Redacció

Territori invertirà 248 milions en sis anys per modernitzar i adaptar la xarxa de metro

102,5 milions es destinaran a adaptar les estacions i intercanviadors que ara no són accessibles. El pla inclou també un programa de conservació extraordinari de 145,5 milions per actualitzar la infraestructura, mantenir la fiabilitat i atendre l’increment de la demanda.

El departament de Territori i Sostenibilitat invertirà 248 milions d’euros els pròxims sis anys en diverses actuacions de millora de la xarxa metropolitana de metro, segons ha informat avui en un comunicat. Aquest pla inclou tant obres ja planificades i en marxa per adaptar la xarxa a persones amb mobilitat reduïda i la construcció de noves estacions, amb un pressupost de 102,5 milions, com un programa de conservació extraordinari de 145,5 milions per mantenir la fiabilitat del sistema i atendre l’increment de la demanda, que l’any 2016 va ser de 381,5 milions de viatges.

El programa d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda inclou l’adequació de les estacions de Jaume I (L4), en obres des d’aquest mes de juny, Vallcarca (L3), Ciutadella / Vila Olímpica (L4) i els intercanviadors de Maragall (L4, L5), Espanya (L1, L3), Clot (L1, L2) Verdaguer (L4, L5), Plaça de Sants (L1, L5) i Urquinaona (L1, L4). Amb la finalització de totes aquestes obres, l’any 2023, el 100% de la xarxa de metro serà totalment accessible. El pla també contempla la finalització de l’estació d’Ernest Lluch (L5), entre les parades de Collblanc i Pubilla Cases.

Pel que fa al programa extraordinari de manteniment, el departament de Territori i Sostenibilitat ha programat un seguit d’actuacions de modernització i millora que permetran mantenir la fiabilitat del sistema i atendre el creixement de la demanda. Destaquen la construcció d’una nova cotxera a la línia 1 i l’ampliació de la cotxera de la L3, la renovació de la senyalització ferroviària i  l’increment de la potència de tracció, entre d’altres.

Totes aquestes actuacions s’han programat d’acord amb l’operador de la xarxa de metro, Transports Metropolitans de Barcelona.

Més informació a la nota de premsa del departament de Territori i Sostenibilitat.

Darrera modificació: 
26.10.2017
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies