Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. La línia H12 incrementarà les prestacions fins a convertir-se en un BRT elèctric
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
24.08.2022
Premsa TMB

La línia H12 incrementarà les prestacions fins a convertir-se en un BRT elèctric

TMB ha participat, com a membre del consorci de la Unió Internacional del Transport Públic (UITP), en el programa e-BRT 2030, subvencionat per la UE, i que va rebre l’adjudicació el passat 20 de juliol

Imatge
Autobús MAN de gas natural a la línia H12 / Foto: @busdriverbcn
Autobús MAN de gas natural a la línia H12 / Foto: @busdriverbcn
< >Autobús MAN de gas natural a la línia H12 / Foto: @busdriverbcn
Autobús MAN de gas natural a la línia H12 / Foto: @busdriverbcn

Transports Metropolitans de Barcelona començarà a desplegar durant el 2023 una sèrie d’innovacions tecnològiques que permetran a la línia H12 (Gornal-Besòs/Verneda) incrementar les seves prestacions i transformar-se en un BRT (Bus Rapid Transit) elèctric. Aquestes millores es podran implementar gràcies a una subvenció d’1,2 M€ atorgada per la UE.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat aquest “projecte innovador que permetrà electrificar totalment una línia de bus i millorar el servei amb les últimes tecnologies per fer un bus més ràpid, més sostenible i més confortable”.

Els diversos desenvolupaments i elements tecnològics que faran possible la transformació de l’actual línia H12 en un BRT elèctric es poden agrupar en tres grans blocs: electrificació, millora de la regularitat i millora de l’experiència de l’usuari. Així, de manera resumida, aquestes seran les implementacions que han de permetre aquesta transformació:

  • Electrificació completa de la línia, amb la instal·lació de carregadors en les cotxeres amb “smart charging" (sistema de càrrega intel·ligent), estacions de càrrega d’oportunitat als terminals de línia i busos elèctrics d’alta capacitat
  • Millora de la regularitat de la línia, gràcies a la connexió dels centres de control de bus i del centre municipal de control del trànsit, l’aplicació d’estratègies d’adherència a l’interval de pas dels busos (que passen per l’activació de la prioritat semafòrica en diverses cruïlles), i diversos desenvolupaments en matèria de sistemes intel·ligents de transport (ITS)
  • Millora de l’experiència de viatge de totes les persones usuàries, amb el coneixement de la demanda en tot moment per part de TMB, ja sigui en temps real (mitjançant la sensorització en parades i busos) o a dies vista (gràcies a l’elaboració d’un model predictiu), la millora d’informació a bord del bus i la videovigilància embarcada.

La implantació començarà formalment durant el gener del 2023 i tindrà una durada de 4 anys. Inicialment, s’aniran desplegant els diversos elements tecnològics anteriorment descrits i s’aniran recollint dades per verificar l’increment de les prestacions de la línia, fins a la seva completa transformació en un BRT elèctric.

Consorci amb la UITP

La UITP va escollir la proposta de TMB i la va integrar al seu Consorci, del qual també formen part empreses operadores de ciutats com Amsterdam, Atenes o Munic, centres de recerca i empreses tecnològiques d’abast europeu i de l’Amèrica Llatina com Bogotà o Quito. El projecte va ser lliurat el passat 26 d’abril a la UE i el 20 de juliol es va fer pública l’adjudicació a la UITP, després de superar unes altres dues propostes.

Des de començament del 2022, TMB ha estat treballant amb la UITP, amb la VUB (Universitat Lliure de Brussel·les) i amb la resta d’organitzacions en la confecció de la proposta, particularitzant “el Demo Use Case” (Cas d’ús de demostració) de Barcelona i integrant-la amb els diversos WP (paquets de treball) que formen el projecte global.

 

Tema
Transport
  • Altres temesInnovacióConceptesEnergiaInnovacióTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Autobús MAN de gas natural a la línia H12 / Foto: @busdriverbcn
Autobús MAN de gas natural a la línia H12 / Foto: @busdriverbcn
Descarrega l’arxiu (95.42 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (143.6 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport
Línia V19. /Foto: Pep Herrero (TMB)

El reforç de la línia V19 els dissabtes i festius redueix en més d’un 40% les alarmes per acumulacions de passatge

Transport
Imatge
Frame de la creativitat de restabliment del servei de metro el passat 28 d'abril / Font: Albert Guillaumes

Així es va anar recuperant el servei de metro dilluns passat

Transport
Third-party content

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content
Imatge
El cantant Lildami actuant al metro de Barcelona en el marc del festival Maleducats / Foto: Pep Herrero (TMB)

Lildami sorprèn els usuaris del metro amb un petit concert amb cançons del seu nou disc

Cultura i Oci

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons