Header Top menu
TMB i FESOCA impulsen l’accessibilitat per a les persones sordes i amb discapacitat auditiva
Ambdues entitats han signat un conveni de col·laboració que ja està materialitzat en projectes com el sistema Svisual al Punt TMB de Sagrada Família
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA) han acordat la realització de projectes i actuacions conjuntes per proporcionar accessibilitat universal i comunicativa a les persones sordes usuàries dels mitjans de transport públic depenent de TMB. Així ho estableix el conveni que han signat avui la presidenta de TMB, Laia Bonet, i el president de FESOCA, Albert Ramon Casellas, i que ja està materialitzat en un projecte al Punt TMB de Sagrada Família on està implantat el sistema Svisual per donar suport a persones sordes que utilitzen la llengua de signes i altres sistemes de comunicació. D’aquesta manera TMB és el primer operador de transport públic que implanta el sistema de videointerpretació en llengua de signes catalana en un centre d’atenció.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha assenyalat que “és molt important que tots els serveis estiguin adaptats perquè totes les persones els puguin utilitzar” i, en aquest sentit, “la col·laboració amb FESOCA és clau, per seguir avançant i implementant solucions innovadores per aconseguir un accés universal al transport públic”. Per la seva banda, el president de FESOCA ha expressat que cal “trencar amb les barreres amb que es troben cada dia” i que aquest acord amb TMB “servirà de referent per a la resta de la societat”. Amb la signatura d’aquest conveni TMB referma el seu compromís amb l’accessibilitat implementant noves mesures per aconseguir un accés universal al transport públic, un esforç pel qual TMB ha estat reconeguda en diverses ocasions.
El Punt TMB de Sagrada Família, un exemple d’accessibilitat universal
El Punt TMB de Sagrada Família, el quart centre d’atenció al ciutadà de TMB, s’ha dissenyat amb criteris de màxima eficàcia i d’accessibilitat universal. Per això, entre d’altres mesures, incorpora la tecnologia Svisual per donar suport a persones sordes que es comuniquen en llengua de signes. Per aconseguir-ho s’ha realitzat una tasca d’assessorament des de l’àrea d’accessibilitat de la FESOCA i s'ha desenvolupat i implantat una plataforma call center de vídeo presencial que permet la prestació d'aquest servei de forma eficient i continuada, de tal manera que qualsevol persona sorda pugui utilitzar el sistema de comunicació que s'adapti millor a les seves preferències (llengua de signes, veu, lectura labial, text...) i pugui contactar a través de l'alternativa que desitgi amb una persona oient gràcies a aquesta plataforma. Així, la plataforma gestiona totes les trucades entrants i els assigna un videointèrpret que realitza les interpretacions entre el personal de TMB i la persona usuària.
Aquests nous recursos d’accessibilitat han estat implantats amb la col·laboració de la FESOCA en el marc del conveni signat avui, que es desenvoluparà en futurs projectes.
Directius de TMB i FESOCA després de la firma del conveni aquest matí
- ConceptesAccessibilitatRelacions institucionalsRSCInstitucionsAltresTMBAnys2022