Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Aquest Autobús Articulat de Gas No És Un Autobús Qualsevol
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
05.11.2018
Oriol Pàmies

Aquest autobús articulat de gas no és un autobús qualsevol

Imatge
El MAN 6035 fent la línia 109 de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El MAN 6035 fent la línia 109 de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >El MAN 6035 fent la línia 109 de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El MAN 6035 fent la línia 109 de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Estan entrant en servei en línies del centre operatiu de negoci de la Zona Franca els primers cotxes de la sèrie 60D, que estarà formada per 51 unitats.

Vist a la xarxa
Veure el contingut original

Ha generat expectació l'entrada en servei, dies enrere, del primer dels 51 autobusos articulats de gas natural comprimit fabricats per MAN per renovar la flota d'aquest tipus de vehicles, amb base a la cotxera de la Zona Franca. D'una banda, perquè es tracta del primer cotxe articulat de gas que s'incorpora a la flota de TMB des del 2012. I de l'altra perquè el seu número intern, el 6035, evoca el nom d'una generació llegendària d'autobusos dels anys 60, els Monotral de Pegaso, com han recordat els amics d'ACEMA.

Els 51 articulats MAN de gas, dels quals ara ja n'hi ha dos en servei, formen part d'un grup de comandes d'autobusos per a la renovació i ampliació de la flota que sumen 127 unitats. Constituiran la sèrie 60D.

Imatge
El primer MAN articulat del 2018 iniciant un trajecte a la línia 109 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El primer MAN articulat del 2018 iniciant un trajecte a la línia 109 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Darrera modificació
05.11.2018
Tema
Transport
  • ConceptesCuriositatsInnovacióInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBLlocsZona FrancaServeiBusAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Gas natural comprimit, 15 anys de la primera alternativa pràctica al dièsel

Contingut relacionat

Autobús de la línia D20 en direcció a Ernest Lluch / Foto: TMB

TMB augmenta la capacitat de les línies V29 i D20 els caps de setmana per facilitar l’accés a les platges

Transport
Les obres a la L5 han permés renovar integralment 5 km de via / Foto: TMB

El metro farà aquest estiu obres de millora a quatre punts de la xarxa que comportaran afectacions parcials al servei

Transport
Un moment del simulacre amb evacuació frontal del passatge / Font: TMB

TMB posa a prova els protocols de seguretat a metro amb un simulacre d’apagada total d’energia i evacuació integral

Transport
Imatge d'una edició anterior del festival / Foto: Web Primavera Sound

TMB reforça el transport públic per al festival Primavera Sound 2026

Transport

Últimes notícies

La directora de l'àrea per a les persones, Nazaret González, rep el guardó. /Foto: TMB

TMB rep un reconeixement com a empresa saludable i sostenible per la seva gestió del benestar laboral

Societat
Visual de la segona fase de la campanya 'Posa't a la meva pell, no al meu lloc' de TMB i l'IMPD / Imatge: TMB

TMB i l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat impulsen una nova campanya sobre l’ús correcte dels espais reservats al transport públic

Empresa
Imatge
Un moment de la representació / Font: TMB

TMB tanca el Mes de la Diversitat amb l’obra de teatre interactiu “La Sala d’Espera” al metro d'Universitat

Cultura i Oci
Imatge
Motorista durant el periode de la Guerra Civil. /Foto: Arxiu Nacional de Catalunya

La xarxa de metro durant la guerra civil i la postguerra: un període de dubtes i inflexió

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons