Header Top menu
Continua creixent l'ús dels títols socials de transport i ja suposen el 26%
Les targetes i abonaments més subvencionats van fer possibles 257,6 milions de viatges en l'àmbit del sistema tarifari integrat de l'àrea de Barcelona.
Amb el tancament de l'any 2017 toca fer balanç, i així la setmana passada es van conèixer les dades de demanda del sistema de transport públic de l'àrea de Barcelona, que van assolir màxims històrics, tant a les xarxes de TMB com a tot l'àmbit ATM. Però a més el creixement del passatge ha anat acompanyat d'un creixement de l'ús dels títols socials, que van suposar el 26,14% dels viatges, davant del 25,5% de l'any anterior.
Els títols socials són els que les administracions subvencionen més, per afavorir determinats col·lectius o grups d'edat i facilitar-los la mobilitat en transport públic a un preu molt baix o de franc. Els últims anys s'ha ampliat la tarifació social, cosa que explica que se n'incrementi la utilització, que també pot relacionar-se amb l'evolució de la piràmide d'edats de la població.
Així, amb els abonaments socials de l'ATM (la T-16, la T-jove, els abonaments per a famílies nombroses i monoparentals i la T-mes rebaixada per a aturats) es van fer 134,8 milions de validacions l'any passat. Les targetes de l'AMB i d'FGC, com ara la T-4 per a pensionistes, van fer possibles 122,8 milions de viatges.
En total, en l'àmbit del sistema tarifari integrat de Barcelona es van fer 257,6 milions de viatges, dels 985,6 milions comptabilitzats.
A les xarxes de TMB la proporció d'ús dels títols socials també va augmentant de manera progressiva, un punt anual de mitjana, fins a situar-se l'any passat en el 24% a la xarxa de metro i el 37,5% a la xarxa d'autobusos.