Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB lamenta que l'assemblea de Metro no hagi valorat les propostes per desconvocar la vaga
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
18.02.2016
Premsa TMB

TMB lamenta que l'assemblea de Metro no hagi valorat les propostes per desconvocar la vaga

Imatge
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
< >Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Logotip de TMB a la seu de l'empresa

La Direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) lamenta que a l’assemblea de treballadors de Metro celebrada aquest matí no s’hagi exposat adequadament la proposta presentada ahir per la Direcció de la companyia per desconvocar les vagues. En poc més de mitja hora, sense temps per explicar i valorar el contingut de la proposta i els beneficis que representa per als treballadors, l’assemblea, en la qual ha pogut participar un percentatge escàs de la plantilla de treballadors, ja havia votat i decidit mantenir les vagues.

El document presentat ahir per la Direcció contempla una proposta formal i de màxims, que dóna resposta als punts principals plantejats pels representants dels treballadors i que hauria de permetre la desconvocatòria de les dues jornades de vaga de la setmana vinent i la represa de la taula de negociació del conveni col·lectiu.

Aquesta proposta és el màxim  legal que l’empresa pública de Metro pot oferir, en el context de les limitacions que estableixen els pressupostos públics i els convenis de finançament del transport metropolità.

Recordem que els principals continguts de la proposta de l'empresa són els següents:

  • Increment del poder adquisitiu: increment salarial d’un 1% per al 2016.
  • Preservació de la plantilla: cobertura de totes les baixes que es produeixin a partir d’ara per garantir el manteniment del nivell d’ocupació actual.
  • Ampliació de la contractació a temps complet: garantia que diferents col·lectius que treballen a temps parcial passin a fer-ho a temps complet de manera progressiva.
  • Ampliació de la contractació indefinida: garantia del pas a indefinits per als contractes que actualment són temporals, generats per les jubilacions parcials.

Cal  recordar que la plantilla de Metro no ha patit pèrdua de poder adquisitiu els últims anys i que el 90% dels treballadors disposen de contracte indefinit. La majoria de la plantilla de Metro treballa a temps complet: el 75%. Els contractes a temps parcial (al 75% o el 85% de la jornada) tenen retribucions dignes i responen a les necessitats de garantir la prestació del servei públic a la ciutat de Barcelona, atès que una part important d’aquests contractes serveixen perquè els treballadors del metro puguin gaudir del descans setmanal en caps de setmana alterns i concentrar les vacances en els 3 mesos d’estiu.

TMB reitera la seva ferma voluntat de diàleg permanent per avançar cap a un acord en el conveni col·lectiu que beneficiï el conjunt de treballadors de la plantilla i alhora la millora del servei de transport de Metro.

Serveis mínims

Quant a la previsió dels serveis mínims, en cas que es mantingui la vaga, TMB considera que els serveis del 20% dictats per la vaga parcial del 2 de febrer passat van resultar clarament insatisfactoris i van generar situacions d’aglomeració amb un nivell de gravetat crític des del punt de vista de la seguretat. Això va obligar a tancar diversos accessos i regular fluxos en algunes estacions. En aquesta ocasió, a la demanda d’usuaris d’un dia feiner habitual, s'hi suma la celebració del Mobile World Congress, que preveu 107.000 assistents, un 9% més que l’anterior edició. Cal recordar que l’any passat l’increment de validacions els dies del MWC es va situar entre 30.000 i 40.000 per dia en el conjunt de la xarxa, tot i no haver-hi metro directe al recinte.

Per aquests motius, la Direcció de TMB ha sol•licitat a la Direcció General de Relacions Laborals que dicti uns serveis mínims a les línies convencionals del 60% a les hores vall i del 80% a les hores punta (entre les 06.30 h. i les 09.30 h. i entre les 16.30 h. i les 20.30 h.) i del 100% a les línies automàtiques, en les quals no hi ha personal embarcat als trens. TMB recorda que existeixen antecedents a altres països, com ara al metro de París, on les línies automàtiques no van disminuir la seva oferta durant la darrera vaga convocada.

Tema
Empresa
  • ConceptesLaboralInstitucionsSindicatsTMBServeiMetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Media Name: fmb_180216.pdf
Descarrega l’arxiu (110.7 KB)
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Descarrega l’arxiu (38.29 KB)
Media Name: fmb_180216.pdf
Descarrega l’arxiu (110.7 KB)
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Descarrega l’arxiu (38.29 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa
Imatge
La delegació iberoamericana del Banc Mundial a les instal·lacions de Triangle de TMB / Foto: Edu Pedrocchi (TMB)

Representants del Banc Mundial visiten TMB, com a operador referent en accessibilitat

Empresa
Imatge
Reconeixement durant l'apagada. /Foto: TMB

Barcelona reconeix a TMB per la seva tasca durant l'apagada energètica

Empresa

Últimes notícies

Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons