Header Top menu
Barcelona augmenta fins a 12 els trams de carril bus separats físicament
Els pivots ‘bètics’ eviten l'ocupació de l'espai reservat que fan servir per avançar entre el trànsit els autobusos de diverses línies d'alta demanda.
El pla de l'Ajuntament de Barcelona per adaptar l'espai públic i la mobilitat al desconfinament progressiu de la població ha comportat una millora palpable en nou trams de carril bus en què s’havia detectat la interferència freqüent de vehicles privats i de distribució de mercaderies, que els utilitzaven per fer girs o fins i tot per estacionar. Ara tots tenen una separació física amb pivots blancs i verds (per això s'anomenen bètics) que impedeix la invasió des del carril contigu perquè els autobusos no tinguin obstacles en la marxa.
Els trams de carril bus que s'han blindat al llarg del mes de maig són: Roger de Llúria, entre Consell de Cent i Aragó; Cartagena, entre Llorens i Barba i Mas Casanovas; València, entre Roger de Llúria i Girona; avinguda de Sarrià - Prat de la Riba; Pla de Palau - Marquès de l’Argentera; passeig de Gràcia, entre Rosselló i Diagonal; Balmes, entre la Granada del Penedès i Diagonal; Balmes, entre València i Aragó, i Via Favència, entre Carles Soldevila i plaça Karl Marx.
Aquests nou trams s’afegeixen als tres que ja tenien pivots separadors: Mallorca, entre Villarroel i Urgell; plaça Maria Cristina i avinguda d’Esplugues. Per tant, sumen 12, tots utilitzats per línies que estan entre les de més demanda de la xarxa de TMB, com ara H10 i V15, que podran eludir millor la congestió i incrementar la regularitat.
Pivots separadors del carril bus al carrer València / Foto: TMB
- ConceptesObresInfraestructuraCarril busInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaAnys2020