Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. El metro patirà importants afectacions amb motiu de les aturades de 4 hores per torn del dilluns 8
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
05.04.2019
Premsa TMB

El metro patirà importants afectacions amb motiu de les aturades de 4 hores per torn del dilluns 8

Els serveis mínims, del 40% dels trens en hora punta i del 20% en hora vall, seran insuficients per absorbir la demanda de transport d’un dia feiner

Imatge
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
< >Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica del Metro de Barcelona

Amb motiu de les aturades convocades pel comitè d'empresa de Metro per dilluns vinent, 8 d’abril, en diferents franges horàries, el servei de metro es veurà afectat considerablement i no podrà garantir el dret a la mobilitat de la ciutadania en les franges de més afluència de viatgers, de 6 a 10 del matí i de 16 a 20 de la tarda, a l’entrada i sortida dels centres de treball i d’estudi, ni tampoc a la franja de nit, de les 21.35 a les 23.35 h, en què els intervals podran superar els 60 minuts.

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha ordenat que es mantinguin serveis mínims del 40% en les aturades que coincideixen amb hores punta (de 6.30 a 9.30 i de 16 a 20 hores) i del 20% en la resta. Com que la franja de matí se solapa amb hores punta i amb hores vall, i la de nit s’acaba poc abans del tancament, a la pràctica el servei serà deficient bona part del dia, per la suma de l’impacte de les aturades i la impossibilitat de realitzar en pocs minuts un nombre tan elevat de maniobres de retirada i incorporació de trens.

A títol orientatiu, el servei de metro es programarà dilluns amb aquesta oferta aproximada:

  • De 5 a 6 h: intervals de 6-8 minuts a les línies convencionals (L1-L5) i de 7-14 a les automàtiques (L9N, L10N, L9S, L10S i L11)
  • De 6 a 6.30 h (20%): intervals de 15-20 minuts a les línies convencionals i de 14-65 a les automàtiques
  • De 6.30 a 9.30 h (40%): intervals de 6-10 minuts a les línies convencionals i de 14-23 a les automàtiques
  • De 9.30 a 10 h (20%): intervals de 15-20 minuts a les línies convencionals i de 14-65 a les automàtiques
  • De 10 a 16 h: intervals de 4-5 minuts a les línies convencionals i de 7-9 a les automàtiques
  • De 16 a 20 h (40%): intervals de 8-11 minuts a les línies convencionals i de 14-34 a les automàtiques
  • De 20 a 21.35 h: intervals de 4-6 minuts a les línies convencionals i de 7-8 a les automàtiques
  • De 21.35 al final (20%): intervals de fins a 65 minuts a les línies convencionals i automàtiques. En aquesta franja, donada l’amplitud dels intervals, els trens circularan per horari, que es podrà consultar al web tmb.cat.

TMB adverteix que aquesta oferta serà insuficient per absorbir la demanda normal en les franges d’afectació, especialment a les quatre hores del matí i de la tarda, en què se solen registrar unes 340.000 i 370.000 entrades a la xarxa de metro, respectivament. Per això recomana buscar mitjans alternatius de desplaçament.

En cas d’utilitzar el metro convindrà seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa. S’aplicaran, si cal, mesures per evitar riscos de seguretat, com ara regulacions de passatge, itineraris alternatius per l’exterior en els enllaços o tancament temporal d’estacions. Les alteracions i la situació del servei es podran seguir al llarg del dia al web de TMB i al perfil de Twitter @TMBinfo.

D'altra banda, la convocatòria de vaga afectarà el telefèric de Montjuïc, que obrirà en horari reduït d’11 a 15 hores.

TMB lamenta els perjudicis que aquesta convocatòria ocasionarà a la ciutadania, que aquest any ja ha suportat quatre jornades de vagues parcials al metro. Aquesta nova campanya d’aturades resulta a més innecessària, quan l’empresa ha donat resposta als punts plantejats pels sindicats, especialment pel que fa a la gestió activa i responsable de la crisi dels materials amb contingut d’amiant.

La Direcció de TMB continua oberta al diàleg amb els representants dels treballadors i es referma en el seu compromís de gestionar la problemàtica de l’amiant amb el màxim rigor i transparència, garantint per sobre de tot la seguretat i la salut dels treballadors i dels usuaris del metro.

Imatge
Intervals previstos en les franges de l'aturada del 8 d'abril

Tema
Transport
  • ConceptesLaboralOfertaServeiInstitucionsGeneralitatSindicatsTMBServeiMetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Intervals previstos en les franges de l'aturada del 8 d'abril
Intervals previstos en les franges de l'aturada del 8 d'abril
Descarrega l’arxiu (53.74 KB)
Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (129.79 KB)
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica de Metro
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)
Intervals previstos en les franges de l'aturada del 8 d'abril
Descarrega l’arxiu (53.74 KB)
Media Name: fmb_050419.pdf
Descarrega l’arxiu (129.79 KB)
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Pàgina mes de maig amb el metro de Barcelona com a protagonista / Font: Boris Kogut

El metro de Barcelona protagonitza el mes de maig d'un calendari dedicat als metros del món

Transport
Imatge
El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Nou impuls per adaptar l'intercanviador de l'estació de metro d'Urquinaona

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport

Últimes notícies

Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content
Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons