Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Lluís Alegre (Emergències del Transport): “Al Metro Es Renova L'aire Cada Dos Minuts i Mig”
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
06.05.2021
Redacció

Lluís Alegre (Emergències del Transport): “Al metro es renova l'aire cada dos minuts i mig”

Imatge
Lluís Alegre en un moment de la videoentrevista
Lluís Alegre en un moment de la videoentrevista
< >Lluís Alegre en un moment de la videoentrevista
Lluís Alegre en un moment de la videoentrevista

ENTREVISTA ATM - Un any en coordinació per fer front a la Covid-19 from ATM Barcelona on Vimeo.

Vist a la xarxa
Veure el contingut original

Lluís Alegre, coordinador del Grup Operatiu del Comitè d'Emergències del Transport Públic, explica com s'han pres les decisions per fer front a la Covid-19 en aquesta videoentrevista de l'ATM (Autoritat del Transport Metropolità). Alegre fa resum del 2020, que valora com un any de reptes i en què destaca la feina del personal de la xarxa de transport públic.

A l'inici de l’entrevista, Alegre explica la feina de coordinació que ha suposat fer front a la pandèmia: “Havíem d'aprendre a treballar en equip d'una manera continuada amb persones noves que en alguns casos no coneixies, estem parlant de metges, del PROCICAT, Mossos d'Esquadra, i a partir d'aquí elaborar propostes ràpides, efectives”.

Entre les diferents mesures de prevenció pel coronavirus portades a terme per TMB,  Alegre valora molt positivament i utilitza com a exemple per evitar aglomeracions l'oferta superior a la demanda que hi ha al servei de metro: “Amb els nous vehicles que estan arribant, en el cas del metro, estem per sobre del 100%”. Ho fa també en parlar de neteja i higiene al transport col·lectiu: “Ara mateix al metro cada 2 minuts i mig es renova tot l'aire”, destaca.

Sense deixar de banda el transport públic, no només com a servei segur sinó també essencial, Alegre considera que ho és pel personal que hi ha al darrere i parla d'èxit col·lectiu. Fent memòria del 2020, Alegre manifesta: “Porto dintre del meu cor un record increïble dels professionals de la mobilitat, els conductors i conductores, els que estan treballant en els centres de control, perquè tothom ho estava donant tot”.

Al llarg d'aquesta peça audiovisual, el coordinador Lluís Alegre fa un relat que va del passat, amb les dificultats inicials per falta de materials bàsics com les mascaretes per al personal de tot el sistema de transport metropolità de Barcelona, passant pel present, amb una oferta superior a la demanda per evitar aglomeracions i uns estrictes protocols de neteja i higiene, i mirant cap al futur, que no pot ser sinó optimista: “Jo estic convençut que recuperarem la confiança i la demanda a poc a poc perquè és així com sortirem de la pandèmia. La gent ha descobert i entén que el transport públic, en el moment més difícil, estava portant els treballadors essencials d'una manera molt efectiva”.

Darrera modificació
06.05.2021
Tema
Transport
  • Conceptes#covid19OfertaSalutServeiInstitucionsATMServeiBusMetroAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Rosa Alarcón: "Els usuaris han de tenir la certesa i la sensació que el transport és segur"

Contingut relacionat

Autobús de la línia D20 en direcció a Ernest Lluch / Foto: TMB

TMB augmenta la capacitat de les línies V29 i D20 els caps de setmana per facilitar l’accés a les platges

Transport
Les obres a la L5 han permés renovar integralment 5 km de via / Foto: TMB

El metro farà aquest estiu obres de millora a quatre punts de la xarxa que comportaran afectacions parcials al servei

Transport
Un moment del simulacre amb evacuació frontal del passatge / Font: TMB

TMB posa a prova els protocols de seguretat a metro amb un simulacre d’apagada total d’energia i evacuació integral

Transport
Imatge d'una edició anterior del festival / Foto: Web Primavera Sound

TMB reforça el transport públic per al festival Primavera Sound 2026

Transport

Últimes notícies

Imatge
Presentació de la nova compra de material del metro de Nova York /Foto: Marc A. Hermann / MTA

L’Autoritat del Transport de Nova York prepara la comanda de material mòbil més gran de la seva historia

En xarxa
Joaquim Balsera, director de negocis corporatius, internacional i màrqueting de TMB, designat nou Secretari General d'ALAMYS / Foto: ALAMYS

Joaquim Balsera, nou secretari general de la ‘Asociación Latinoamericana de Metros y Subterráneos (ALAMYS)’

Empresa
Imatge
El CEO de TMB al 31è Comités Técnicos de ALAMYS

TMB presenta l'estudi sobre el retorn econòmic, social i mediambiental de la seva activitat al fòrum d'ALAMYS

Empresa
Imatge
Accés Pelai-Ronda de l’estació d’Universitat, 1940. Fotografia de Puig Farran. Font: Arxiu Fundació TMB

El centenari del Metro Transversal en imatges

Història
Gallery

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons