Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. La Línia D’autobús Semidirecta X1 Transporta Més de 130.000 Viatgers Els Dos Primers Mesos i Mig
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
10.12.2021
Premsa TMB

La línia d’autobús semidirecta X1 transporta més de 130.000 viatgers els dos primers mesos i mig

El primer XPRESBus, implantat per TMB el 20 de setembre entre Francesc Macià, el centre i Glòries, registra 3.000 viatgers diaris i 16,9 km/h de velocitat mitjana

Imatge
Autobús X1 circulant per la plaça Francesc Macià / Foto: Pep Herrero (TMB)
Autobús X1 circulant per la plaça Francesc Macià / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Autobús X1 circulant per la plaça Francesc Macià / Foto: Pep Herrero (TMB)

La línia X1 del nou servei semidirecte XPRESBus, que es va posar en servei el 20 de setembre passat per connectar les places de Francesc Macià i Glòries amb el centre de Barcelona, ha transportat des d’aleshores 130.486 viatgers amb un grau d’utilització creixent que ha assolit en diferents dies les 3.000 validacions, amb una mitjana de 2.800 l’última setmana completa, i continua en ascens. Aquest volum de passatge és el previst per a la fase inicial i equival al 70% de la demanda potencial que se li havia calculat a aquesta línia al final del període de maduració, d’un any com a mínim, xifrada en 4.000 viatgers.

La línia semidirecta X1 de TMB enllaça el sector central de la ciutat (l’aglomeració comercial i de serveis de l’Eixample) amb els nodes de transport de les places de les Glòries i Francesc Macià on conflueixen les línies de tramvia T1, T2 i T3, en el primer cas, i T4, T5 i T6 en el segon. Es tracta d’un nou tipus de línia eficient orientada a la captació de nous usuaris del transport públic, en especial entre residents dels municipis metropolitans, que es distingeix per l’alta freqüència, de 8 minuts, i la rapidesa i la connectivitat.

Això explica que les parades més freqüentades siguin les d’origen, Diagonal - Francesc Macià en primer lloc i Mercat dels Encants en segon, on els transbordaments fàcils amb els tramvies donen una solució de connexió ràpida amb el centre de la ciutat.

Un dels trets diferencials del concepte XPRESBus és que al tenir poques parades i circular en gran part per carrils reservats pot escurçar el temps de viatge. En aquest sentit, la línia X1 ha estat un èxit, ja que assoleix en molts trajectes una velocitat comercial (que inclou les aturades en semàfors i parades) superior als 17 km/h, amb una mitjana de 16,9 km/h, per sobre dels 15 km/h calculats. És a dir, és un 40% més ràpida que la mitjana de les línies d’autobús de TMB.

Noves parades a la Monumental

Fruit de l’anàlisi realitzada després de les primeres setmanes de funcionament, TMB introduirà pròximament una nova parada per cada sentit en el recorregut de l’X1 en la intersecció amb el carrer Marina, a prop del metro Monumental, per augmentar la cobertura i les connexions de la línia i equilibrar la distància entre parades, que en el sector nord és de 1.400 o 2.200 metres, segons el sentit, quan la mitjana en tot el recorregut és de 1.100.

Les noves parades se situaran a la Gran Via, entre els carrers Lepant i Padilla (on ja s’aturen l’H12 i la 7), i al carrer Aragó, entre els carrers Marina i Lepant (on es col·locarà una nova marquesina amb pantalla d’informació) i està previst que entrin en servei dilluns que ve, 13 de desembre.

Amb les noves parades l’X1 passarà a tenir un intercanvi amb la línia 2 de metro i una millor cobertura territorial al sector del Fort Pienc i la Sagrada Família.

Imatge
Plànol de la línia X1 amb les noves parades
Plànol de la línia X1 amb les noves parades
>Plànol de la línia X1 amb les noves parades
Plànol de la línia X1 amb les noves parades

 

Tema
Transport
  • ConceptesDemandaServeiInstitucionsTMBServeiBusAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Autobús X1 circulant per la plaça Francesc Macià / Foto: Pep Herrero (TMB)
Descarrega l’arxiu (106.73 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (161.57 KB)
Plànol de la línia X1 amb les noves parades
Descarrega l’arxiu (115.91 KB)

També et pot interessar...

  • La línia d’autobús semidirecta X1 acosta els municipis metropolitans i el centre de Barcelona

  • Entra en servei la línia semidirecta X1 que connecta Francesc Macià, el centre i Glòries

Contingut relacionat

Laia Bonet durant la presentació de l'estudi./Foto: M.A. Cuartero (TMB)

L’electrificació completa de la flota d’autobusos de TMB significarà un estalvi superior als 66 milions d’euros

Transport
Cartell de la Mercè 2026. /Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA

El metro reforça el servei amb més trens i funcionarà durant tres nits per les Festes de la Mercè 2026

Transport
Línia exprés X1

S'inicia el perllongament de la línia exprés X1 de bus per connectar el centre de la ciutat amb Zona Universitària

Transport
La Cursa de la Mercè 2024 se celebra diumenge 29 de setembre / Foto: Web Cursa de la Mercè

Afectacions a les línies d’autobusos per la Cursa de la Mercè 2026

Transport

Últimes notícies

Foto arxiu TMB / Pep Herrero

Alteracions en el servei d’autobusos de TMB amb motiu de la convocatòria d’aturada avui dimarts 22 de setembre

Empresa
Imatge
Exhibició d'Autobusos Clàssics a Passeig de Gràcia / Foto: Pep Herrero (TMB)

Èxit rotund de visites en el nou emplaçament de l'Exhibició d'Autobusos Clàssics

Cultura i Oci
Gallery
Imatge de l'exposició de busos clàssics a Passeig de Gràcia / Foto: TMB

El Passeig de Gràcia es converteix per primer cop en el gran aparador de la història de l’autobús a Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
Serveis solidaris de bus. /Foto: TMB

Els conductors solidaris de TMB faciliten la mobilitat durant la primera trobada esportiva de centres de rehabilitació funcional

Societat

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons