Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. El Passatge a Les Xarxes de Metro i Autobusos de TMB Cau Fins Al 8,5% Els Dies Feiners
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
27.03.2020
Redacció

El passatge a les xarxes de metro i autobusos de TMB cau fins al 8,5% els dies feiners

Imatge
Autobús de la línia H12 en una Gran Via pràcticament buida / Foto: TMB
Autobús de la línia H12 en una Gran Via pràcticament buida / Foto: TMB
< >Autobús de la línia H12 en una Gran Via pràcticament buida / Foto: TMB
Autobús de la línia H12 en una Gran Via pràcticament buida / Foto: TMB

El compliment de la consigna ‘No et moguis’ és generalitzat a l'àrea de Barcelona després de 14 dies d'estat d'alarma.

Quan estem acabant la segona setmana de confinament per limitar els contagis de Covid-19, la demanda de les xarxes de metro i autobusos ha baixat en proporcions del 90,5% i del 93,3% respectivament, segons les dades provisionals d'ahir. Això vol dir que entre totes dues estan fent possibles uns 182.000 viatges diaris de persones vinculades a sectors essencials, tan sols un 8,5% dels que eren habituals en un dia feiner abans de l'emergència sanitària. Una setmana enrere encara es feien l'11% dels desplaçaments.

Aquesta reducció de les validacions és conseqüència de les mesures de restricció de l'activitat imposades per les autoritats i de la crida general a quedar-se a casa i posar distància amb la resta de persones, emplaçament al qual s'ha sumat TMB amb una campanya. També s'han pres mesures per prevenir contagis i s'ha adaptat l'oferta (horaris o freqüències) a la situació.

La reducció dràstica de la mobilitat és un dels indicadors analitzats pel Departament de Territori i Sostenibilitat que confirmen el compliment generalitzat del confinament de la població. Per la seva banda, l'Ajuntament de Barcelona ha recordat en una nota l'obligatorietat de no desplaçar-se si no és per motius d'estricta necessitat com ara anar a centres sanitaris, adquirir productes bàsics, assistir persones dependents o anar a treballar.

Adaptació de l'oferta del cap de setmana

Amb vista al cap de setmana, el transport públic readapta la seva oferta per complir l’objectiu de no sobrepassar el terç de l’ocupació màxima dels vehicles i combois, de manera que el passatge pugui respectar la distància de seguretat. En línies generals, l’oferta d’aquest cap de setmana serà del 33-60% del que és habitual en dissabtes i diumenges. El metro i els autobusos de TMB se situaran en el 50%

D'altra banda, des d'ahir ha deixat de funcionar comercialment la terminal  T2 de l'Aeroport del Prat. Tot i això, la línia 9 Sud del metro i el bus 46 mantenen els serveis que passen per la T2 per garantir l'accés dels treballadors.

Més informació a la nota de premsa del departament de Territori i Sostenibilitat.

Darrera modificació
09.04.2020
Tema
Transport
  • ConceptesDemandaOfertaServeiInstitucionsTMBLlocsAeroport T2ServeiBusMetroAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Fins on calgui: el compromís de TMB que dona continuïtat a la consigna #NoEtMoguis

Contingut relacionat

Autobús de la línia D20 en direcció a Ernest Lluch / Foto: TMB

TMB augmenta la capacitat de les línies V29 i D20 els caps de setmana per facilitar l’accés a les platges

Transport
Les obres a la L5 han permés renovar integralment 5 km de via / Foto: TMB

El metro farà aquest estiu obres de millora a quatre punts de la xarxa que comportaran afectacions parcials al servei

Transport
Un moment del simulacre amb evacuació frontal del passatge / Font: TMB

TMB posa a prova els protocols de seguretat a metro amb un simulacre d’apagada total d’energia i evacuació integral

Transport
Imatge d'una edició anterior del festival / Foto: Web Primavera Sound

TMB reforça el transport públic per al festival Primavera Sound 2026

Transport

Últimes notícies

Imatge
Presentació de la nova compra de material del metro de Nova York /Foto: Marc A. Hermann / MTA

L’Autoritat del Transport de Nova York prepara la comanda de material mòbil més gran de la seva historia

En xarxa
Joaquim Balsera, director de negocis corporatius, internacional i màrqueting de TMB, designat nou Secretari General d'ALAMYS / Foto: ALAMYS

Joaquim Balsera, nou secretari general de la ‘Asociación Latinoamericana de Metros y Subterráneos (ALAMYS)’

Empresa
Imatge
El CEO de TMB al 31è Comités Técnicos de ALAMYS

TMB presenta l'estudi sobre el retorn econòmic, social i mediambiental de la seva activitat al fòrum d'ALAMYS

Empresa
Imatge
Accés Pelai-Ronda de l’estació d’Universitat, 1940. Fotografia de Puig Farran. Font: Arxiu Fundació TMB

El centenari del Metro Transversal en imatges

Història
Gallery

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons