Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Barcelona, la sisena millor ciutat del món en mobilitat urbana
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
02.07.2018
Redacció

Barcelona, la sisena millor ciutat del món en mobilitat urbana

Imatge
La xarxa de metro abasta bona part de la capital catalana / Foto: TMB
La xarxa de metro abasta bona part de la capital catalana / Foto: TMB
< >La xarxa de metro abasta bona part de la capital catalana / Foto: TMB
La xarxa de metro abasta bona part de la capital catalana / Foto: TMB

La capital catalana és al capdavant d'un rànquing sobre mobilitat format per 47 ciutats. Destaca per l'accessibilitat, la bona cobertura geogràfica de la xarxa de transport públic i el sistema tarifari integrat. 

Segons l'informe Deloitte City Mobility Index, Barcelona és una de les ciutats del món amb una millor mobilitat urbana. La capital catalana lidera un rànquing sobre mobilitat en l'àmbit urbà format per 47 ciutats, només per darrere de cinc importants metròpolis: Singapur, Berlín, Londres, Hèlsinki i Tòquio.

Barcelona destaca pel seu transport accessible, la bona cobertura geogràfica de la xarxa de transport públic i el sistema tarifari integrat. Asseguren que el fort creixement d'usuaris que ha obtingut el transport públic el 2017, uns 15 milions de viatgers, és una dada que reforça la satisfacció dels ciutadans i posa en valor l'esforç que fa la ciutat. 

L'estudi de Deloitte confirma com a punts forts de la mobilitat de Barcelona el sistema tarifari integrat, que permet viatjar còmodament combinant diversos mitjans de transport per corones o zones, la cobertura geogràfica de la xarxa de transport públic i les polítiques per crear espais exclusius per als vianants com ara les superilles. El document també apunta les millores a fer, com ara convertir estructures urbanes en espais verds o més projectes per a l'ús de vehicles autònoms compactes.  

Les conclusions són fruit de l'anàlisi de 60 paràmetres de cadascuna de les 47 ciutats que conformen el rànquing i són diverses les claus que tenen en compte per aconseguir un ecosistema eficient de mobilitat urbana, com ara l'aplicació de les noves tecnologies, la integració de la xarxa de transport, les mesures per reduir la contaminació i la superació de les barreres culturals que reforcen la percepció positiva del cotxe davant de l'ús del transport públic. 

Find out where your city scored on #FutureofMobility readiness as Deloitte launches phase II of #CityMobilityIndex. https://t.co/SSywAIYNlS

— Deloitte (@Deloitte) 28 de juny de 2018
Darrera modificació
06.07.2018
Tema
Transport
  • ConceptesEstudisMobilitatInstitucionsTMBLlocsBarcelonaDe tot arreuServeiBusMetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Metro frenant a l'entrada d'una estació ./Foto: TMB

Normalitat a la línia 4 de metro un cop han finalitzat les obres de millora

Transport
Estació de Trinitat Nova de l'L4 de metro

La línia 4 de metro recupera dilluns la normalitat al servei després de les obres de millora

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Quevedo al Palau Sant Jordi

Transport
Obres de millora de l'L4. 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Finalitza la primera fase d’obres de millora a l’L4 que permet reobrir el tram entre Verdaguer i Maragall

Transport

Últimes notícies

Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Cultura i Oci
Imatge
Un cotxe de la sèrie 300 a la portalada del carrer Sagunt / Foto: Marta Espinosa

El metro, protagonista dels guarniments de carrer a la Festa Major de Sants 2025

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons