Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Ha començat a circular a la línia 4 de metro el primer tren reformat de la sèrie 2100
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.02.2021
Oriol Pàmies

Ha començat a circular a la línia 4 de metro el primer tren reformat de la sèrie 2100

Imatge
El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La modernització del comboi, que serveix de guia per a la resta de la sèrie, ha comportat canvis tècnics, d'equipament i estètics que beneficiaran els viatgers i els empleats.

Avui ha començat a circular dins el carrusel de la línia 4 de metro el primer tren de la sèrie 2100 que ha passat el procés de reforma i actualització. Es tracta de la composició formada pels cotxes 2105-2106-2402-2107-2108, que va ser escollida com a prototip de la remodelació de les 12 primeres unitats de la sèrie, mentre que les altres tres seran actualitzades posteriorment.

La remodelació dels cotxes 2100 comporta canvis tècnics, d'estètica i d'equipament. Entre les novetats, les més visibles són la disposició longitudinal dels seients, la il·luminació interior amb tecnologia LED i la nova situació dels agafadors. Es manté la reserva de dues zones per a persones amb mobilitat reduïda (PMR), situades als cotxes extrems, a prop de les cabines de conducció. Un polsador permet a l'usuari de la zona PMR avisar el motorista de la seva intenció de baixar del tren. A més a més, totes les portes tenen indicadors lluminosos de tancament per millorar la seguretat dels viatgers amb dificultats auditives.

Com a millores estructurals, entre d'altres, es renova el passadís entre cotxes, se substitueixen els dipòsits principals d'aire comprimit i s'executa un retrofit dels relés dels armaris de baixa tensió. També es fa una inspecció de les possibles fissures i de l'estat dels suports i les soldadures dels equips muntats sota el bastidor.

Pel que fa a la seguretat, es revisen els mecanismes de totes les portes d'accés, es redistribueixen els extintors i s'instal·la una nova senyalització òptica sincronitzada amb el tancament de portes.

Portes vermelles

A banda de les feines orientades a millorar la funcionalitat i la seguretat, en la remodelació també s'aborden altres accions a l'interior per millorar-ne el confort, com ara la substitució del paviment. A l'exterior es repara la xapa en els llocs que cal i s'introdueixen petites modificacions estètiques, però alhora funcionals, com els nous indicadors lluminosos laterals. Finalment es vinilen les caixes diferenciant entre el blanc de fons i el vermell de les portes, perquè el contrast cromàtic afavoreix l'accessibilitat de les persones amb discapacitat visual.

L'experiència de la primera unitat ja s'està aplicant en la reforma de la segona, a la qual seguiran les altres 10 previstes, de manera esglaonada al llarg de quatre anys perquè la retirada temporal no afecti la prestació del servei diari a la línia 4 de metro, a la qual estan assignades des del 2007.

Imatge
Al primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El primer tren 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Darrera modificació
09.02.2021
Tema
Transport
  • ConceptesServeiInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiL4MetroAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Comença la remodelació dels trens de la sèrie 2100 de la línia 4 de metro

  • Fotos: així es remodela l'interior del primer tren de la sèrie 2100 de la L4

Contingut relacionat

El Barcelona Bus Turístic, durant un moment del Night Tour / Imatge TMB

El Barcelona Night Tour comença una nova temporada

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Myke Towers al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons