Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Noves Mesures a L’espai Públic Per Afavorir Els Desplaçaments a Peu, Amb Autobús i Amb Bici
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
03.07.2020
Redacció

Noves mesures a l’espai públic per afavorir els desplaçaments a peu, amb autobús i amb bici

Imatge
Trànsit a la Diagonal de Barcelona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Trànsit a la Diagonal de Barcelona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Trànsit a la Diagonal de Barcelona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Trànsit a la Diagonal de Barcelona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

L'Ajuntament de Barcelona eixamplarà els carrils bus del tram central de la Diagonal en tots dos sentits, entre d'altres mesures de transformació urbana.

Amb la recuperació de les activitats després de l'emergència sanitària, especialment a partir del setembre, el govern municipal de Barcelona ha anunciat que ampliarà les mesures adoptades fins ara amb noves intervencions en l'espai públic. L'objectiu és transformar-lo progressivament per convertir Barcelona en una ciutat més saludable, més humana i de distàncies curtes, i tornar a encaminar la mobilitat cap als modes més sostenibles i segurs com són caminar, agafar el transport públic o anar amb bicicleta.

Dins d'aquest pla, l'Ajuntament preveu realitzar diverses actuacions per millorar la xarxa de carrils bus de la ciutat i l'accés a estacions d'autobusos interurbans. Les actuacions en carrils bus per on circulen línies de TMB són quatre:

  • A la Diagonal, entre Francesc Macià i Aragó, ampliació dels carrils bus en tots dos sentits, insuficients ara en amplada, per garantir la correcta circulació dels autobusos. S'eliminarà un carril de circulació en sentit Besòs.
     
  • A la Gran Via, entre el passeig de Gràcia i Marina, creació d'un segon carril bus al tronc central en direcció Besòs en coherència amb els dos carrils bus que precedeixen aquest tram des de la plaça d'Espanya fins al carrer de Balmes. S'eliminarà un carril de circulació en sentit Besòs.
     
  • A l'avinguda d'Esplugues, creació d'un nou carril bus d'entrada a la ciutat que substituirà un carril de circulació.
     
  • A la Diagonal, de Pius XII a Zona Universitària, creació d'un segon carril bus de sortida de la ciutat substituint un carril de circulació, que a més permeti que els autobusos es puguin avançar quan n'hi hagi d'aturats a les parades. D'aquesta manera hi haurà dos carrils bus d'entrada i dos de sortida.

En la llista d'actuacions s'hi inclouen l'ampliació de voreres a la ronda Universitat i el carrer Pelai, i dos nous corredors bici, un dels quals al carrer Aragó. D'altra banda, l'Ajuntament recuperarà la major part dels talls viaris del període d'emergència, consolidarà les restriccions en 34 vies secundàries i incorporarà definitivament al programa Obrim Carrers la Via Laietana, l'eix de la carretera de Sants-Creu Coberta i el del passeig de Sant Joan - Pi i Margall, que es tancaran al trànsit cada cap de setmana la tardor vinent.

Més informació al dossier de premsa de l'Ajuntament de Barcelona.

Darrera modificació
03.07.2020
Tema
Transport
  • ConceptesMobilitatInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Barcelona augmenta fins a 12 els trams de carril bus separats físicament

Contingut relacionat

Un moment de la intervenció d'avui de la presidenta de TMB, Laia Bonat, en la sessió del BILM al Tomorrow Mobility / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB s’incorpora al Barcelona Innova Lab Mobility per impulsar la innovació i la tecnologia d’avantguarda en el transport públic

Transport
El director dels serveis centrals de la xarxa de bus, Josep Mensión, durant la xerrada. /FOTO: PEP HERRERO (TMB)

TMB presenta un model d’anàlisi de la velocitat comercial dels autobusos que permet determinar els recorreguts amb més potencial de millora

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Pitbull al Palau Sant Jordi

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per als dos concerts de Melendi al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge general del saló durant l'última edició / Foto: SmartCityExpo

TMB participa en el congrés Tomorrow Mobility on presentarà diferents projectes innovadors de metro i bus

Empresa
El número 6 es va incorporar al servei del Tramvia Blau el 1937 / Foto: Arxiu TMB

Ajornada la celebració del 125è aniversari del Tramvia Blau pel dol oficial de l’accident ferroviari de Toledo

Empresa
Imatge
Detall de campana de sostre / Foto: Arxiu TMB

Fusta, records i nostàlgia: l'interior del Tramvia Blau al detall

Història
Gallery
Imatge
El número 5 va començar a donar servei a la línia del tramvia de Vallvidrera / Foto: Arxiu TMB

El Tramvia Blau: 125 anys d’un transport singular

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons