitzen el 27% dels enquestats. L'evolució de tots dos serveis de TMB es percep majoritàriament com a positiva: un 56,6% han respost que el servei d'autobús ha millorat i un 18,5% que es manté igual; quant al metro, creuen que ha millorat el 38,2%, i el perceben al mateix nivell que l'any anterior un 39,6%.
Una majoria de barcelonins opina que la ciutat està molt o bastant dotada de transport públic: el 85,9%. Pel que fa a la identificació de problemes de la capital catalana, el conjunt de Transports, Infraestructures i Comunicacions és el principal problema per al 4,7% dels enquestats, i queda en la vuitena posició, per darrere de qüestions com la inseguretat o l'habitatge.
L'Enquesta s'elabora a partir de 6.000 entrevistes presencials, i les dades d'aquest i dels anys anteriors es poden consultar en aquest enllaç.