Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Infografia: els bitllets i abonaments més utilitzats a les xarxes de metro i autobusos
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
03.04.2019
Oriol Pàmies

Infografia: els bitllets i abonaments més utilitzats a les xarxes de metro i autobusos

Imatge
Validació d'una T-4 per a pensionistes al metro / Foto: Arxiu TMB
Validació d'una T-4 per a pensionistes al metro / Foto: Arxiu TMB
< >Validació d'una T-4 per a pensionistes al metro / Foto: Arxiu TMB
Validació d'una T-4 per a pensionistes al metro / Foto: Arxiu TMB

Tot i que continua sent la referència del sistema tarifari, la T-10 cada vegada es fa servir menys, mentre que els títols socials cada vegada es fan servir més.

Imatge
Utilització dels títols de transport a les xarxes de TMB el 2018
Els preus, la freqüència d'utilització i les variables socials influeixen en la tria del bitllet o targeta que fem servir per viatjar amb metro i autobús. I els últims anys la tendència és que la T-10 es faci servir cada vegada menys, que creixi la utilització dels abonaments del tipus tarifa plana com la T-mes, i sobretot dels títols bonificats per a pensionistes, infants i joves.

La T-10 (deu viatges amb transbordament gratuït) és l'estendard del sistema tarifari integrat,  que pivota al voltant de l'Autoritat del Transport Metropolità, i la unitat de mesura més habitual quan es comparen preus del transport públic de diferents ciutats. Però no és majoritària en les xarxes de TMB, com es pot veure en la infografia adjunta: representa el 45,9% de les validacions del 2018 al metro i encara menys, el 38,7%, als autobusos.

La utilització de la T-10 va de baixa en favor de la T-mes, la T-jove i altres abonaments sense limitació d'ús. Representava més del 50% de les validacions al metro fins al 2012 i des d’aleshores ha perdut més de quatre punts. Als autobusos fa més temps que retrocedeix i ja està a punt de ser atrapada per la suma de targetes i abonaments socials: entre la T-4, les diferents modalitats de la targeta rosa, la T-16, la T-jove i els abonaments per a famílies nombroses i monoparentals arriben al 37,4% de les validacions.

Un tret comú al metro i als autobusos és el retrocés del bitllet senzill, que serveix per a poc més del 2% dels viatges. És el bitllet per als usuaris no habituals, fortament desincentivat pel factor preu i per l'absència de dret de transbordament.

Darrera modificació
03.04.2019
Tema
Transport
  • ConceptesDadesTarifesTicketingInstitucionsATMTMBServeiBusMetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Continua creixent l'ús dels títols socials de transport i ja suposen el 26%

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Bunbury al Palau Sant Jordi

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert de Post Malone a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
TMB reforçarà el servei amb motiu dels actes de la Diada de l'11 de setembre

TMB reforça el transport públic per a la Diada de l'Onze de Setembre a Barcelona

Transport
Presentació de la campanya. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB posa en marxa una iniciativa per prevenir els suïcidis a les estacions de la xarxa de metro

Transport

Últimes notícies

Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Cultura i Oci
Imatge
Un cotxe de la sèrie 300 a la portalada del carrer Sagunt / Foto: Marta Espinosa

El metro, protagonista dels guarniments de carrer a la Festa Major de Sants 2025

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons