Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. El nou Punt TMB d’atenció als usuaris de Sagrada Família serà pioner en accessibilitat
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
12.03.2021
Premsa TMB

El nou Punt TMB d’atenció als usuaris de Sagrada Família serà pioner en accessibilitat

Dilluns s’obre al públic l’oficina, sense barreres arquitectòniques i equipada amb videointerpretació i anell inductiu per a persones sordes. El vestíbul principal de l’estació de metro s’ha remodelat per redistribuir espais, reforçar la seguretat i ressaltar elements del patrimoni cultural

Imatge
Aspecte de l'interior del nou Punt TMB de Sagrada Família / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Aspecte de l'interior del nou Punt TMB de Sagrada Família / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Aspecte de l'interior del nou Punt TMB de Sagrada Família / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Aspecte de l'interior del nou Punt TMB de Sagrada Família / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El proper dilluns, 15 de març, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) estrenarà un nou Punt TMB d’atenció i informació als usuaris ubicat al vestíbul principal de l’estació de metro de Sagrada Família, de la línia 5, que es convertirà en pioner per les solucions innovadores d’accessibilitat incorporades. D’aquesta manera, TMB serà el primer operador de transport públic a implantar el sistema de videointerpretació en llengua de signes catalana en un centre d’atenció, disponible en aquest Punt TMB amb la col·laboració de la Federació de Persones Sordes de Catalunya.

El Punt TMB de Sagrada Família, el quart centre d’atenció al ciutadà de TMB, s’ha dissenyat amb criteris de màxima eficàcia i d’accessibilitat universal. El centre incorpora la tecnologia SVision per donar suport a persones sordes i amb discapacitat auditiva que necessiten comunicar-se en llengua de signes, i serà el primer a fer-ho en la llengua de signes catalana. L’espai també està equipat amb un anell inductiu, connectat a la megafonia d’emergència i a l’equip de micròfon individual, per facilitar l’atenció a persones amb discapacitat auditiva. Aquests nous recursos d’accessibilitat de què disposarà l’oficina han estat implantats amb la col·laboració de la Federació de Persones Sordes de Catalunya. A més, el Punt TMB integra el gestor de torns i la tecnologia Navilens per millorar l’atenció a les persones amb discapacitat visual.

El nou Punt TMB està ubicat en una localització cèntrica i accessible en metro i bus, concretament al vestíbul adaptat de l’estació de Sagrada Família, amb accés directe des del carrer i les andanes de les línies 2 i 5 per mitjà d’ascensors. L’encaminament per a persones amb discapacitat visual també portarà fins al Punt TMB.

La inauguració del centre permetrà a TMB incrementar la capacitat d’atenció presencial, en uns moments en què hi ha limitació d’aforament per raons sanitàries, i juntament amb els altres tres Punts TMB existents. L’objectiu és atendre el major nombre d’usuaris, reduint els temps d’espera i agilitzant al màxim les gestions.

El Punt TMB Sagrada Família s’ha dissenyat sota el concepte disseny per a tothom, com un espai pensat per atendre els usuaris d’una forma moderna, propera, eficient i totalment accessible. El disseny interior respira un ambient acollidor, amb una zona d’espera accessible, expositors, mobiliari adaptat i diferents mostradors per fer una atenció polivalent, més acollidora i propera. Hi haurà un mostrador exclusiu per a l’atenció especial, adaptat per interactuar amb el client. Tots els espais i el mobiliari han estat dissenyats seguint i complint la normativa vigent en matèria d’accessibilitat.

El centre de Sagrada Família farà servei d’atenció als clients amb necessitats especials (persones amb discapacitats motores, sensorials i/o cognitives), servei especialitzat d’atenció a queixes, reclamacions i al·legacions, tràmits relacionats amb la futura T-mobilitat, gestió i atenció d’objectes perduts (properament), promoció de productes propis i turístics, promoció i formació als usuaris en solucions digitals pròpies com la TMB App i el web corporatiu, etc.

L’equipament tecnològic també és una de les novetats, ja que el nou espai incorpora senyalització digital, pantalles de grans dimensions i eines ofimàtiques de grans prestacions per a una atenció més àgil i eficient. TMB hi ha invertit uns 550.000 euros.

Des del juliol, TMB ha potenciat la gestió telemàtica i la digitalització dels tràmits que es poden resoldre des de casa. Si cal anar al Punt TMB es recomana demanar cita. Recordem que els Punts TMB de la xarxa de metro, aquest de Sagrada Família (L2 i L5) i també els ja existents a Universitat (L1 i L2), La Sagrera (L1, L5, L9N i L10N) i Diagonal (L3 i L5), compleixen les mesures de seguretat, higiene i desinfecció de prevenció de la Covid-19.

Remodelació del vestíbul de Sagrada Família de la L5

TMB va finalitzar al febrer l’obra de remodelació del vestíbul principal de l’estació de metro de Sagrada Família, de la línia 5, dins del programa d’actualització i millora de la funcionalitat d’estacions antigues o d’elevada utilització. Amb una inversió d’1,4 milions d’euros, s’ha aconseguit millorar els fluxos de circulació de persones, l’accessibilitat, la capacitat d’evacuació, el confort i la sensació de seguretat general.

L’actuació ha suposat deixar el vestíbul i l’accés com nous, tant en les parts visibles com en les invisibles. Així, s’han substituït paviments, sostres, revestiments de parets, il·luminació, senyalització informativa i mobiliari, a més de la barrera tarifària, que ara és de portes lliscants. Alhora, s’han tractat les patologies existents en l’estructura i s’han desplaçat aparells i instal·lacions per aconseguir espais més funcionals. A l’accés s’hi ha instal·lat una porta motoritzada. Pel que fa a les dependències internes, s’han renovat el centre de control de l’estació, els vestidors, els lavabos i altres.

Per millorar l’accessibilitat, s’han implantat al paviment del vestíbul els encaminaments per facilitar l’orientació de les persones cegues. L’estació disposa des del 2008 d’un itinerari adaptat a persones amb mobilitat reduïda mitjançant ascensors que salven els desnivells entre el carrer, el vestíbul i les dues andanes.

Plafons artístics de ceràmica i porta forjada

Una característica original del vestíbul eren els quatre plafons artístics de rajoles de ceràmica esmaltada, obra de Pedro Delso i Mauricio Sanguino, que han estat traslladats de les seves ubicacions disperses i agrupats en un mateix pany de paret, davant la línia de peatge, per ressaltar-los amb una il·luminació específica. La porta de ferro forjat de l’accés, elaborada manualment i també original del 1970, s’ha restaurat com a peça artística i s’ha col·locat en una altra posició del mateix vestíbul.

Setmanes enrere TMB va donar també per finalitzada una obra semblant de rehabilitació al vestíbul de Sants Estació, de la línia 5.

Tema
Transport
  • ConceptesAtenció al clientServeiUsuarisInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBLlocsSagrada FamíliaServeiMetroAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (314.2 KB)
Diversos mostradors serviran per atendre els usuaris al Punt TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Diversos mostradors serviran per atendre els usuaris al Punt TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (290.84 KB)
El nou Punt TMB d’atenció als usuaris de Sagrada Família és pioner en accessibilitat / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El nou Punt TMB d’atenció als usuaris de Sagrada Família és pioner en accessibilitat / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (302.54 KB)
L'oficina està equipada amb videointerpretació i anell inductiu per a persones sordes / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
L'oficina està equipada amb videointerpretació i anell inductiu per a persones sordes / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (273.47 KB)
El vestíbul principal s’ha remodelat per redistribuir espais, reforçar la seguretat i ressaltar el patrimoni cultural / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El vestíbul principal s’ha remodelat per redistribuir espais, reforçar la seguretat i ressaltar el patrimoni cultural / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (409.2 KB)
El vestíbul principal de l'estació Sagrada Família de la L5 de metro després de la rehabilitació / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El vestíbul principal de l'estació Sagrada Família de la L5 de metro després de la rehabilitació / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (402.1 KB)
El vestíbul remodelat amb els plafons artístics de rajoles de ceràmica esmaltada de Pedro Delso / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El vestíbul remodelat amb els plafons artístics de rajoles de ceràmica esmaltada de Pedro Delso / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (367.34 KB)
La porta de ferro forjat de l’accés, elaborada manualment i també original del 1970, s’ha restaurat com a peça artística i s’ha col·locat en una altra posició del mateix vestíbul / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
La porta de ferro forjat de l’accés, elaborada manualment i també original del 1970, s’ha restaurat com a peça artística i s’ha col·locat en una altra posició del mateix vestíbul / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (353.26 KB)
Aspecte de l'interior del nou Punt TMB de Sagrada Família / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Aspecte de l'interior del nou Punt TMB de Sagrada Família / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (58.41 KB)

També et pot interessar...

  • Finalitza la remodelació del vestíbul de Sants Estació, a la línia 5 del metro

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons