Header Top menu
TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya
La sessió va tenir com a eix central l’anàlisi del Decret 209/2023 que desenvolupa el nou codi que ha d'establir els requisits d’accessibilitat universal aplicables als diferents àmbits del transport
El Comitè d'Accessibilitat Universal de TMB es va reunir el passat 8 de maig per analitzar l'impacte que tindrà el Decret 209/2023, que desenvolupa el nou Codi d'Accessibilitat de Catalunya i que va entrar en vigor el passat 3 de març. Aquesta normativa estableix els requisits d’accessibilitat universal aplicables als diferents àmbits del transport, amb l’objectiu de garantir l’autonomia personal, la igualtat d’oportunitats i la no-discriminació.
Durant la sessió, Jordi Oliva, responsable Tècnic de l’Àrea de Promoció de l’Accessibilitat del Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, va exposar l’abast normatiu, tècnic, social i econòmic del nou codi, destacant que aquest respon a tres grans reptes: millorar les condicions d’accessibilitat en les noves actuacions, com ara estacions, vehicles o serveis digitals; impulsar la transformació progressiva de l’entorn existent mitjançant intervencions planificades i ajustos raonables; i regular l’accessibilitat dels continguts i serveis, amb una atenció especial als aspectes comunicatius, garantint que la informació i l’atenció a l’usuari siguin plenament inclusives.
Tot seguit, l’equip tècnic d’Accessibilitat Universal de TMB va presentar un document preliminar d’anàlisi de l’impacte del nou codi que aplica a cada grup operatiu anteriorment descrit. Aquest document identifica els requisits normatius aplicables amb la finalitat de proposar un pla d’acció per garantir el compliment progressiu de la normativa, en coordinació amb el futur Pla d’Implantació de l’Accessibilitat que haurà d’elaborar TMB com a operador de transport durant el pròxim any.
Grups de treball
El Comitè està presidit pel conseller delegat de TMB, Xavier Flores, i el formen 15 responsables dels grups operatius que representen les principals àrees funcionals de TMB en matèria d’accessibilitat: Vehicles Bus, Manteniment Bus, Infoaccessibilitat Bus, Gestió operativa de Bus, Parades de Bus, Vehicles Metro, Manteniment d’estacions, Infoaccessibilitat Metro, Gestió operativa de Metro, Infraestructures, Ascensors i escales mecàniques, Gestió de la diversitat, Formació, Transformació digital, Accessibilitat Universal i Senyalització Corporativa., juntament amb representants de les quatre àrees satèl·lit que donen suport tècnic i estratègic: Assessoria Jurídica, Tecnologia, Innovació i Experiència de Client. Alhora també hi ha representants de les quatre àrees satèl·lit que donen suport tècnic i estratègic: Assessoria Jurídica, Tecnologia, Innovació i Experiència de Client.
- Altres temesSocietatConceptesAccessibilitatInstitucionsGeneralitatTMBServeiBusMetroAnys2025