Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Continua creixent l'ús dels títols socials de transport i ja suposen el 26%
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
30.01.2018
Oriol Pàmies

Continua creixent l'ús dels títols socials de transport i ja suposen el 26%

Imatge
Tarifes de transport públic / Foto: TMB
Tarifes de transport públic / Foto: TMB
< >Tarifes de transport públic / Foto: TMB
Tarifes de transport públic / Foto: TMB

Les targetes i abonaments més subvencionats van fer possibles 257,6 milions de viatges en l'àmbit del sistema tarifari integrat de l'àrea de Barcelona.

Amb el tancament de l'any 2017 toca fer balanç, i així la setmana passada es van conèixer les dades de demanda del sistema de transport públic de l'àrea de Barcelona, que van assolir màxims històrics, tant a les xarxes de TMB com a tot l'àmbit ATM. Però a més el creixement del passatge ha anat acompanyat d'un creixement de l'ús dels títols socials, que van suposar el 26,14% dels viatges, davant del 25,5% de l'any anterior.

Els títols socials són els que les administracions subvencionen més, per afavorir determinats col·lectius o grups d'edat  i facilitar-los la mobilitat en transport públic a un preu molt baix o de franc. Els últims anys s'ha ampliat la tarifació social, cosa que explica que se n'incrementi la utilització, que també pot relacionar-se amb l'evolució de la piràmide d'edats de la població.

Així, amb els abonaments socials de l'ATM (la T-16, la T-jove, els abonaments per a famílies nombroses i monoparentals i la T-mes rebaixada per a aturats) es van fer 134,8 milions de validacions l'any passat. Les targetes de l'AMB i d'FGC, com ara la T-4 per a pensionistes, van fer possibles 122,8 milions de viatges.

En total, en l'àmbit del sistema tarifari integrat de Barcelona es van fer 257,6 milions de viatges, dels 985,6 milions comptabilitzats.

A les xarxes de TMB la proporció d'ús dels títols socials també va augmentant de manera progressiva, un punt anual de mitjana, fins a situar-se l'any passat en el 24% a la xarxa de metro i el 37,5% a la xarxa d'autobusos.

Darrera modificació
30.01.2018
Tema
Transport
  • ConceptesDadesDemandaTarifesInstitucionsAMBATMFGCTMBAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Continua en ascens la utilització de les tarifes socials del transport públic

  • L’ATM valida les tarifes per al 2017 i l’increment de la política social i ambiental

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 de maig (Barça – Vila-real)

Transport
Imatge
Pàgina mes de maig amb el metro de Barcelona com a protagonista / Font: Boris Kogut

El metro de Barcelona protagonitza el mes de maig d'un calendari dedicat als metros del món

Transport
Imatge
El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Nou impuls per adaptar l'intercanviador de l'estació de metro d'Urquinaona

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport

Últimes notícies

Cronoescalada solidària al metro de Barcelona. /Foto: Pep Herrero (TMB)

La cronoescalada solidària al metro de Barcelona reuneix 300 atletes en favor de les famílies de nens oncològics de Catalunya

Societat
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Cartell de l'edició 2025 de La Nit dels Museus / Imatge: Ajuntament de Barcelona

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2025 i celebrarà una ‘jam session’ a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci
Imatge
TMB

L’evolució de la uniformitat de TMB: un viatge en el temps a partir de la vestimenta dels empleats

Empresa
Gallery

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons