Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La reestructuració global de la xarxa d'autobusos de Barcelona compleix un any
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
26.11.2019
Oriol Pàmies

La reestructuració global de la xarxa d'autobusos de Barcelona compleix un any

Imatge
Autobús de la línia V15 enfilant la Diagonal / Foto: Pep Herrero (TMB)
Autobús de la línia V15 enfilant la Diagonal / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Autobús de la línia V15 enfilant la Diagonal / Foto: Pep Herrero (TMB)
Autobús de la línia V15 enfilant la Diagonal / Foto: Pep Herrero (TMB)

El 26 de novembre del 2018 es va completar la implantació de les 28 línies horitzontals, verticals i diagonals, que transporten cada dia el 60% del passatge.

Avui fa un any entraven en servei les línies H2, V1, V19, V23 i V25 d'autobusos i es completava la malla de 28 línies d'altes prestacions i la reestructuració global de la xarxa que han impulsat l'Ajuntament de Barcelona i TMB des del 2012 perquè el servei sigui més eficaç i més útil per als ciutadans. L'acollida ha estat positiva, com es desprèn de l'increment continuat de la demanda any rere any.

Les 28 línies de la nova xarxa de bus —17 de verticals, 8 d’horitzontals i 3 de diagonals— transporten el 60% dels usuaris d'autobús, cobreixen el 95% del territori de la ciutat i es poden combinar mitjançant 125 àrees d'intercanvi. Amb prestacions semblants hi ha deu línies convencionals, que transporten un altre 20% del passatge: 7, 33, 47, 34, 27, 24, 54, 6, 22 i 70. Així, el 80% dels usuaris viatgen amb freqüències de 8 minuts o menys.

El comportament de la demanda és coherent amb la valoració que els usuaris en fan. L'Estudi de Percepció del Client del 2018 atorga a la nova xarxa de bus una puntuació de 8,01, lleugerament per sobre del 7,72 que rep la xarxa convencional. És la nota de satisfacció global més alta des del 2008. Els conceptes més ben valorats són la rapidesa, els intervals de pas, la informació del temps de pas i gestió de les incidències, la informació en el bus i en les marquesines i la connexió intermodal.

Increment net de servei

La reestructuració de la xarxa de bus per fer-la més intuïtiva i cobrir millor el territori ha anat aparellada amb un increment net de servei, de 66 vehicles més els dies feiners, i una reconversió ambiental de la flota, que cada vegada és més neta i avança cap a l'electrificació, començant per la línia H16. La informació de servei i la senyalització han fet un salt endavant per mirar d'acompanyar els usuaris al llarg del viatge.

També ha estat destacable l'actuació sobre la infraestructura. Durant tot el procés de desplegament de la nova xarxa de bus s'han fet un total de 809 actuacions de millores a les parades: renovacions de marquesines, actuacions de millora de l'accessibilitat, implantació de nous encaminaments, millora de paviments, adequació d'escocells, etc.

Per millorar el pas de l'autobús s'han delimitat, des del 2015, 43,7 quilòmetres de nous carrils reservats, fins als 207 quilòmetres, i s'han creat dobles carrils bus a la Gran Via i la Diagonal, carrils bus contrasentit i girs exclusius. En 65 cruïlles s'han efectuat actuacions semafòriques per facilitar la circulació dels autobusos.

Darrera modificació
26.11.2019
Tema
Transport
  • ConceptesDemandaServeiInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusNova xarxa de busAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Myke Towers al Palau Sant Jordi

Transport
Presentació de la línia X3. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB posa avui en servei la nova línia de bus exprés X3 entre l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona

Transport

Últimes notícies

Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa
Imatge
La delegació iberoamericana del Banc Mundial a les instal·lacions de Triangle de TMB / Foto: Edu Pedrocchi (TMB)

Representants del Banc Mundial visiten TMB, com a operador referent en accessibilitat

Empresa
Imatge
L'accés de l'estació Fontana en una imatge dels anys 60 / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

Fontana, una estació centenària

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons