Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Les valoracions dels usuaris de metro i bus segueixen a l’alça i freguen màximes històriques
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
26.01.2024
Premsa TMB

Les valoracions dels usuaris de metro i bus segueixen a l’alça i freguen màximes històriques

L'estudi anual de satisfacció corresponent al 2023 atorga puntuacions de 8,09 als autobusos i 7,94 al metro, millorant lleugerament respecte a l'any anterior especialment a metro que registra la nota més alta des de 2010

Imatge
Imatge del bus i el metro. /Foto: TMB
Imatge del bus i el metro. /Foto: TMB
< >Imatge del bus i el metro. /Foto: TMB

L'opinió dels usuaris sobre els transports públics que gestiona Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és molt favorable i millor que la de l'any anterior, tant en bus com a metro, segons l'últim Estudi de Percepció del Client, corresponent al 2023. Segons aquest estudi que realitza anualment TMB, la xarxa d'autobusos de Barcelona obté una puntuació de 8,09, que suposen 0,5 punts més que l’any passat, mentre que a la xarxa de metro, els usuaris li donen una puntuació mitjana de 7,94, que és 0,9 punts més que al 2022 i la puntuació més alta a metro d’aquest índex des de 2010.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat que els alts nivells de satisfacció d’aquest any encara tenen més valor “ja que es mantenen en màxims històrics en un any en que s’han trencat tots els rècords de validacions” i, tot i això, “la qualitat del servei s’ha millorat” donant una resposta “satisfactòria”. Bonet ha assenyalat que “aquests bons  resultats són fruit de l’esforç i la bona feina dels treballadors i les treballadores de TMB”. 

Els gràfics mostren l'evolució dels dos índexs des del 2010 (el 2019 no es va realitzar l'estudi) d'una satisfacció global que es calcula fent la mitjana de les puntuacions donades pels enquestats als diferents serveis: una nota única que resumeix la seva experiència com a usuari.

Evolució de la satisfacció global a BUS

 

Imatge
Gràfic satisfacció BUS. /Foto: TMB

 

Evolució de la satisfacció global a Metro

 

Imatge
Gràfic satisfacció metro. /FOTO: TMB

 

D’altra banda, hi ha l'Índex de Satisfacció del Client (ISC) que es confecciona a partir de les puntuacions donades a 15 atributs que descriuen el servei en termes d'oferta, fiabilitat, confort, informació, seguretat, accessibilitat i atenció rebuda. En tots dos sistemes de mesura de les xarxes de bus i metro els valors es mantenen estables respecte a les dades de 2022. 

En el cas de metro els aspectes que més destaquen els usuaris de les línies fan referència a la rapidesa, accessibilitat i a la informació general rebuda en qualsevol aspecte relacionat amb la xarxa.  Pel que fa a l’àrea de bus, els atributs que més valoren els usuaris son els que fan referència als aspectes de fiabilitat tècnica, l’accessibilitat i als serveis d’atenció al client i informació a l’usuari.    

Tema
Empresa
  • Altres temesTransportConceptesDadesInstitucionsTMBServeiBusMetroAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Imatge del bus i el metro. /Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (42.54 KB)
Gràfic satisfacció BUS. /Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (16.95 KB)
Gràfic satisfacció metro. /FOTO: TMB
Descarrega l’arxiu (13.81 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (151.7 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

El conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà i la directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, amb directius de metro en l'acte de posada en servei del darrer tren 7000 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB posa en servei el darrer dels 50 trens que han renovat el material mòbil de les línies 1 i 3 del metro

Empresa
Imatge
Imatge de l'estand de TMB i FGC a la UITP Summit d'Hamburg / Font:  TMB

L'aposta de TMB per la mobilitat sostenible s'exposa a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Imatge
Visual 'Fem que es reconegui' / (TMB)

Neix ‘Fem que es reconegui’, l’espai digital on els usuaris i usuàries poden reconèixer la feina ben feta del personal de TMB

Empresa
Hamburg UITP

TMB i FGC mostren la seva aposta per la mobilitat sostenible a la cimera internacional de la UITP

Empresa

Últimes notícies

La revetlla de Sant Joan a la platja de la Nova Icària / Foto: Ajuntament de Barcelona

El metro de Barcelona funcionarà 43 hores sense interrupció i comptarà amb més trens per a la revetlla de Sant Joan

Transport
L'Exposició d'Autobusos Clàssics 2024 va reunit més de 10.000 assistents / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’Exposició d’Autobusos Clàssics de Barcelona torna aquest cap de setmana a l’avinguda Maria Cristina

Transport
Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Cultura i Oci
Imatge
Campanya del 15è festival Subtravelling / Imatge: TMB

Arrenca el festival Subtravelling: 15 anys connectant cinema i transport públic

Cultura i Oci

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons