Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La meitat dels busos articulats tenen quatre portes i s'hi pot pujar per les dues de davant
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
12.02.2019
Redacció

La meitat dels busos articulats tenen quatre portes i s'hi pot pujar per les dues de davant

Imatge
Un dels busos articulats de 4 portes on l'entrada s'efectua per les 2 portes davanteres / Foto: TMB (Pep Herrero)
Un dels busos articulats de 4 portes on l'entrada s'efectua per les 2 portes davanteres / Foto: TMB (Pep Herrero)
< >Un dels busos articulats de 4 portes on l'entrada s'efectua per les 2 portes davanteres / Foto: TMB (Pep Herrero)
Un dels busos articulats de 4 portes on l'entrada s'efectua per les 2 portes davanteres / Foto: TMB (Pep Herrero)

La innovació, generalitzada en el disseny dels cotxes de gran capacitat que adquireix TMB des del 2015, serveix per fer més àgils les parades.

El gener passat van entrar a la flota de TMB els últims autobusos de la sèrie 60E, formada per 51 articulats MAN propulsats per gas natural comprimit, amb la qual cosa van passar de 190 els cotxes en què és possible entrar-hi alhora per les dues portes de davant, per agilitzar el temps de parada. Això equival a més de la meitat de la flota d'articulats, que a final d'any estava formada per 364 unitats.

La incorporació d'una quarta porta en els autobusos de gran capacitat va començar el 2013 amb els biarticulats híbrids Van Hool de 24 metres. A partir del 2015 aquesta millora es va incloure en els requisits de fabricació dels articulats híbrids Solaris i Volvo de 18 metres, adquirits en diferents comandes que sumen 134 unitats. A finals del 2018 van entrar els articulats elèctrics Solaris i Irizar, en paral·lel amb els 51 articulats MAN de gas.

Tots aquests models tenen quatre portes accionades elèctricament. S'hi puja per qualsevol de les dues portes davanteres: per això hi ha validadores a prop de totes dues. Per baixar-ne es pot fer servir una de les tres portes posteriors. És a dir, la primera porta és només de pujada, la segona porta es pot fer servir tant per pujar com per baixar, i la tercera i la quarta són només de baixada.

Darrera modificació
12.02.2019
Tema
Transport
  • ConceptesServeiInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 d’octubre (Barça – Girona)

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport

Últimes notícies

Imatge
Interior del nou bus d'hidrogen articulat. /Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB adjudica el manteniment de la climatització de la seva flota d’autobusos a Frigicoll

Empresa
Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Cultura i Oci
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons