Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Els transports de TMB continuen la recuperació i superen el milió de validacions diàries
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
02.07.2020
Premsa TMB

Els transports de TMB continuen la recuperació i superen el milió de validacions diàries

El servei de metro s'allarga fins a les 2 de la matinada a partir del cap de setmana vinent i tot el juliol

Imatge
Passatgers a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Passatgers a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Passatgers a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Passatgers a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Després del final del confinament, els transports operats per TMB estan en procés de recuperació d’usuaris, que es van incrementant paulatinament dia a dia. Dimarts passat, 30 de juny, es va superar per primera vegada el milió de validacions al metro i els autobusos, i ahir dimecres es va assolir el nivell màxim des del 13 de març, amb 1.040.520 viatges, dels quals 670.387 al metro i 370.133 als autobusos, segons el recompte provisional.

Són xifres que representen un 52% de la demanda habitual en aquestes dates; per tant, es pot dir que s’ha cobert més de la meitat del camí de la recuperació de la confiança de la ciutadania en el transport públic.

Recordem que en el procés de desescalada els transports públics ha adoptat mesures inèdites d’higiene i de control que, combinades amb una oferta del 100% i l’ús de les tecnologies de la informació, estan permetent el retorn dels usuaris a mesura que es normalitza l’activitat al territori metropolità. TMB acompanya el procés amb una campanya amb el lema Amb responsabilitat i confiança orientada a recordar que el metro i els autobusos són les millors alternatives per a moltes de les necessitats de desplaçament i que practicar la mobilitat sostenible és segur i, a més, aporta beneficis per al conjunt de la societat.

Dues hores més de metro el cap de setmana

D’altra banda, el servei de metro passarà a prolongar-se dues hores les nits dels divendres i els dissabtes del mes de juliol. Així, a partir de divendres vinent, 3 de juliol, i tots els caps de setmana del mes, els últims trens sortiran de les estacions terminals de cada línia a les 2 de la matinada en comptes de les 12 de la nit.

La mesura ha estat consensuada al si de l’Autoritat del Transport Metropolità en el context de la represa progressiva de l’activitat després del confinament per frenar la pandèmia de Covid-19.

La resta de dies, de diumenge a dijous. l’horari del metro continuarà com fins ara, de les 5 del matí fins a mitjanit, un horari implantat el març passat en el marc de l’estat d’alarma i les restriccions generals de l’activitat.

Els horaris de servei de les línies d’autobusos de TMB no tindran variació.

Dins del procés de normalització del sistema de transport públic, TMB va recuperar dissabte passat el funcionament del funicular de Montjuïc en el seu horari de la temporada d’estiu, de 7.30 del matí a 10 de la nit, i dilluns va obrir de nou el telefèric de Montjuïc.

Tema
Transport
  • Conceptes#covid19DemandaServeiInstitucionsTMBServeiBusMetroAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (130.65 KB)
Passatgers a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Passatgers a l'estació de metro de Diagonal de la línia 5 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (38.42 KB)

També et pot interessar...

  • Els transports de TMB guanyen 225.000 usuaris al dia en la primera fase del desconfinament

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Santana al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de la proposta ARS GRÀCIA

Una instal·lació interactiva sonora i visual millorarà l’experiència de viatge al passadís del metro de Passeig de Gràcia

Transport
Imatge
Projecte vestíbul Glòries i DHub / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà el metro de Glòries amb l’interior del DHub

Transport
L'andana de Liceu amb la decoració temàtica (any 2008) / Foto Arxiu TMB

Tancament temporal de dos dels accessos de l'estació de Liceu per les obres de restitució dels pinacles

Transport

Últimes notícies

Presentació de la 'Crònica d'un viatge'

TMB presenta un nou espai digital per navegar al llarg dels 100 anys de la xarxa de metro

Empresa
Imatge
El carrer Sagunt es transformarà en la Línia 1 del metro a la Festa Major de Sants 2025 / Foto: web Sants 3 Ràdio

Un carrer homenatjarà el Centenari de Metro a la Festa Major de Sants

Societat
Third-party content
A la dreta de la imatge, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, rep el distintiu Queer Destinations Committed que entrega el CEO de Queer Destinations, Edgar Weggelaar / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El telefèric de Montjuïc rep el distintiu ‘Queer Destinations Committed’

Empresa
Imatge
Un grup de visitants escolta les explicacions del supervisor, amb el Centre de Control de Metro, de fons / Foto: Pep Herrero (TMB)

Obrim el metro: primers visitants a les jornades de portes obertes del Centenari

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons