Header Top menu
TMB rep el primer tren de la sèrie 7000 destinat a la línia 3 de metro
- Els trens de la sèrie 7000, dissenyats amb els estàndards més elevats de digitalització, sostenibilitat i accessibilitat, estan destinats a substituir els de les sèries 2000 i 3000 que donen servei a la línia 3
- La comanda de 50 trens, per import de 318,86 milions d'euros, és l'operació de compra de material mòbil ferroviari més important de la història de TMB i permetrà eliminar tot l’amiant dels vehicles del metro
Avui, la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet, el conseller delegat, Gerardo Lertxundi, el secretari general del Departament de Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, el director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Pere Torres, i el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà, han visitat a les instal·lacions de Metro de Barcelona al Triangle Ferroviari la primera unitat destinada al servei comercial de la L3.
Aquest és el primer dels 50 trens que s’estan fabricant a la planta d’Alstom a Santa Perpètua. Això significarà la retirada dels 48 trens de les sèries 2000 (6), 3000 (18) i 4000 (24), els més antics del parc mòbil del metro, i afegir-ne 2 per ampliar la flota de la línia 3. S’accelera així un procés de renovació que augmentarà la fiabilitat del servei i eliminarà la presència d’amiant en el material mòbil de la xarxa.
El contracte adjudicat en concurs públic a Alstom estableix el subministrament de 50 trens —26 d’ample internacional, que formaran la sèrie 7000 i aniran destinats a la L3, i 24 d’ample ibèric que formaran la sèrie 8000 i seran especials per a l’L1— construïts d’acord amb les prestacions de qualitat i sostenibilitat requerides per TMB.
Es tracta de l’operació de compra de material mòbil ferroviari més important de la història de TMB, amb un cost total de 318,86 milions d’euros que es finança mitjançant els diferents Contractes Programes signats entre TMB i l’ATM .
Laia Bonet ha destacat que amb la incorporació d’aquests trens és fa “un pas més cap a una mobilitat sostenible alhora que es millora la fiabilitat i el servei de metro”. A més, Bonet ha insistit en el fet què “aquests nous trens permetin retirar tots els vehicles amb amiant del metro, en el marc d’un procés exemplar que TMB està treballant des de fa anys per eliminar l’amiant de tota la seva xarxa”.
D’altra banda, Ricard Font ha posat en valor ”la contribució de la Generalitat en finançar inversions tan importants com aquesta en transport públic” i ha posat de relleu que en aquesta renovació “s’ha posat les persones usuàries al centre del disseny i la tecnologia, tot atenent a criteris de sostenibilitat, eficiència energètica, accessibilitat i connectivitat”
Aquesta unitat arriba llesta per començar les proves de circulació, una vegada ha finalitzat el període de proves dinàmiques, la verificació de la comptabilitat electromagnètica i el mesurament del soroll tant intern com extern.
L’adquisició d’aquests nous trens té criteris de sostenibilitat i accessibilitat en línia al Pla Estratègic 2025 de TMB que busca, entre d’altres objectius, reduir més de 17.000 tones de CO2 i transportar d’una forma sostenible 2,3 milions de viatgers al dia a les seves xarxes de metro i bus l’any 2025.
- ConceptesInnovacióMobilitatServeiInstitucionsATMGeneralitatTMBLlocsTriangle FerroviariServeiMetroAnys2022