Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Barcelona, La Sisena Millor Ciutat del Món En Mobilitat Urbana
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
02.07.2018
Redacció

Barcelona, la sisena millor ciutat del món en mobilitat urbana

Imatge
La xarxa de metro abasta bona part de la capital catalana / Foto: TMB
La xarxa de metro abasta bona part de la capital catalana / Foto: TMB
< >La xarxa de metro abasta bona part de la capital catalana / Foto: TMB
La xarxa de metro abasta bona part de la capital catalana / Foto: TMB

La capital catalana és al capdavant d'un rànquing sobre mobilitat format per 47 ciutats. Destaca per l'accessibilitat, la bona cobertura geogràfica de la xarxa de transport públic i el sistema tarifari integrat. 

Segons l'informe Deloitte City Mobility Index, Barcelona és una de les ciutats del món amb una millor mobilitat urbana. La capital catalana lidera un rànquing sobre mobilitat en l'àmbit urbà format per 47 ciutats, només per darrere de cinc importants metròpolis: Singapur, Berlín, Londres, Hèlsinki i Tòquio.

Barcelona destaca pel seu transport accessible, la bona cobertura geogràfica de la xarxa de transport públic i el sistema tarifari integrat. Asseguren que el fort creixement d'usuaris que ha obtingut el transport públic el 2017, uns 15 milions de viatgers, és una dada que reforça la satisfacció dels ciutadans i posa en valor l'esforç que fa la ciutat. 

L'estudi de Deloitte confirma com a punts forts de la mobilitat de Barcelona el sistema tarifari integrat, que permet viatjar còmodament combinant diversos mitjans de transport per corones o zones, la cobertura geogràfica de la xarxa de transport públic i les polítiques per crear espais exclusius per als vianants com ara les superilles. El document també apunta les millores a fer, com ara convertir estructures urbanes en espais verds o més projectes per a l'ús de vehicles autònoms compactes.  

Les conclusions són fruit de l'anàlisi de 60 paràmetres de cadascuna de les 47 ciutats que conformen el rànquing i són diverses les claus que tenen en compte per aconseguir un ecosistema eficient de mobilitat urbana, com ara l'aplicació de les noves tecnologies, la integració de la xarxa de transport, les mesures per reduir la contaminació i la superació de les barreres culturals que reforcen la percepció positiva del cotxe davant de l'ús del transport públic. 

Find out where your city scored on #FutureofMobility readiness as Deloitte launches phase II of #CityMobilityIndex. https://t.co/SSywAIYNlS

— Deloitte (@Deloitte) 28 de juny de 2018
Darrera modificació
06.07.2018
Tema
Transport
  • ConceptesEstudisMobilitatInstitucionsTMBLlocsBarcelonaDe tot arreuServeiBusMetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

La Cursa de la Mercè 2024 se celebra diumenge 29 de setembre / Foto: Web Cursa de la Mercè

Afectacions a les línies d’autobusos per la Cursa de la Mercè 2026

Transport
Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

Impuls de l'AMBici amb noves promocions durant la Setmana de la Mobilitat

Transport
Catifa vermella al carrer Balmes. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Barcelona instal·la catifes vermelles al carril bus de Balmes per millorar la velocitat i la regularitat del transport públic

Transport
Estació fantasma de Gaudí portada. /Foto: PEP HERRERO

TMB obre espais emblemàtics de metro durant la Setmana Europea de la Mobilitat i estrena el perllongament de la línia X1 de bus

Transport

Últimes notícies

Imatge de l'exposició de busos clàssics a Passeig de Gràcia / Foto: TMB

El Passeig de Gràcia es converteix per primer cop en el gran aparador de la història de l’autobús a Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
Serveis solidaris de bus. /Foto: TMB

Els conductors solidaris de TMB faciliten la mobilitat durant la primera trobada esportiva de centres de rehabilitació funcional

Societat
Imatge
Marc Sánchez, tècnic d'adquisició de nova flota de TMB, entrevistat per Onda Cero a l'interior del minibús elèctric Yutong / Foto: Marta Espinosa (TMB)

Onda Cero entrevista Marc Sánchez a bord del minibús elèctric que ha incorporat recentment TMB

En xarxa
Third-party content
El grup impulsor del Museu del Transport Públic es posa en marxa / Foto: Ajuntament de Barcelona

Constituït el grup impulsor del Museu del Transport Públic promogut per TMB i l’Ajuntament de Barcelona

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons