Header Top menu
Bona resposta del dispositiu de transport en l’inici del Congrés de Mòbils 2017
La línia 9 Sud de metro ha registrat un increment d’afluència des del cap de setmana, en què ja van arribar força congressistes. Les validacions d'entrada pràcticament s'han doblat.
L'edició 2017 del Mobile World Congress (WMC) o Congrés Mundial del Mòbil ha començat aquest matí amb normalitat i bon funcionament del dispositiu de transport, en què TMB participa com a proveïdor preferent, a través de la línia 9 Sud i el conjunt de la xarxa de metro, els autobusos regulars que circulen per la Gran Via i les llançadores contractades per l’organització.
El congrés, que se celebra del 27 de febrer al 2 de març als dos recintes de la Fira de Barcelona, aplega més de 101.000 assistents, uns 2.200 expositors, 3.900 periodistes i 160 delegacions governamentals, amb gent provinent de fins a 200 països. Aquestes xifres es tradueixen en un increment notable de la mobilitat, que es va notar ja el cap de setmana, amb un fort increment de l’afluència a la línia 9 Sud ahir diumenge, d’un 43% respecte d’un diumenge tipus, i especialment a l’estació Aeroport T1.
Aquest matí el flux d’assistents cap al recinte principal s’ha dividit: per una banda per la L9 Sud, a través dels enllaços recomanats de Torrassa, Collblanc i Zona Universitària, i per l’altra per l’intercanviador d’Espanya, que el dispositiu d’aquest any intenta descongestionar.
Reforç en hores punta
Com estava previst, la L9 Sud ha funcionat en hores punta amb doble carrusel, cosa que ha permès oferir intervals de tres minuts i mig al sector central, entre les estacions de Collblanc i Fira, i de set minuts a la resta. La de Fira era l’estació recomanada per a l’entrada dels congressistes que ja disposaven d’acreditació. Al llarg del dia les validacions (entrades per línies de peatge, sense comptar transbordaments de metro) en el conjunt de les 15 estacions pràcticament es van duplicar, fins a superar les 52.600 segons el recompte provisional. Entre Fira i Europa / Fira van sumar 24.000 entrades.
L’organització ha contribuït un any més a promocionar l’ús del transport públic oferint als congressistes el títol integrat T-Esdeveniment de l’ATM, vàlid per a quatre dies en totes les xarxes.
Llançadores en superfície
Pel que fa al transport de superfície, TMB ha reforçat la línia H12 i ha habilitat dues llançadores, la de connexió entre els dos recintes firals, amb 12 cotxes, i la de descongestió en hores punta, a la qual es destinen fins a 8 cotxes segons la franja horària.
Totes les alternatives i l'esquema general del dispositiu de mobilitat es mostren en un avís de servei al web de TMB i les pautes principals es difonen a través de MouTV, les pantalles d'informació de metro i les xarxes socials, entre d'altres canals.
Passatgers d'un autobús llançadora arribant al recinte firal / Foto: Pep Herrero (TMB)