Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB rep el primer tren de la sèrie 7000 destinat a la línia 3 de metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
04.05.2022
Premsa TMB

TMB rep el primer tren de la sèrie 7000 destinat a la línia 3 de metro

  • Els trens de la sèrie 7000, dissenyats amb els estàndards més elevats de digitalització, sostenibilitat i accessibilitat, estan destinats a substituir els de les sèries 2000 i 3000 que donen servei a la línia 3

 

  • La comanda de 50 trens, per import de 318,86 milions d'euros, és l'operació de compra de material mòbil ferroviari més important de la història de TMB i permetrà eliminar tot l’amiant dels vehicles del metro
Imatge
Pere Torres, Ricard Font, Laia Bonet, Gerardo Lertxundi i Òscar Playà davant del primer nou tren destinat a l'L3 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
Pere Torres, Ricard Font, Laia Bonet, Gerardo Lertxundi i Òscar Playà davant del primer nou tren destinat a l'L3 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Pere Torres, Ricard Font, Laia Bonet, Gerardo Lertxundi i Òscar Playà davant del primer nou tren destinat a l'L3 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

Avui, la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet, el conseller delegat, Gerardo Lertxundi, el secretari general del Departament de Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, el director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Pere Torres, i el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà, han visitat a les instal·lacions de Metro de Barcelona al Triangle Ferroviari la primera unitat destinada al servei comercial de la L3.

Aquest és el primer dels 50 trens que s’estan fabricant a la planta d’Alstom a Santa Perpètua. Això significarà la  retirada dels 48 trens de les sèries 2000 (6), 3000 (18) i 4000 (24), els més antics del parc mòbil del metro, i afegir-ne 2 per ampliar la flota de la línia 3.  S’accelera així un procés de renovació que augmentarà la fiabilitat del servei i eliminarà la presència d’amiant en el material mòbil de la xarxa.

El contracte adjudicat en concurs públic a Alstom estableix el subministrament de 50 trens —26 d’ample internacional, que formaran la sèrie 7000 i aniran destinats a la L3, i 24 d’ample ibèric que formaran la sèrie 8000 i seran especials per a l’L1— construïts d’acord amb les prestacions de qualitat i sostenibilitat requerides per TMB.

Es tracta de l’operació de compra de material mòbil ferroviari més important de la història de TMB, amb un cost total de 318,86 milions d’euros que es finança mitjançant els diferents Contractes Programes signats entre TMB i l’ATM .

Laia Bonet ha destacat que amb la incorporació d’aquests trens és fa “un pas més cap a una mobilitat sostenible alhora que es millora la fiabilitat i el servei de metro”. A més, Bonet ha insistit en el fet què “aquests nous trens permetin retirar tots els vehicles amb amiant del metro, en el marc d’un procés exemplar que TMB està treballant des de fa anys per eliminar l’amiant de tota la seva xarxa”.

D’altra banda, Ricard Font ha posat en valor ”la contribució de la Generalitat en finançar inversions tan importants com aquesta en transport públic” i ha posat de relleu que en aquesta renovació “s’ha posat les persones usuàries al centre del disseny i la tecnologia, tot atenent a criteris de sostenibilitat, eficiència energètica, accessibilitat i connectivitat”

Aquesta unitat arriba llesta per començar les proves de circulació, una vegada ha finalitzat el període de proves dinàmiques, la verificació de la comptabilitat electromagnètica i el mesurament del soroll tant intern com extern.

L’adquisició d’aquests nous trens té criteris de sostenibilitat i accessibilitat en línia al Pla Estratègic 2025 de TMB que busca, entre d’altres objectius, reduir més de 17.000 tones de CO2 i transportar d’una forma sostenible 2,3 milions de viatgers al dia a les seves xarxes de metro i bus l’any 2025.

Tema
Transport
  • ConceptesInnovacióMobilitatServeiInstitucionsATMGeneralitatTMBLlocsTriangle FerroviariServeiMetroAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (121.99 KB)
Pere Torres, Ricard Font, Laia Bonet, Gerardo Lertxundi i Òscar Playà davant del primer nou tren destinat a l'L3 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (167.29 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Billie Eilish al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge roda de premsa tall estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Les obres de millora del metro de Barcelona obligaran a tallar parcialment el servei a les línies 4 i 11

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert dels Guns N’ Roses a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert d’Erreway al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Campanya del 15è festival Subtravelling / Imatge: TMB

Arrenca el festival Subtravelling: 15 anys connectant cinema i transport públic

Cultura i Oci
Hamburg UITP

TMB i FGC mostren la seva aposta per la mobilitat sostenible a la cimera internacional de la UITP

Empresa
Imatge
Nou model de tren pel metro de Bogotà. /Foto: Metro de Bogotà

Comencen les proves del material mòbil que ha de circular pel nou metro de Bogotà

Societat
Third-party content
Imatge
Entrevista del director de la xarxa de metro al programa "bàsics" / Font: Bàsics (Betevé)

El programa "Bàsics" de BETEVÉ entrevista al director de metro, Òscar Playà

En xarxa
Third-party content

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons