Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. El transport públic de Barcelona es fa accessible al turisme xinès a través de la plataforma WeChat
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
19.07.2019
Premsa TMB

El transport públic de Barcelona es fa accessible al turisme xinès a través de la plataforma WeChat

TMB i l’empresa EuroPass col·laboren conjuntament per posicionar la marca Hola Barcelona en el mercat turístic del gegant asiàtic. TMB és el primer operador de mobilitat d’Espanya que comercialitza els seus productes a través d’aquest canal social, conegut com el WhatsApp xinès

Imatge
El telefèric de Montjuic, un dels serveis que es poden contractar a WeChat / Foto: TMB
El telefèric de Montjuic, un dels serveis que es poden contractar a WeChat / Foto: TMB
< >El telefèric de Montjuic, un dels serveis que es poden contractar a WeChat / Foto: TMB
El telefèric de Montjuic, un dels serveis que es poden contractar a WeChat / Foto: TMB

Recentment, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha estrenat un perfil a la plataforma WeChat, la primera xarxa social amb una alta penetració a la Xina, on la companyia de transport públic oferirà els seus productes turístics al visitant d’origen xinès. L’estratègia de comerç electrònic té, com a objectiu, posicionar la marca Hola Barcelona en aquest sector del mercat, descobrir, als visitants de nacionalitat xinesa, els atractius de Barcelona i captar ingressos amb la venda dels productes propis destinats a la mobilitat.

Per fer-ho possible, TMB ha signat un acord comercial amb EuroPass Digital Mobile Solutions, gràcies al qual els visitants procedents de la Xina poden adquirir els seus bitllets des dels principals mitjans de transport oficials de l’àrea metropolitana de Barcelona a través de la plataforma WeChat, que té una alta penetració al mercat xinès. EuroPass és una empresa francesa que promou i facilita el turisme xinès a 50 ciutats, que avui dia ja representa cap a 160 milions de persones a tot el món, una xifra que continua a l’alça.

L’aplicació WeChat, una xarxa social i de missatgeria amb més de 900 milions d’usuaris diaris a la Xina, és coneguda com el WhatsApp xinès, però engloba funcionalitats d’altres xarxes socials (com Facebook o Instagram), incorpora múltiples mètodes de pagament (Bizum, Wallet, Samsung Pay...) i permet fer, amb seguretat, tot tipus de gestions administratives, des de pagar factures fins a realitzar un tràmit d’àmbit civil.

Imatge
Responsables de TMB i EuroPass en l'acte de presentació de l'entrada a WeChat / Foto: TMB

Responsables de TMB i EuroPass en l'acte de presentació de l'entrada a WeChat / Foto: TMB

Primer operador de mobilitat d’Espanya a WeChat

D’aquesta manera, TMB es converteix en el primer operador de mobilitat d’Espanya que comercialitza els seus productes a través de WeChat, un projecte que ha estat un èxit en altres països europeus com França, de la mà d’EuroPass i RATP, el principal operador de la regió de París.

Així, TMB comercialitzarà els abonaments turístics Hola Barcelona Travel Card de 48 hores, de 72 hores, de 96 hores i de 120 hores consecutives de viatges il·limitats en el transport públic de Barcelona; el Barcelona Bus Turístic, per visitar els punts més emblemàtics de la ciutat, i el Telefèric de Montjuïc, per gaudir d’unes vistes increïbles de Barcelona.

Aquest projecte conjunt entre TMB i EuroPass consisteix en la creació d’un perfil d’Hola Barcelona, la marca paraigua de TMB que agrupa tots els seus productes i serveis de mobilitat i oci destinats al públic visitant de la ciutat, i acostar-lo al viatger xinès que es mou per lliure per visitar Europa i que fa la majoria de gestions del viatge a través de WeChat.

Aquest perfil de TMB conté informació detallada de cada producte de mobilitat en llengua xinesa i permet adquirir el bitllet pagant a través de l’aplicació amb totes les garanties de seguretat. I és en el moment de la transacció on intervé el partner, EuroPass, ja que fa possible la compra, atès que proporciona serveis de màrqueting digital i un sistema de ticketing i vendes online a través del qual es podran oferir els productes d’Hola Barcelona al públic objectiu.

Codis QR a 17 estacions de metro

En un primer moment, els vestíbuls de les principals estacions del metro de Barcelona lluiran uns adhesius que incorporaran un codi QR. Una vegada escanejat a través del telèfon mòbil, l’usuari interessat podrà obtenir informació sobre els productes i fer-ne el pagament sense targeta de crèdit. Aquest és un dels avantatges que ofereix WeChat, ja que tots els usuaris d’aquesta comunitat tenen vinculades les dades bancàries en el seu perfil. D’aquesta manera, es minimitza el procés de cerca d’informació i de compra. Aquest avantatge és molt útil sobretot per als usuaris que no coneixen les llengües amb alfabet occidental.

En aquesta primera fase, s’han col·locat els adhesius QR a les màquines distribuïdores de bitllets de les 17 estacions de metro més freqüentades a Barcelona pel turista de nacionalitat xinesa, que són: Catalunya, Barceloneta, Espanya, Sagrada Família, Lesseps, Drassanes, Passeig de Gràcia, Liceu, Jaume I, Paral·lel, Ciutadella / Vila Olímpica, Diagonal, Arc de Triomf, Fondo i Aeroport T1. Pròximament, aquests QR es col·locaran a més estacions de metro i a les parades d’autobús.

Millorar l’experiència de viatge del turista procedent de la Xina

Gràcies a l’entrada de TMB a WeChat, el turista de nacionalitat xinesa tindrà més facilitat per comprar productes turístics de mobilitat, obtenir informació sobre la ciutat i informació bàsica de com moure’s en transport públic, així com una atenció al client en el seu idioma principal.

En relació amb els continguts que apareixen en el perfil de TMB a WeChat, s’ofereix informació detallada sobre els principals punts d’interès de la ciutat, descripció de productes turístics i dels transports públics de Barcelona, rutes temàtiques, recursos útils com ara plànols i aplicacions mòbils de TMB, així com les guies bàsiques per a l’usuari de bus, de metro, del Barcelona Bus Turístic i del telefèric de Montjuïc (horaris, normativa, condicions d’ús, preguntes freqüents...).

TMB és el principal operador de transport públic de l’àrea de Barcelona i un dels més grans d’Espanya. Gestiona una xarxa de metro de 8 línies, 121 quilòmetres i 156 estacions, i una xarxa d’autobusos de 102 línies que sumen 830 quilòmetres de longitud, a més a més de transports lúdics com el Telefèric de Montjuïc i el Barcelona Bus Turístic, així com la plataforma Hola Barcelona de serveis de mobilitat per a turistes i visitants. En total, facilita 615 milions de viatges cada any a Barcelona i a deu municipis més de la seva àrea metropolitana.

EuroPass és el primer operador internacional de solucions de pagament i màrqueting. Empresa francesa que promou i facilita el turisme xinès a 50 ciutats, que avui dia ja representa cap a 160 milions de persones a tot el món, una xifra que continua a l’alça. EuroPass ofereix, a institucions, marques i comerços, l’habilitat d’interactuar a través de les xarxes socials xineses amb usuaris de WeChat, per generar trànsit en els punts de venda (drive to store), com ho demostra l’acord recent amb l’Associació del Passeig de Gràcia, amb la qual s’ha creat un shopping area digital amb els 120 establiments afiliats.

Tema
Empresa
  • ConceptesComercialitzacióInstitucionsAltresTMBLlocsBarcelonaAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Responsables de TMB i EuroPass en l'acte de presentació de l'entrada a WeChat / Foto: TMB
Responsables de TMB i EuroPass en l'acte de presentació de l'entrada a WeChat / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (116.57 KB)
Nota en PDF (es)
Descarrega l’arxiu (40.72 KB)
Nota en PDF (ca)
Descarrega l’arxiu (139.58 KB)
El telefèric de Montjuic, un dels serveis que es poden contractar a WeChat / Foto: TMB
El telefèric de Montjuic, un dels serveis que es poden contractar a WeChat / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (51.85 KB)
Responsables de TMB i EuroPass en l'acte de presentació de l'entrada a WeChat / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (116.57 KB)
Media Name: wechat.pdf
Descarrega l’arxiu (40.72 KB)
Media Name: wechat-ca.pdf
Descarrega l’arxiu (139.58 KB)
El telefèric de Montjuic, un dels serveis que es poden contractar a WeChat / Foto: TMB
El telefèric de Montjuic, un dels serveis que es poden contractar a WeChat / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (51.85 KB)

També et pot interessar...

  • La marca paraigua Hola Barcelona potencia els productes de TMB per a no residents

Contingut relacionat

Hamburg UITP

TMB i FGC mostren la seva aposta per la mobilitat sostenible a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Usuaris esperant el tren a l'andana de l'estació d'Unviersitat de la L1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

El metro i el bus de Barcelona registren el mes de maig amb més passatge de la seva història

Empresa
Imatge
Als extrems, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, i la directora d'administració i finances de TMB, Lola Bravo; acompanyats de representants insulars i del Metro de Tenerife al 30ens Comitès Tècnics ALAMYS / Foto: ALAMYS

Destacada presència de TMB en la 30 edició dels Comitès Tècnics d'ALAMYS

Empresa
Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa

Últimes notícies

Imatge
Nou model de tren pel metro de Bogotà. /Foto: Metro de Bogotà

Comencen les proves del material mòbil que ha de circular pel nou metro de Bogotà

Societat
Third-party content
Imatge
Entrevista del director de la xarxa de metro al programa "bàsics" / Font: Bàsics (Betevé)

El programa "Bàsics" de BETEVÉ entrevista al director de metro, Òscar Playà

En xarxa
Third-party content
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Billie Eilish al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge roda de premsa tall estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Les obres de millora del metro de Barcelona obligaran a tallar parcialment el servei a les línies 4 i 11

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons