Header Top menu
En marxa el dispositiu de transport per al Mobile World Congress de la recuperació
Bon funcionament de la xarxa de metro i la llançadora directa d’autobusos des de la plaça Espanya aquest matí.
L'edició 2022 del Mobile World Congress (WMC) o Congrés Mundial del Mòbil ha començat aquest matí amb normalitat i bon funcionament del dispositiu de transport, en què TMB participa com a proveïdor preferent, a través de la línia 9 Sud i el conjunt de la xarxa de metro, els autobusos regulars que circulen per la Gran Via i la llançadora contractada per l’organització.
El congrés, que se celebra del 28 de febrer al 3 de març al recinte de Fira de Barcelona de la Gran Via, ha estat definit com el de la recuperació després de la crisi sanitària, que en va motivar la suspensió el 2020 i un retorn testimonial el juny del 2021. Aquesta vegada l’esdeveniment ha tornat a les seves dates habituals i ocupa set dels vuit pavellons del recinte firal de l’Hospitalet, on s’apleguen 1.500 expositors i s’espera l’afluència de fins a 60.000 visitants.
Aquestes xifres, tot i ser menors que les del 2019, es tradueixen en un increment notable de la mobilitat, al qual respon el dispositiu de transport públic del qual TMB és part substancial. Com estava previst, l’L9 Sud de metro està funcionant en hores punta amb doble carrusel, cosa que ha permès oferir intervals reduïts al sector central, entre les estacions de Collblanc i Fira. L’organització ha contribuït un any més a promocionar l’ús del transport públic oferint als congressistes el títol integrat T-Esdeveniment de l’ATM, vàlid per a quatre dies en totes les xarxes.
Llançadora en superfície
Pel que fa al transport de superfície, TMB ha reforçat la línia H12, que recorre l’eix de la Gran Via, i ha habilitat una llançadora de connexió entre el recinte firal i la plaça d’Espanya amb vuit vehicles i personal de les cotxeres de Zona Franca i Ponent, que funciona els dies 28 de febrer, 1 i 2 de març entre les 8 i les 20 hores amb un interval d’11-12 minuts, mentre que el 3 de març funcionarà entre les 8 i les 16 hores amb un interval de 22-24 minuts, aproximadament.
Els diferents itineraris estan degudament senyalitzats. Totes les alternatives i l'esquema general del dispositiu de mobilitat es mostren en un avís de servei al web de TMB i les pautes principals es difonen a través de MouTV, les pantalles d'informació de metro i les xarxes socials, entre altres canals, igual que els consells de seguretat aportats pels Mossos d’Esquadra que figuren al peu d'aquest article.
Laboratori 5G al metro d’Universitat
El congrés se celebra al voltant de tres grans eixos temàtics: el 5G, l'internet de les coses i la intel·ligència artificial. En aquest sentit, TMB desenvolupa aquests dies, en col·laboració amb Telefónica, una demostració de com pot beneficiar als usuaris del transport públic de Barcelona la implementació de la tecnologia 5G i la intel·ligència artificial.
El laboratori s’ha instal·lat a l’estació de metro d’Universitat i s’hi posen a l’abast de tothom els beneficis d’algunes d’aquestes tecnologies. Així, amb la il·luminació intel·ligent amb Visualfy les persones amb discapacitat auditiva, o les que viatgen amb auriculars, poden saber què està passant en tot moment. Una altra demostració té per objecte l’aplicació NaviLens, que tradueix a veu la senyalització mitjançant codis QR de colors, anomenats ddTags, distribuïts per tota la xarxa de transport. La tercera experiència consisteix en la instal·lació d’una caixa d’intel·ligència artificial connectada al servei d’informació de metro per transcriure determinats missatges de megafonia a missatges de text que arriben directament a l’aplicació TMBgo.
Visitants del congrés a la sortida del metro Europa / Fira / Foto: Pep Herrero (TMB)
Informadors de l'MWC reben els usuaris de la llançadora a la terminal de la plaça Espanya / Foto: Pep Herrero (TMB)