Header Top menu
La meitat dels busos articulats tenen quatre portes i s'hi pot pujar per les dues de davant
La innovació, generalitzada en el disseny dels cotxes de gran capacitat que adquireix TMB des del 2015, serveix per fer més àgils les parades.
El gener passat van entrar a la flota de TMB els últims autobusos de la sèrie 60E, formada per 51 articulats MAN propulsats per gas natural comprimit, amb la qual cosa van passar de 190 els cotxes en què és possible entrar-hi alhora per les dues portes de davant, per agilitzar el temps de parada. Això equival a més de la meitat de la flota d'articulats, que a final d'any estava formada per 364 unitats.
La incorporació d'una quarta porta en els autobusos de gran capacitat va començar el 2013 amb els biarticulats híbrids Van Hool de 24 metres. A partir del 2015 aquesta millora es va incloure en els requisits de fabricació dels articulats híbrids Solaris i Volvo de 18 metres, adquirits en diferents comandes que sumen 134 unitats. A finals del 2018 van entrar els articulats elèctrics Solaris i Irizar, en paral·lel amb els 51 articulats MAN de gas.
Tots aquests models tenen quatre portes accionades elèctricament. S'hi puja per qualsevol de les dues portes davanteres: per això hi ha validadores a prop de totes dues. Per baixar-ne es pot fer servir una de les tres portes posteriors. És a dir, la primera porta és només de pujada, la segona porta es pot fer servir tant per pujar com per baixar, i la tercera i la quarta són només de baixada.