Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB presenta la flota elèctrica d’alta capacitat que funcionarà a la primera línia d'emissió zero
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
30.11.2018
Premsa TMB

TMB presenta la flota elèctrica d’alta capacitat que funcionarà a la primera línia d'emissió zero

Els set vehicles articulats Irizar i Solaris, actualment en proves en buit, començaran a transportar passatgers a la H16 a partir del desembre

Imatge
Detall dels vinils que decoren l'exterior dels nous busos elèctrics d'alta capacitat de TMB / Foto: TMB
Detall dels vinils que decoren l'exterior dels nous busos elèctrics d'alta capacitat de TMB / Foto: TMB
< >Detall dels vinils que decoren l'exterior dels nous busos elèctrics d'alta capacitat de TMB / Foto: TMB
Detall dels vinils que decoren l'exterior dels nous busos elèctrics d'alta capacitat de TMB / Foto: TMB

Imatge
Autobús elèctric articulat al carregador del Fòrum / Foto: TMB

La fabricació dels set autobusos va ser adjudicada per concurs a les firmes Irizar (quatre unitats del model i2e articulat) i Solaris (tres unitats d’Urbino 18e), per un import conjunt de 5,7 milions d’euros. Amb aquesta adquisició, TMB ha iniciat la creació d’una flota elèctrica que donarà servei a diferents línies, a mesura que es vagin equipant amb les estacions de recàrrega necessàries.

TMB ha decidit que la primera línia totalment electrificada a termini mitjà sigui la H16 (Pg. Zona Franca - Fòrum / Campus Besòs). Per això les seves parades terminals ja compten amb estacions de recàrrega: la de la Zona Franca va ser creada i posada en servei en el marc del projecte europeu ZeEUS, mentre que la del Fòrum es va estrenar l’estiu passat i té la particularitat que s'alimenta d'energia procedent de la xarxa de metro, concretament de la subcentral de Llacuna, de la línia 4. Així, s'ha realitzat amb èxit un dels experiments inclosos en el projecte europeu Eliptic (Electrification of Public Transport in Cities), que busca estalviar diners i energia utilitzant sistemes de transport públic elèctrics existents (per exemple el metro, el tramvia i el troleibús) per afavorir altres modalitats de transport que d'aquesta manera augmenten la capacitat i redueixen emissions.

De fet, els nous Irizar i Solaris articulats elèctrics ja fa un temps que estan circulant, en buit i sense fer parades, en l’itinerari de la línia H16 i omplint les bateries a les estacions de recàrrega. A partir d’aquest desembre passaran progressivament a fer recorreguts amb passatgers en aquesta línia i quedaran plenament integrats al carrusel els primers mesos del 2019.

En paral·lel, TMB impulsarà la licitació per al subministrament de més autobusos de les mateixes característiques per continuar el procés de reconversió de la línia H16, que compta  habitualment amb 22 vehicles assignats els dies feiners, i electrificar altres línies.

Aposta pel compliment dels compromisos ambientals

Recentment, TMB va presentar junt amb tres empreses més un prototip de minibús elèctric per a ús urbà intensiu que, si es produís en sèrie, podria ser el model per a l’electrificació dels serveis de proximitat. Són diverses, per tant, les línies d’actuació de l’empresa d’Autobusos en defensa del medi ambient i la sostenibilitat, tant a escala local com global, una aposta que passa per l’electrificació progressiva i la retirada dels cotxes dièsel amortitzats.

La flota d’autobusos de TMB va emprendre una primera reconversió ambiental a principis de la dècada actual que la va situar com la més neta d’Europa el 2015. Els passos fets des d’aleshores van en la línia del compliment dels acords de la Conferència sobre el Canvi Climàtic de París per contenir l’increment de la temperatura mitjana global i afavorir un desenvolupament sense gasos d’efecte hivernacle.

Tema
Innovació
  • ConceptesInnovacióMedi ambientTecnologiaInstitucionsTMBServeiBusNova xarxa de busAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Autobús elèctric articulat al carregador del Fòrum / Foto: TMB
Autobús elèctric articulat al carregador del Fòrum / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (88.42 KB)
Dossier en PDF (ca)
Descarrega l’arxiu (334.71 KB)
Media Name: buses-electricos-301118-es.pdf
Descarrega l’arxiu (461.31 KB)
El bus d'Iirizar model i2e articulat, 100% elèctric de 18,75 metres de longitud / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El bus d'Iirizar model i2e articulat, 100% elèctric de 18,75 metres de longitud / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (309.81 KB)
Detall del pantògraf del model i2e d'Irizar / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Detall del pantògraf del model i2e d'Irizar / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (198.73 KB)
Els dos nous models de busos d'alta capacitat i zero emissions que s'incorporen a la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Els dos nous models de busos d'alta capacitat i zero emissions que s'incorporen a la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (296.47 KB)
El bus de la firma Solaris, model Urbino 18e, 100% elèctric i de 18 metres de longitud / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El bus de la firma Solaris, model Urbino 18e, 100% elèctric i de 18 metres de longitud / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (286.55 KB)
Els nous models de busos s'incorporaran properament al servei de la línia H16, que serà 100% elèctrica a mig termini / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Els nous models de busos s'incorporaran properament al servei de la línia H16, que serà 100% elèctrica a mig termini / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (287.81 KB)
Detall dels vinils que decoren l'exterior dels nous busos elèctrics d'alta capacitat de TMB / Foto: TMB
Detall dels vinils que decoren l'exterior dels nous busos elèctrics d'alta capacitat de TMB / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (33.66 KB)
Autobús elèctric articulat al carregador del Fòrum / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (88.42 KB)
Media Name: busos-electrics-301118.pdf
Descarrega l’arxiu (334.71 KB)
Media Name: buses-electricos-301118-es.pdf
Descarrega l’arxiu (461.31 KB)
El bus d'Iirizar model i2e articulat, 100% elèctric de 18,75 metres de longitud / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El bus d'Iirizar model i2e articulat, 100% elèctric de 18,75 metres de longitud / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (309.81 KB)
Detall del pantògraf del model i2e d'Irizar / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Detall del pantògraf del model i2e d'Irizar / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (198.73 KB)
Els dos nous models de busos d'alta capacitat i zero emissions que s'incorporen a la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Els dos nous models de busos d'alta capacitat i zero emissions que s'incorporen a la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (296.47 KB)
El bus de la firma Solaris, model Urbino 18e, 100% elèctric i de 18 metres de longitud / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El bus de la firma Solaris, model Urbino 18e, 100% elèctric i de 18 metres de longitud / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (286.55 KB)
Els nous models de busos s'incorporaran properament al servei de la línia H16, que serà 100% elèctrica a mig termini / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Els nous models de busos s'incorporaran properament al servei de la línia H16, que serà 100% elèctrica a mig termini / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (287.81 KB)
Detall dels vinils que decoren l'exterior dels nous busos elèctrics d'alta capacitat de TMB / Foto: TMB
Detall dels vinils que decoren l'exterior dels nous busos elèctrics d'alta capacitat de TMB / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (33.66 KB)

També et pot interessar...

  • Rebut i matriculat el primer Solaris elèctric de 18 metres de nova generació

  • Ja ha arribat a Barcelona el primer autobús articulat 100% elèctric d'Irizar

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons