Oriol Pàmies

Prova pilot d'un nou model de punt d'interfonia i emergències en estacions de metro

El prototip, que s'ha instal·lat en una andana de Sagrada Família de la línia 2,  incorpora millores d'accessibilitat i integra el desfibril·lador.

Per iniciativa de Màrqueting i Negoci Internacional i en col·laboració  amb Operacions de Metro, ha començat a funcionar en proves un nou model de punt d'interfonia i comunicació d'emergències que s'ha instal·lat recentment, en substitució de l'antic, a l'andana direcció Badalona de l'estació Sagrada Família de la línia 2.

Es tracta d'un moble vertical tipus tòtem, integrat com l'anterior en el bloc d’informació de servei que sol haver-hi a la zona central de les andanes de totes les estacions del metro de Barcelona. Inclou les mateixes funcionalitats de comunicació per a l'usuari, hi afegeix millores d'accessibilitat per a persones amb discapacitat i inclou un compartiment per allotjar el desfibril·lador semiautomàtic, un aparell que s'utilitza en casos d'aturada cardiorespiratòria i que aviat es generalitzarà a tota la xarxa.

Així, es mantenen els dos polsadors d'interfonia que poden fer servir els usuaris, però més ben diferenciats: el d'informació, de color blau, i el d'emergència, de color groc, per comunicar incidències o demanar assistència. Al nou tòtem, els botons se situen a una altura de 90 centímetres perquè siguin accessibles des de cadires de rodes i per a persones de baixa alçada, i es complementen amb senyalització en Braille per a persones amb discapacitat visual, i amb bucle magnètic per a les persones amb pèrdua auditiva.

Visibilitat màxima

El moble inclou un espai per a l'etiqueta intel·ligent o ddTag (codi QR de colors) del sistema NaviLens, l'aplicació que fa accessible la senyalització de les xarxes de metro a les persones amb discapacitat visual proveïdes d'un telèfon mòbil. Per sobre, com un barret, corona el tòtem el rètol lluminós amb les paraules SOS i informació, perquè sigui visible des de qualsevol lloc de l'andana.

El nou model de punt SOS estarà un temps en proves perquè sigui valorat pels tècnics i els col·lectius de persones amb discapacitat abans d'implantar-lo al conjunt de la xarxa de metro.

Darrera modificació: 
26.10.2020
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies