Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Com funcionen… les portes elèctriques dels autobusos nous
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
20.02.2017
Oriol Pàmies

Com funcionen… les portes elèctriques dels autobusos nous

Imatge
Botó d'obertura de les portes lliscants d'un autobús / Foto: Pep Herrero (TMB)
Botó d'obertura de les portes lliscants d'un autobús / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Botó d'obertura de les portes lliscants d'un autobús / Foto: Pep Herrero (TMB)
Botó d'obertura de les portes lliscants d'un autobús / Foto: Pep Herrero (TMB)

A les portes dels autobusos de TMB incorporats més recentment hi ha uns botons emmarcats en un cercle verd, que s'il·luminen. Avui sabrem per a què serveixen.

Tots els autobusos que s'estan incorporant a la flota de TMB des del 2016 estan equipats amb portes dobles lliscants, accionades elèctricament. Aquestes portes tenen unes prestacions afegides, algunes en combinació amb els polsadors de petició de parada, que encara són poc conegudes. Per saber quines són hem fet unes preguntes al departament d'enginyeria de Bus.

1. Quins avantatges tenen les portes elèctriques? Són ràpides i resistents, i admeten aplicacions intel·ligents que ajuden a millorar el confort dins del vehicle.

2. Per què no s'obren totes alhora en cada parada? El conductor obre la porta davantera, la d'entrada per defecte, i autoritza l'obertura de les altres (dues o tres, segons el tipus de vehicle). Si no s'han de fer servir, les portes continuen tancades i així es manté la climatització interior a l'estiu i l'escalfor a l'hivern. Si es fan servir, un cop ha baixat l'últim passatger es tanquen automàticament, prèvia senyalització acústica i visual. Així es redueix el temps d'obertura, es minimitzen les pèrdues de temperatura i es millora el condicionament interior.

3. Què s'ha de fer per baixar del bus? Tot s'ha automatitzat: quan es pitja el botó de sol·licitud de parada, automàticament es memoritza, a la porta més propera, que vols sortir, de manera que quan el conductor ho permeti s'obrirà. Una vegada a la parada, mentre les portes estiguin habilitades, els polsadors de les portes s'il·luminen de color verd, i si una porta no s'ha obert o s'ha tornat a tancar, només cal pitjar-lo per obrir-la. També els polsadors de sol·licitar parada mantenen aquesta funció.

 4. Com s'eviten els atrapaments a les portes? Hi ha sensors que detecten el pas de les persones i mantenen les portes obertes. Per a més seguretat, en cas de viatjar amb un cotxet infantil, és recomanable demanar la parada amb el polsador de color blau que té el símbol del cotxet: d'aquesta manera s'inhabilita el tancament automàtic de les portes i serà el conductor qui les accionarà al final de la maniobra, després de comprovar que tothom ha baixat.

5. Com s'han de fer servir les portes en els autobusos que en tenen quatre? Tots els articulats de fabricació recent i els biarticulats tenen quatre portes dobles. En aquests autobusos es pot pujar per les dues portes de davant, per això hi ha validadores a prop de totes dues. Des de la parada, pot ser necessari polsar el botó verd perquè s'obri la segona porta, que també es pot fer servir per baixar.

6. Què passa amb els usuaris amb discapacitat visual? El col·lectiu d'invidents ha estat informat que les portes s'obren automàticament, amb la qual cosa no és necessari saber si l'autobús s'ha aturat en un semàfor o en una parada. Prement el mateix botó de la porta, aquesta memoritzarà l'obertura i encendrà la indicació de “parada sol·licitada”. A més s'han introduït avisos de tancament que per a properes adquisicions seran en forma de veu.

Imatge
Botons de petició de parada, el normal i el de cotxet infantil / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Botons de petició de parada, el normal i el de cotxet infantil / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Darrera modificació
20.02.2017
Tema
Transport
  • ConceptesAccessibilitatInformació al clientTecnologiaUsuarisInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons