Header Top menu
La marca paraigua Hola Barcelona potencia els productes de TMB per a no residents
L'agrupament de tota l'oferta de serveis de mobilitat per a turistes i visitants ha millorat l'experiència del client i ha incrementat el volum de vendes dels abonaments per dies i els transports d'oci de TMB.
Des del passat mes de juliol, és a dir, aviat farà un any, tota l'oferta dels productes de TMB adreçats a visitants es va agrupar sota una marca paraigua, Hola Barcelona. La plataforma, que aglutina el conjunt de serveis de mobilitat per al públic no resident, va néixer amb l'objectiu de resoldre les necessitats de mobilitat dels turistes a través de canals específics i alhora ampliar els ingressos de l'empresa per aquest concepte i esdevenir així referent del transport d'oci a la ciutat.
Amb aquesta organització, al client també li és més fàcil identificar el ventall de productes que s'adrecen a les seves necessitats i troba més fàcil el moure's per la ciutat, tot contribuint a millorar la seva experiència com a visitant i com a usuari. Dins la marca Hola Barcelona trobem els transports turístics, els títols de transport per a visitants, la botiga electrònica, diferents webs, xarxes socials, una aplicació mòbil i una àmplia gamma d'accions de màrqueting.
Increment del 15,7% en la facturació
I les dades així ho demostren. L'evolució en percentatge, si comparem el període gener - abril del 2018 (sense marca paraigua) amb les mateixes dates del 2019, constata un increment generalitzat del 15,7% de mitjana en les vendes dels productes i serveis Hola Barcelona. Els abonaments per dies Hola Barcelona Travel Card són els que lideren aquest creixement, amb un 33% més de vendes aquest any. Si ens fixem en els serveis de transports turístics, les dades també mostren un increment. El Barcelona Bus Turístic ha facturat un 2,9% més aquest 2019, i el telefèric de Montjuïc, un 4% més (totes les dades són de gener a abril, fora de la temporada alta d'aquests transports d'oci).
El nou model creat al juliol del 2018 per la Direcció Executiva de Màrqueting de TMB integra els diferents serveis de mobilitat en una única plataforma, un únic suport i una mateixa marca, Hola Barcelona, una expressió que denota acollida, amabilitat, disposició al diàleg i proximitat (no en va el 54% dels visitants venen a la ciutat per segona vegada), tot associat a la potent marca Barcelona. Hola Barcelona es presenta, així, com el símbol de la solució per a “tot el que necessita el visitant per moure's per la ciutat”: una marca fàcil de reconèixer, directa, clara i capaç de connectar amb persones d'arreu del món.
Mitjançant aquesta plataforma i suport únics, TMB busca optimitzar l'experiència d'usuari, incrementar el ticket mitjà (volum de vendes per client) gràcies a la possibilitat de fer vendes creuades i generar paquets de diversos productes, possibilitar l'aliança amb altres operadors de serveis turístics per donar una oferta més global, realitzar promocions i campanyes de descomptes i obtenir dades de qualitat sobre les preferències del públic per continuar millorant l'oferta.
Actualment TMB ofereix als turistes i visitants els seus serveis de transport Barcelona Bus Turístic, Barcelona Night Tour, Telefèric de Montjuïc i Catalunya Bus Turístic, així com els abonaments Hola Barcelona Travel Card de viatges il·limitats en 2, 3, 4 i 5 dies, per afavorir l'ús del transport urbà regular amb tarifes comercials no subvencionades.
Estand promocional al metro de Sagrada Família
El vestíbul de la línia 2 de l'estació de metro de Sagrada Família acull des de principis del mes d'abril un punt de promoció de la marca Hola Barcelona i els seus productes i serveis, referents de la mobilitat turística a la ciutat: el Barcelona Bus Turístic, el Telefèric de Montjuïc, el Catalunya Bus Turístic, el Barcelona Night Tour, la gamma de títols Hola Barcelona Travel Card i paquets de bitllets combinats per aprofitar al màxim l'experiència i al millor preu. A l'estand, que obre de 9 a 17.30 hores, personal especialitzat atén les consultes i aconsella els productes que millor s'adeqüen a les necessitats dels visitants. També s'hi venen bitllets del bus turístic de TMB i marxandatge oficial.
L'estand Hola Barcelona a l'estació de Sagrada Família L2 / Foto: Pep Herrero (TMB)
- ConceptesComercialitzacióDadesTicketingInstitucionsTMBLlocsBarcelonaServeiBus turísticTelefèricTransport d'OciAnys2019