Premsa TMB

El transport públic de Barcelona es fa accessible al turisme xinès a través de la plataforma WeChat

TMB i l’empresa EuroPass col·laboren conjuntament per posicionar la marca Hola Barcelona en el mercat turístic del gegant asiàtic. TMB és el primer operador de mobilitat d’Espanya que comercialitza els seus productes a través d’aquest canal social, conegut com el WhatsApp xinès

Recentment, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha estrenat un perfil a la plataforma WeChat, la primera xarxa social amb una alta penetració a la Xina, on la companyia de transport públic oferirà els seus productes turístics al visitant d’origen xinès. L’estratègia de comerç electrònic té, com a objectiu, posicionar la marca Hola Barcelona en aquest sector del mercat, descobrir, als visitants de nacionalitat xinesa, els atractius de Barcelona i captar ingressos amb la venda dels productes propis destinats a la mobilitat.

Per fer-ho possible, TMB ha signat un acord comercial amb EuroPass Digital Mobile Solutions, gràcies al qual els visitants procedents de la Xina poden adquirir els seus bitllets des dels principals mitjans de transport oficials de l’àrea metropolitana de Barcelona a través de la plataforma WeChat, que té una alta penetració al mercat xinès. EuroPass és una empresa francesa que promou i facilita el turisme xinès a 50 ciutats, que avui dia ja representa cap a 160 milions de persones a tot el món, una xifra que continua a l’alça.

L’aplicació WeChat, una xarxa social i de missatgeria amb més de 900 milions d’usuaris diaris a la Xina, és coneguda com el WhatsApp xinès, però engloba funcionalitats d’altres xarxes socials (com Facebook o Instagram), incorpora múltiples mètodes de pagament (Bizum, Wallet, Samsung Pay...) i permet fer, amb seguretat, tot tipus de gestions administratives, des de pagar factures fins a realitzar un tràmit d’àmbit civil.

Responsables de TMB i EuroPass en l'acte de presentació de l'entrada a WeChat / Foto: TMB
Responsables de TMB i EuroPass en l'acte de presentació de l'entrada a WeChat / Foto: TMB

Primer operador de mobilitat d’Espanya a WeChat

D’aquesta manera, TMB es converteix en el primer operador de mobilitat d’Espanya que comercialitza els seus productes a través de WeChat, un projecte que ha estat un èxit en altres països europeus com França, de la mà d’EuroPass i RATP, el principal operador de la regió de París.

Així, TMB comercialitzarà els abonaments turístics Hola Barcelona Travel Card de 48 hores, de 72 hores, de 96 hores i de 120 hores consecutives de viatges il·limitats en el transport públic de Barcelona; el Barcelona Bus Turístic, per visitar els punts més emblemàtics de la ciutat, i el Telefèric de Montjuïc, per gaudir d’unes vistes increïbles de Barcelona.

Aquest projecte conjunt entre TMB i EuroPass consisteix en la creació d’un perfil d’Hola Barcelona, la marca paraigua de TMB que agrupa tots els seus productes i serveis de mobilitat i oci destinats al públic visitant de la ciutat, i acostar-lo al viatger xinès que es mou per lliure per visitar Europa i que fa la majoria de gestions del viatge a través de WeChat.

Aquest perfil de TMB conté informació detallada de cada producte de mobilitat en llengua xinesa i permet adquirir el bitllet pagant a través de l’aplicació amb totes les garanties de seguretat. I és en el moment de la transacció on intervé el partner, EuroPass, ja que fa possible la compra, atès que proporciona serveis de màrqueting digital i un sistema de ticketing i vendes online a través del qual es podran oferir els productes d’Hola Barcelona al públic objectiu.

Codis QR a 17 estacions de metro

En un primer moment, els vestíbuls de les principals estacions del metro de Barcelona lluiran uns adhesius que incorporaran un codi QR. Una vegada escanejat a través del telèfon mòbil, l’usuari interessat podrà obtenir informació sobre els productes i fer-ne el pagament sense targeta de crèdit. Aquest és un dels avantatges que ofereix WeChat, ja que tots els usuaris d’aquesta comunitat tenen vinculades les dades bancàries en el seu perfil. D’aquesta manera, es minimitza el procés de cerca d’informació i de compra. Aquest avantatge és molt útil sobretot per als usuaris que no coneixen les llengües amb alfabet occidental.

En aquesta primera fase, s’han col·locat els adhesius QR a les màquines distribuïdores de bitllets de les 17 estacions de metro més freqüentades a Barcelona pel turista de nacionalitat xinesa, que són: Catalunya, Barceloneta, Espanya, Sagrada Família, Lesseps, Drassanes, Passeig de Gràcia, Liceu, Jaume I, Paral·lel, Ciutadella / Vila Olímpica, Diagonal, Arc de Triomf, Fondo i Aeroport T1. Pròximament, aquests QR es col·locaran a més estacions de metro i a les parades d’autobús.

Millorar l’experiència de viatge del turista procedent de la Xina

Gràcies a l’entrada de TMB a WeChat, el turista de nacionalitat xinesa tindrà més facilitat per comprar productes turístics de mobilitat, obtenir informació sobre la ciutat i informació bàsica de com moure’s en transport públic, així com una atenció al client en el seu idioma principal.

En relació amb els continguts que apareixen en el perfil de TMB a WeChat, s’ofereix informació detallada sobre els principals punts d’interès de la ciutat, descripció de productes turístics i dels transports públics de Barcelona, rutes temàtiques, recursos útils com ara plànols i aplicacions mòbils de TMB, així com les guies bàsiques per a l’usuari de bus, de metro, del Barcelona Bus Turístic i del telefèric de Montjuïc (horaris, normativa, condicions d’ús, preguntes freqüents...).

TMB és el principal operador de transport públic de l’àrea de Barcelona i un dels més grans d’Espanya. Gestiona una xarxa de metro de 8 línies, 121 quilòmetres i 156 estacions, i una xarxa d’autobusos de 102 línies que sumen 830 quilòmetres de longitud, a més a més de transports lúdics com el Telefèric de Montjuïc i el Barcelona Bus Turístic, així com la plataforma Hola Barcelona de serveis de mobilitat per a turistes i visitants. En total, facilita 615 milions de viatges cada any a Barcelona i a deu municipis més de la seva àrea metropolitana.

EuroPass és el primer operador internacional de solucions de pagament i màrqueting. Empresa francesa que promou i facilita el turisme xinès a 50 ciutats, que avui dia ja representa cap a 160 milions de persones a tot el món, una xifra que continua a l’alça. EuroPass ofereix, a institucions, marques i comerços, l’habilitat d’interactuar a través de les xarxes socials xineses amb usuaris de WeChat, per generar trànsit en els punts de venda (drive to store), com ho demostra l’acord recent amb l’Associació del Passeig de Gràcia, amb la qual s’ha creat un shopping area digital amb els 120 establiments afiliats.

Tema: 
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres

Recursos disponibles

El telefèric de Montjuic, un dels serveis que es poden contractar a WeChat / Foto: TMB
Nota en PDF (es)
Responsables de TMB i EuroPass en l'acte de presentació de l'entrada a WeChat / Foto: TMB

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies