Oriol Pàmies

Ha començat a circular a la línia 4 de metro el primer tren reformat de la sèrie 2100

La modernització del comboi, que serveix de guia per a la resta de la sèrie, ha comportat canvis tècnics, d'equipament i estètics que beneficiaran els viatgers i els empleats.

Avui ha començat a circular dins el carrusel de la línia 4 de metro el primer tren de la sèrie 2100 que ha passat el procés de reforma i actualització. Es tracta de la composició formada pels cotxes 2105-2106-2402-2107-2108, que va ser escollida com a prototip de la remodelació de les 12 primeres unitats de la sèrie, mentre que les altres tres seran actualitzades posteriorment.

La remodelació dels cotxes 2100 comporta canvis tècnics, d'estètica i d'equipament. Entre les novetats, les més visibles són la disposició longitudinal dels seients, la il·luminació interior amb tecnologia LED i la nova situació dels agafadors. Es manté la reserva de dues zones per a persones amb mobilitat reduïda (PMR), situades als cotxes extrems, a prop de les cabines de conducció. Un polsador permet a l'usuari de la zona PMR avisar el motorista de la seva intenció de baixar del tren. A més a més, totes les portes tenen indicadors lluminosos de tancament per millorar la seguretat dels viatgers amb dificultats auditives.

Com a millores estructurals, entre d'altres, es renova el passadís entre cotxes, se substitueixen els dipòsits principals d'aire comprimit i s'executa un retrofit dels relés dels armaris de baixa tensió. També es fa una inspecció de les possibles fissures i de l'estat dels suports i les soldadures dels equips muntats sota el bastidor.

Pel que fa a la seguretat, es revisen els mecanismes de totes les portes d'accés, es redistribueixen els extintors i s'instal·la una nova senyalització òptica sincronitzada amb el tancament de portes.

Portes vermelles

A banda de les feines orientades a millorar la funcionalitat i la seguretat, en la remodelació també s'aborden altres accions a l'interior per millorar-ne el confort, com ara la substitució del paviment. A l'exterior es repara la xapa en els llocs que cal i s'introdueixen petites modificacions estètiques, però alhora funcionals, com els nous indicadors lluminosos laterals. Finalment es vinilen les caixes diferenciant entre el blanc de fons i el vermell de les portes, perquè el contrast cromàtic afavoreix l'accessibilitat de les persones amb discapacitat visual.

L'experiència de la primera unitat ja s'està aplicant en la reforma de la segona, a la qual seguiran les altres 10 previstes, de manera esglaonada al llarg de quatre anys perquè la retirada temporal no afecti la prestació del servei diari a la línia 4 de metro, a la qual estan assignades des del 2007.

El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El primer tren 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Darrera modificació: 
09.02.2021
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies