Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Transport Públic Per a La Cavalcada de Reis 2022 a Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
04.01.2022
Premsa TMB

Transport públic per a la Cavalcada de Reis 2022 a Barcelona

TMB recomana el metro per anar al centre de la ciutat, demà dimecres 5 de gener a la tarda, amb motiu de la desfilada, en què participaran vehicles històrics de TMB com un avançament del centenari de la xarxa d’autobusos

Imatge
Una de les carrosses de la Cavalcada de Reis 2022 / Foto: Pep Herrero
Una de les carrosses de la Cavalcada de Reis 2022 / Foto: Pep Herrero
< >Una de les carrosses de la Cavalcada de Reis 2022 / Foto: Pep Herrero

Amb motiu de la celebració de la Cavalcada de Reis 2022 a Barcelona, així com d’altres cavalcades i actes similars en diversos barris de la ciutat i municipis de l’àrea metropolitana, demà dimecres 5 de gener a la tarda, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana l’ús del metro en els desplaçaments als llocs on es faran les diferents activitats programades.

A causa dels esmentats esdeveniments es restringirà el trànsit als vehicles privats i hi haurà afectacions en el recorregut de la gran majoria de línies d’autobús, que seran limitades o desviades entre les 16 i les 21.30 hores, aproximadament. És per això que el metro serà el transport idoni per facilitar la mobilitat.

A l’arribada per mar dels Reis d’Orient no esta permesa l’assistència de públic per evitar aglomeracions. No obstant, un cop instal·lats a les carrosses Ses Majestats i el seu seguici, la Cavalcada Reial es mou,  no és estàtica com l’any passat, i comença a les 18.15 hores el seu recorregut pel passeig de Circumval·lació. La primera carrossa de la cavalcada serà un bus turístic dedicat a tota la ciutadania de Barcelona i el desig de retornar la  normalitat de les nits màgiques de Reis. L’itinerari previst continua per l’avinguda del Marquès de l’Argentera, passeig d’Isabel II, Via Laietana, pl. Urquinaona, Fontanella, pl. Catalunya, Pelai, pl. Universitat, ronda de Sant Antoni, Sepúlveda, av. Paral·lel, av. Reina Maria Cristina i av. Ferrer i Guàrdia, on finalitza.

Tothom ha de mantenir la mascareta posada durant la cavalcada, agrupar-se per grups bombolla i mantenir la màxima distància possible entre cada grup. Les tres televisions públiques, TVE, TV3 i Betevé, faran una programació especial per explicar i mostrar l’arribada dels Reis d’Orient a Barcelona.

Metro fins a les 2 de la matinada

Per facilitar els desplaçaments de la ciutadania, per demà dimecres 5 de gener s’ha programat a les línies convencionals de metro, és a dir, les línies 1, 2, 3, 4 i 5, l’oferta de dia laborable lectiu. A més, recordem que la xarxa de metro funciona fins a les 2 de la matinada, pel fet de ser vigília de festa. L’endemà, dijous 6, dia de Reis, el metro funcionarà fins a les 12 de la nit, pel fet de ser festiu vigília de feiner.

Les estacions que deixen més a prop de la Cavalcada són Ciutadella / Vila Olímpica (L4), Barceloneta (L4), Jaume I (L4), Urquinaona (L1 i L4), Drassanes (L3), Catalunya (L1 i L3), Universitat (L1 i L2), Sant Antoni (L2), Passeig de Gràcia (L2, L3 i L4), Paral·lel (L2 i L3), Rocafort (L1), Urgell (L1) i Espanya (L1 i L3). En totes hi haurà efectius per ordenar els fluxos de passatge i adoptar restriccions si fos necessari.

Autobusos històrics en la desfilada reial

Com ja és habitual, TMB participa activament en aquest esdeveniment que tanca la campanya nadalenca. A més de la col·laboració indispensable de diversos conductors i tècnics voluntaris, quant a material mòbil TMB aporta autobusos de dos pisos del Barcelona Bus Turístic i les plataformes mecàniques de diverses carrosses que desfilaran a la Cavalcada, així com quatre autobusos històrics de la Fundació TMB com a avançament de la commemoració del centenari de la xarxa de Bus el 2022: el Dodge 240 (1940), l’ACLO 410 de dos pisos (1948), el Chausson 59 (1955) i l’articulat Pegaso 3036 (1968).

Per conèixer totes les alteracions i recomanacions de transport públic per anar a la Cavalcada de Reis de Barcelona, la principal, i també a les cavalcades dels diferents barris, es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Tema
Transport
  • Altres temesSocietatConceptesAtenció al clientMobilitatServeiInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusMetroAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Una de les carrosses de la Cavalcada de Reis 2022 / Foto: Pep Herrero
Descarrega l’arxiu (22.12 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (79.34 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Les dones són les grans protagonistes de la ja tradicional prova esportiva / Foto: Web Cursa de la Dona

Afectacions a les línies d’autobusos per la Cursa de les Dones de Barcelona 2025

Transport
Barcelona Christmas Tour

El Barcelona Christmas Tour torna amb la ruta nocturna per descobrir la il·luminació de Nadal

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 15 de novembre (Barça – Madrid de Lliga F)

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Katy Perry al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Inauguració exposició trens centenari del metro

Els trens històrics restaurats ja es poden visitar a l’exposició ‘Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona’

Empresa
Imatge
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la seva ponència inaugural al COMET 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona, seu de la trobada de COMET, la comunitat internacional de metros

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la presentació de la campanya 'Mou-te pel càncer infantil i acompanya'ns' de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB presenta la causa solidària escollida per la plantilla aquest any: el càncer infantil

Empresa
Imatge
Cursa Nocturna pels túnels del metro . /M.A. Cuartero (TMB)

Les millors imatges per reviure la cursa nocturna del centenari pels túnels del metro

Societat
Gallery

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons