Oriol Pàmies

Infografia: els bitllets i abonaments més utilitzats a les xarxes de metro i autobusos

Tot i que continua sent la referència del sistema tarifari, la T-10 cada vegada es fa servir menys, mentre que els títols socials cada vegada es fan servir més.

Utilització dels títols de transport a les xarxes de TMB el 2018Els preus, la freqüència d'utilització i les variables socials influeixen en la tria del bitllet o targeta que fem servir per viatjar amb metro i autobús. I els últims anys la tendència és que la T-10 es faci servir cada vegada menys, que creixi la utilització dels abonaments del tipus tarifa plana com la T-mes, i sobretot dels títols bonificats per a pensionistes, infants i joves.

La T-10 (deu viatges amb transbordament gratuït) és l'estendard del sistema tarifari integrat,  que pivota al voltant de l'Autoritat del Transport Metropolità, i la unitat de mesura més habitual quan es comparen preus del transport públic de diferents ciutats. Però no és majoritària en les xarxes de TMB, com es pot veure en la infografia adjunta: representa el 45,9% de les validacions del 2018 al metro i encara menys, el 38,7%, als autobusos.

La utilització de la T-10 va de baixa en favor de la T-mes, la T-jove i altres abonaments sense limitació d'ús. Representava més del 50% de les validacions al metro fins al 2012 i des d’aleshores ha perdut més de quatre punts. Als autobusos fa més temps que retrocedeix i ja està a punt de ser atrapada per la suma de targetes i abonaments socials: entre la T-4, les diferents modalitats de la targeta rosa, la T-16, la T-jove i els abonaments per a famílies nombroses i monoparentals arriben al 37,4% de les validacions.

Un tret comú al metro i als autobusos és el retrocés del bitllet senzill, que serveix per a poc més del 2% dels viatges. És el bitllet per als usuaris no habituals, fortament desincentivat pel factor preu i per l'absència de dret de transbordament.

Darrera modificació: 
03.04.2019
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies