Oriol Pàmies

Bus reforma cotxes que arriben a la meitat de la seva vida útil

L’Àrea Tècnica d’Autobusos du a terme un programa d’actualització de part de la flota que ha superat la mitja vida de funcionament, perquè arribi en bones condicions als últims anys de servei.

Un autobús estàndard o articulat de la flota de TMB està destinat a tenir una vida útil de 15 anys, segons els criteris actuals de la companyia. El treball intensiu en el transport públic de Barcelona, amb jornades de 16 hores, recorreguts de 200 quilòmetres diaris enmig del trànsit urbà i la pujada i baixada de centenars de viatgers, origina un desgast que incideix sobretot en el confort i la imatge del vehicle.

Els tallers de Material Mòbil dels quatre centres operatius de negoci (cotxeres) s’ocupen de dur a terme les tasques de manteniment preventiu i correctiu del autobusos, per conservar la mecànica i els elements de seguretat. El que fa el programa d’actualització de l’Àrea Tècnica és restituir bona part de les característiques originals de l’exterior i l’interior dels vehicles, perquè semblin gairebé nous.

Pintura exterior i interior

Exteriorment, es reparen rascades i petits cops de la carrosseria, que a continuació es pinta sencera. A l’interior, es pinten tots els revestiments, es renova l’entapissat de tots els seients del passatge i es corregeixen defectes o es renova, segons els casos, el terra i el seu revestiment.

Aquest programa s’aplica des de l’any passat a cotxes d’entre 6 i 9 anys, escollits segons el nivell de desgast i les necessitats de cada centre operatiu de negoci. L’any 2015 van ser restaurats 71 vehicles, dels quals 44 eren estàndards i 27 articulats, tant de propulsió dièsel com de gas natural comprimit. En la campanya del 2016 s’està actuant en 75 vehicles més (48 estàndards i 27 articulats), pertanyents als quatre centres.

Aspecte exterior del cotxe 3051 després de l'actualització / Foto: Pep Herrero
Aspecte exterior del cotxe 3051 després de l'actualització / Foto: Pep Herrero

Els seients amb la tapisseria renovada / Foto: Pep Herrero
Els seients amb la tapisseria renovada / Foto: Pep Herrero

El cotxe 6300, en plena reparació

A l'estiu, en què hi ha menys vehicles en servei. s'intensifica la campanya de renovació dels autobusos que han arribat a la meitat de la vida útil. Aquests dies li ha tocat anar al taller al cotxe 6300, un Iveco Irisbus que el 2005 va formar part de la primera remesa d'autobusos articulats de gas natural comprimit.

Reparació de l'exterior de la carrosseria del cotxe 6300
Reparació de l'exterior de la carrosseria del cotxe 6300

Preparació de la planxa exterior per a la pintura
Preparació de l'interior del compartiment de passatgers per a la pintura

Darrera modificació: 
03.08.2016
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies