Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. La meitat dels busos articulats tenen quatre portes i s'hi pot pujar per les dues de davant
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
12.02.2019
Redacció

La meitat dels busos articulats tenen quatre portes i s'hi pot pujar per les dues de davant

Imatge
Un dels busos articulats de 4 portes on l'entrada s'efectua per les 2 portes davanteres / Foto: TMB (Pep Herrero)
Un dels busos articulats de 4 portes on l'entrada s'efectua per les 2 portes davanteres / Foto: TMB (Pep Herrero)
< >Un dels busos articulats de 4 portes on l'entrada s'efectua per les 2 portes davanteres / Foto: TMB (Pep Herrero)
Un dels busos articulats de 4 portes on l'entrada s'efectua per les 2 portes davanteres / Foto: TMB (Pep Herrero)

La innovació, generalitzada en el disseny dels cotxes de gran capacitat que adquireix TMB des del 2015, serveix per fer més àgils les parades.

El gener passat van entrar a la flota de TMB els últims autobusos de la sèrie 60E, formada per 51 articulats MAN propulsats per gas natural comprimit, amb la qual cosa van passar de 190 els cotxes en què és possible entrar-hi alhora per les dues portes de davant, per agilitzar el temps de parada. Això equival a més de la meitat de la flota d'articulats, que a final d'any estava formada per 364 unitats.

La incorporació d'una quarta porta en els autobusos de gran capacitat va començar el 2013 amb els biarticulats híbrids Van Hool de 24 metres. A partir del 2015 aquesta millora es va incloure en els requisits de fabricació dels articulats híbrids Solaris i Volvo de 18 metres, adquirits en diferents comandes que sumen 134 unitats. A finals del 2018 van entrar els articulats elèctrics Solaris i Irizar, en paral·lel amb els 51 articulats MAN de gas.

Tots aquests models tenen quatre portes accionades elèctricament. S'hi puja per qualsevol de les dues portes davanteres: per això hi ha validadores a prop de totes dues. Per baixar-ne es pot fer servir una de les tres portes posteriors. És a dir, la primera porta és només de pujada, la segona porta es pot fer servir tant per pujar com per baixar, i la tercera i la quarta són només de baixada.

Darrera modificació
12.02.2019
Tema
Transport
  • ConceptesServeiInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Billie Eilish al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge roda de premsa tall estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Les obres de millora del metro de Barcelona obligaran a tallar parcialment el servei a les línies 4 i 11

Transport

Últimes notícies

El conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà i la directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, amb directius de metro en l'acte de posada en servei del darrer tren 7000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB posa en servei el darrer dels 50 trens que han renovat el material mòbil de les línies 1 i 3 del metro

Empresa
Imatge
Imatge de l'estand de TMB i FGC a la UITP Summit d'Hamburg / Font:  TMB

L'aposta de TMB per la mobilitat sostenible s'exposa a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Cultura i Oci
Imatge
Visual 'Fem que es reconegui' / (TMB)

Neix ‘Fem que es reconegui’, l’espai digital on els usuaris i usuàries poden reconèixer la feina ben feta del personal de TMB

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons