Header Top menu
TMB tanca l’any amb l’oferta de trens més gran de la seva història
165 combois recorren la totalitat de la Xarxa de metro en hora punta del matí, 10 trens més que el 2019, rebaixant la freqüència a menys de tres minuts en les línies que transporten més passatge
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) tancarà el 2023 amb una xifra rècord pel que fa a la posada de trens en circulació. Un total de 165 trens circulen per la xarxa de metro en l’hora punta del matí —de 7 h a 9:30 h de dilluns a divendres— un màxim històric per aquesta franja horària amb un augment de l’oferta de 10 trens respecte al 2019. D’igual manera, a l’hora punta de la tarda, entre les 17 h i les 20:30 h dels dies feiners, circulen 145 trens, que també ha suposat un augment de l’oferta respecte al 2019, en aquest cas de 9 trens.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que “aquest augment de la demanda permet millorar la freqüència de pas i donar un servei encara més eficient” tot recordant que “estem constantment implementant millores a la xarxa de transport públic de TMB per aconseguir una mobilitat més sostenible a Barcelona”.
Més freqüència
L’augment en l’oferta permet rebaixar la freqüència de pas dels trens que també se situa en els seus mínims històrics. Així, a les línies 1 i 5, que són les dues amb més passatge de tota la xarxa, la freqüència de pas en l’hora punta del matí es troba per sota dels 3 minuts. Concretament, 2’55” i 36 trens en circulació per la línia 1, i 2’29” amb 37 trens en circulació per la línia 5.
Aquestes xifres són un reflex del clar compromís de TMB per donar resposta als diferents augments de passatge que s’han registrat aquest any i que han fet del 2023 un any de rècord. Només a metro, durant el mes d’octubre es van superar els 40,9 milions de viatges i es va assolir el rècord de passatge diari, registrat el passat 31 d’octubre amb una xifra d’1,65 milions de viatges.
Nous trens
Cal recordar que aquest 2023 TMB ha posat ja en circulació 14 unitats dels trens 7000 i 9 trens de la sèrie 8000 que corresponen al contracte adjudicat en concurs públic a Alstom per un valor de 318,86 milions d’euros, en el que va suposar la compra de material ferroviari més important de la història de TMB. El contracte estableix el subministrament de 50 trens —26 d’ample internacional, que formen la sèrie 7000 i que van destinats a l'L3, i 24 d’ample ibèric que formen la sèrie 8000 i que van destinats a l’L1— i que seguiran entrant en servei progressivament durant el 2024.