Oriol Pàmies

Fotos: així es remodela l'interior del primer tren de la sèrie 2100 de la L4

La composició pilot de la reforma ha arribat als tallers de Metro on es duran a terme els últims treballs, centrats en els mecanismes de les portes i l'exterior de les caixes.

Aquesta setmana ha arribat a les instal·lacions de Metro al Triangle Ferroviari el primer tren de la sèrie 2100 que ha passat la part principal del procés de reforma i actualització. Es tracta de la composició formada pels cotxes 2105-2106-2402-2107-2108, en la qual es treballarà a partir d'ara per acabar d'actualitzar-la pel que fa als acabats interiors, els mecanismes de les portes i l'exterior.

Els cinc cotxes d'aquest primer tren han estat transportats per separat des de Lleida i acoblats als tallers. Un cop finalitzat i provat, servirà de guia per a la reforma dels 14 combois restants. Els treballs s'han programat de manera que no afectin la prestació del servei diari a la línia 4 de metro, a la qual estan assignats des del 2007.

La remodelació dels cotxes 2100 comporta canvis tècnics, d'estètica i d'equipament. Entre les novetats, les més visibles són la disposició longitudinal dels seients, la il·luminació interior amb tecnologia LED i la nova situació dels agafadors. Es manté la reserva de dues zones per a persones amb mobilitat reduïda (PMR), situades als cotxes extrems, a prop de les cabines de conducció. Un polsador permetrà a l'usuari de la zona PMR avisar el motorista de la seva intenció de baixar del tren. A més a més, totes les portes tindran indicadors lluminosos de tancament per millorar la seguretat dels viatgers amb dificultats auditives.

Millores estructurals

Com a millores estructurals, entre d'altres, es renova el passadís entre cotxes, se substitueixen els dipòsits principals d'aire comprimit i s'executa un retrofit dels relés dels armaris de baixa tensió. També es fa una inspecció de les possibles fissures i de l'estat dels suports i les soldadures dels equips muntats sota el bastidor.

Pel que fa a la seguretat, es revisen els mecanismes de totes les portes d'accés, es redistribueixen els extintors i s'instal·la una nova senyalització òptica sincronitzada amb el tancament de portes

A banda de les feines orientades a millorar la funcionalitat i la seguretat, en la remodelació també s'aborden altres accions a l'interior per millorar-ne el confort, com ara la substitució del paviment. A l'exterior es faran reparacions de la xapa en els llocs que calgui i s'introduiran petites modificacions estètiques, però alhora funcionals, com els nous indicadors lluminosos laterals. Finalment es vinilaran les caixes diferenciant entre el blanc de fons i el vermell de les portes, perquè el contrast cromàtic afavoreix l'accessibilitat de les persones amb discapacitat visual.

Espai destinat a cadires de rodes / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Espai destinat a cadires de rodes / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Polsador incorporat a les portes dels extrems del tren / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Polsador incorporat a les portes dels extrems del tren / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Nou passadís d'intercomunicació / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Nou passadís d'intercomunicació / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Els tres primers cotxes acoblats al taller / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Els tres primers cotxes acoblats al taller / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Darrera modificació: 
06.11.2020
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies