Header Top menu
La línia 9 Sud assoleix rècords de passatge coincidint amb el Congrés de Mòbils 2017
El metro ha contribuït a una mobilitat segura i sostenible al voltant del gran esdeveniment firal de l’any a l’àrea metropolitana de Barcelona
Amb motiu del Congrés Mundial de Mòbils o Mobile World Congress (MWC), cada dia des de dilluns la línia 9 Sud està doblant el nombre de validacions habitual dels dies feiners (és a dir, les entrades per línies de peatge, sense comptar els transbordaments). En nombres absoluts dilluns van registrar-se 52.600 entrades, dimarts 53.800 i ahir 54.800 (rècord absolut en l’any de vida d’aquesta línia).
Les dues estacions de metro que donen accés a la Fira Gran Via són les que estant tenint una utilització més elevada. Així, entre Fira i Europa / Fira han sumat entre 24.000 i 26.000 entrades cada dia. Descomptant el passatge habitual d’aquestes dues estacions, hi hauria cada dia unes 20.000 entrades relacionades amb el MWC, de visitants o empleats.
La recomanació d’utilitzar principalment el metro, llançada des de l’organització i des de TMB, perseguia, entre d’altres, els objectius de descongestionar l’intercanviador d’Espanya, punt que abans era de pas obligatori en els desplaçaments relacionats amb el congrés, i augmentar la quota del transport públic en la mobilitat generada per aquest esdeveniment.
Per donar resposta a aquest repte, Metro ha reforçat l’oferta a la línia i sobretot a la línia L9 Sud, que ha funcionat amb doble carrusel en les hores punta, cosa que ha permès oferir intervals de tres minuts i mig en el sector més carregat (entre les estacions de Collblanc i Fira de dilluns a dijous al matí, i entre Fira i Aeroport T1 dijous a la tarda), i de set minuts a la resta.
Pel que fa al transport de superfície, TMB ha reforçat la línia H12 i ha habilitat dues llançadores, la de connexió entre els dos recintes firals i la de descongestió en hores punta.