Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Set Empreses Ferroviàries S’uneixen Per Contractar El Subministrament Elèctric del 2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
18.12.2017
Premsa TMB

Set empreses ferroviàries s’uneixen per contractar el subministrament elèctric del 2018

La licitació conjunta dels metros de Barcelona, Bilbao i Màlaga, FGV, ETS i els tramvies de Múrcia i Saragossa s’ha resolt a favor de Gas Natural Fenosa per una xifra aproximada de 33,5 milions d’euros

Imatge
Subestació elèctrica d'alta tensió / Foto: pixabay.com
Subestació elèctrica d'alta tensió / Foto: pixabay.com
< >Subestació elèctrica d'alta tensió / Foto: pixabay.com
Subestació elèctrica d'alta tensió / Foto: pixabay.com

Les empreses Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Metro Bilbao, SA, Euskal Trenbide Sarea / Xarxa Ferroviària Basca (ETS), Metro Málaga, SA, Tranvías Urbanos de Zaragoza, SL, i Sociedad Concesionaria Tranvía de Murcia s’han unit per contractar en condicions més favorables el subministrament d’electricitat per al 2018, contracte que ha estat adjudicat a Gas Natural Comercialitzadora, SA.

Entre les set xarxes ferroviàries promotores del concurs públic consumiran cap a 500 gigawatts hora (GWh) en dotze mesos, per un import estimat de 33,5 milions d’euros més la tarifa regulada que cada empresa liquida al seu distribuïdor. Aquest consum equival al de totes les llars d’una ciutat de la mida de Saragossa.

Un total de nou empreses comercialitzadores del sector elèctric van ser convidades a participar en la licitació, de les quals tres van presentar una oferta; cal destacar l’esforç de totes aquestes empreses per adaptar-se a les necessitats dels contractants. La proposta triada ha estat la de Gas Natural Fenosa, perquè era la més avantatjosa econòmicament.

Gestió conjunta i evolució del mercat

La licitació conjunta del subministrament per part de diverses empreses ferroviàries —és el setè any consecutiu— té l’objectiu d’aconseguir les millors condicions de contractació possibles en cada moment, en el marc dels esforços que fan les empreses públiques i concessionàries per reduir costos i optimitzar recursos. Aquesta vegada, en un context d’alça de preus que podia implicar un augment de costos de l’ordre del 15% per a les empreses, l’adjudicació ha agafat forma de contracte indexat, en el qual el preu s’ajusta segons l’evolució diària i horària del mercat. De la mateixa manera, el contracte conté una clàusula de flexibilitat que permet traslladar-lo a preu fix si les condicions del mercat ho aconsellen.

El consum elèctric de la xarxa de metro de TMB a Barcelona arriba fins als 252 gigawatts/hora anuals. La xarxa consta de nou línies que sumen 119 quilòmetres de longitud, i l’any 2016 va registrar 381,5 milions de validacions.

Tema
Empresa
  • ConceptesEconomiaEnergiaInstitucionsAltres operadorsTMBLlocsBarcelonaServeiMetroAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en pdf (català)
Descarrega l’arxiu (142.59 KB)
Nota de premsa en pdf (castellà)
Descarrega l’arxiu (88.87 KB)
Subestació elèctrica d'alta tensió / Foto: pixabay.com
Subestació elèctrica d'alta tensió / Foto: pixabay.com
Descarrega l’arxiu (72.05 KB)
Media Name: ener_17_ca.pdf
Descarrega l’arxiu (142.59 KB)
Media Name: ener_17_es.pdf
Descarrega l’arxiu (88.87 KB)
Subestació elèctrica d'alta tensió / Foto: pixabay.com
Subestació elèctrica d'alta tensió / Foto: pixabay.com
Descarrega l’arxiu (72.05 KB)

També et pot interessar...

  • Metro de Barcelona contracta el subministrament elèctric per al 2017 amb un descompte del 12%

Contingut relacionat

Inauguració exposició trens centenari del metro

Els trens històrics restaurats ja es poden visitar a l’exposició ‘Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona’

Empresa
Imatge
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la seva ponència inaugural al COMET 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona, seu de la trobada de COMET, la comunitat internacional de metros

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la presentació de la campanya 'Mou-te pel càncer infantil i acompanya'ns' de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB presenta la causa solidària escollida per la plantilla aquest any: el càncer infantil

Empresa
Imatge
L'estand de TMB al Tomorrow Mobility 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB explica la seva aposta per la mobilitat sostenible en l'edició 2025 del Tomorrow Mobility World Congress

Empresa

Últimes notícies

Celebració dels 25 anys de col·laboració TMB-Guttmann. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB i la Fundació Institut Guttmann celebren 25 anys impulsant l’accessibilitat i la rehabilitació a la comunitat

Transport
Visites a l'exposició dels trens del centenari. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Més de 4.500 persones visiten els trens històrics restaurats del centenari del metro durant el primer cap de setmana

Transport
Presentació de la modificació del Reglament 107. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB es consolida com a referent en accessibilitat universal amb la modificació del Reglament 107 UNECE

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 de novembre (Catalunya – Palestina)

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons