Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Ha començat a circular a la línia 4 de metro el primer tren reformat de la sèrie 2100
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.02.2021
Oriol Pàmies

Ha començat a circular a la línia 4 de metro el primer tren reformat de la sèrie 2100

Imatge
El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La modernització del comboi, que serveix de guia per a la resta de la sèrie, ha comportat canvis tècnics, d'equipament i estètics que beneficiaran els viatgers i els empleats.

Avui ha començat a circular dins el carrusel de la línia 4 de metro el primer tren de la sèrie 2100 que ha passat el procés de reforma i actualització. Es tracta de la composició formada pels cotxes 2105-2106-2402-2107-2108, que va ser escollida com a prototip de la remodelació de les 12 primeres unitats de la sèrie, mentre que les altres tres seran actualitzades posteriorment.

La remodelació dels cotxes 2100 comporta canvis tècnics, d'estètica i d'equipament. Entre les novetats, les més visibles són la disposició longitudinal dels seients, la il·luminació interior amb tecnologia LED i la nova situació dels agafadors. Es manté la reserva de dues zones per a persones amb mobilitat reduïda (PMR), situades als cotxes extrems, a prop de les cabines de conducció. Un polsador permet a l'usuari de la zona PMR avisar el motorista de la seva intenció de baixar del tren. A més a més, totes les portes tenen indicadors lluminosos de tancament per millorar la seguretat dels viatgers amb dificultats auditives.

Com a millores estructurals, entre d'altres, es renova el passadís entre cotxes, se substitueixen els dipòsits principals d'aire comprimit i s'executa un retrofit dels relés dels armaris de baixa tensió. També es fa una inspecció de les possibles fissures i de l'estat dels suports i les soldadures dels equips muntats sota el bastidor.

Pel que fa a la seguretat, es revisen els mecanismes de totes les portes d'accés, es redistribueixen els extintors i s'instal·la una nova senyalització òptica sincronitzada amb el tancament de portes.

Portes vermelles

A banda de les feines orientades a millorar la funcionalitat i la seguretat, en la remodelació també s'aborden altres accions a l'interior per millorar-ne el confort, com ara la substitució del paviment. A l'exterior es repara la xapa en els llocs que cal i s'introdueixen petites modificacions estètiques, però alhora funcionals, com els nous indicadors lluminosos laterals. Finalment es vinilen les caixes diferenciant entre el blanc de fons i el vermell de les portes, perquè el contrast cromàtic afavoreix l'accessibilitat de les persones amb discapacitat visual.

L'experiència de la primera unitat ja s'està aplicant en la reforma de la segona, a la qual seguiran les altres 10 previstes, de manera esglaonada al llarg de quatre anys perquè la retirada temporal no afecti la prestació del servei diari a la línia 4 de metro, a la qual estan assignades des del 2007.

Imatge
Al primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El primer tren 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Darrera modificació
09.02.2021
Tema
Transport
  • ConceptesServeiInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiL4MetroAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Comença la remodelació dels trens de la sèrie 2100 de la línia 4 de metro

  • Fotos: així es remodela l'interior del primer tren de la sèrie 2100 de la L4

Contingut relacionat

Cartell de les Festes de la Mercè 2023 / Imatge: Ajuntament de Barcelona

El metro funcionarà 91 hores seguides per les Festes de la Mercè 2023

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per demà, 19 de setembre (Barça - Royal Antwerp)

Transport
La Cursa de la Mercè 2023 surt de l'av. Maria Cristina un any més / Foto: Ajuntament de Barcelona

Afectacions a les línies d’autobusos per la Cursa de la Mercè 2023

Transport
Imatge
Validació amb la targeta física T-mobilitat al metro / Foto: ATM

Els títols de transport públic integrats aviat estaran disponibles només amb la T-mobilitat

Transport

Últimes notícies

Imatge
El presentador Paul Comfort entrevistant Josep M. Armengol, director de Tecnologia de Bus de TMB, a la cimera de la UITP / Foto: TMB

Metro i bus, protagonistes en un canal internacional de YouTube sobre transport públic

Empresa
Imatge
Logotip de TMB a la seu de l'empresa

Coneix què és TMB en un nou vídeo de només 9 minuts

Empresa
Imatge
Imatge d'una aula improvisada al metro de Kharkiv / Foto:  The Whashington Post

Quan el metro es converteix en escola

En xarxa
Third-party content
Imatge
tren estacionat a Diagonal L5 / Foto: Pep Herrero (TMB)

L'origen del nom de les estacions de la xarxa del metro de Barcelona: la línia 5

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons