Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La reestructuració global de la xarxa d'autobusos de Barcelona compleix un any
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
26.11.2019
Oriol Pàmies

La reestructuració global de la xarxa d'autobusos de Barcelona compleix un any

Imatge
Autobús de la línia V15 enfilant la Diagonal / Foto: Pep Herrero (TMB)
Autobús de la línia V15 enfilant la Diagonal / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Autobús de la línia V15 enfilant la Diagonal / Foto: Pep Herrero (TMB)
Autobús de la línia V15 enfilant la Diagonal / Foto: Pep Herrero (TMB)

El 26 de novembre del 2018 es va completar la implantació de les 28 línies horitzontals, verticals i diagonals, que transporten cada dia el 60% del passatge.

Avui fa un any entraven en servei les línies H2, V1, V19, V23 i V25 d'autobusos i es completava la malla de 28 línies d'altes prestacions i la reestructuració global de la xarxa que han impulsat l'Ajuntament de Barcelona i TMB des del 2012 perquè el servei sigui més eficaç i més útil per als ciutadans. L'acollida ha estat positiva, com es desprèn de l'increment continuat de la demanda any rere any.

Les 28 línies de la nova xarxa de bus —17 de verticals, 8 d’horitzontals i 3 de diagonals— transporten el 60% dels usuaris d'autobús, cobreixen el 95% del territori de la ciutat i es poden combinar mitjançant 125 àrees d'intercanvi. Amb prestacions semblants hi ha deu línies convencionals, que transporten un altre 20% del passatge: 7, 33, 47, 34, 27, 24, 54, 6, 22 i 70. Així, el 80% dels usuaris viatgen amb freqüències de 8 minuts o menys.

El comportament de la demanda és coherent amb la valoració que els usuaris en fan. L'Estudi de Percepció del Client del 2018 atorga a la nova xarxa de bus una puntuació de 8,01, lleugerament per sobre del 7,72 que rep la xarxa convencional. És la nota de satisfacció global més alta des del 2008. Els conceptes més ben valorats són la rapidesa, els intervals de pas, la informació del temps de pas i gestió de les incidències, la informació en el bus i en les marquesines i la connexió intermodal.

Increment net de servei

La reestructuració de la xarxa de bus per fer-la més intuïtiva i cobrir millor el territori ha anat aparellada amb un increment net de servei, de 66 vehicles més els dies feiners, i una reconversió ambiental de la flota, que cada vegada és més neta i avança cap a l'electrificació, començant per la línia H16. La informació de servei i la senyalització han fet un salt endavant per mirar d'acompanyar els usuaris al llarg del viatge.

També ha estat destacable l'actuació sobre la infraestructura. Durant tot el procés de desplegament de la nova xarxa de bus s'han fet un total de 809 actuacions de millores a les parades: renovacions de marquesines, actuacions de millora de l'accessibilitat, implantació de nous encaminaments, millora de paviments, adequació d'escocells, etc.

Per millorar el pas de l'autobús s'han delimitat, des del 2015, 43,7 quilòmetres de nous carrils reservats, fins als 207 quilòmetres, i s'han creat dobles carrils bus a la Gran Via i la Diagonal, carrils bus contrasentit i girs exclusius. En 65 cruïlles s'han efectuat actuacions semafòriques per facilitar la circulació dels autobusos.

Darrera modificació
26.11.2019
Tema
Transport
  • ConceptesDemandaServeiInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusNova xarxa de busAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci
Imatge
Una de les més de 4.500 càmeres de videovigilància que hi ha a bord de tots els busos de la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La col·laboració entre Mossos i TMB fa possible un macrodispositiu per detectar furts a la xarxa de bus

Empresa
Imatge
El CCB durant l'apagada d'ahir. /Foto: TMB

'El Balcó' entrevista Jèssica Centelles, conductora de bus al volant durant l'apagada

En xarxa
Third-party content

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons