Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. La Línia 10 Nord Recupera La Normalitat Dos Dies Abans del Previst Gràcies Al Bon Ritme de Les Obres
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
23.08.2024
Premsa TMB

La línia 10 Nord recupera la normalitat dos dies abans del previst gràcies al bon ritme de les obres

El tram entre La Salut i Gorg ja estarà operatiu des d’aquest dissabte 24 d’agost després dels treballs que han permès la instal·lació d’elements de via que milloraran el servei i reduiran les vibracions.

Imatge
L'obra a càrrec de TMB ha inclòs la renovació de la bretelle de Gorg / Foto: Jordi López (TMB)
L'obra a càrrec de TMB ha inclòs la renovació de la bretelle de Gorg / Foto: Jordi López (TMB)
< >L'obra a càrrec de TMB ha inclòs la renovació de la bretelle de Gorg / Foto: Jordi López (TMB)

La línia 10 Nord estarà totalment operativa a partir d’aquest dissabte, 24 d’agost. Això significa que s’ha avançat dos dies la reobertura del tram entre La Salut i Gorg que estava fora de servei des del passat 5 d’agost. Els treballs, que han permès la renovació de diversos aparells de via per millorar la circulació de trens i reduir les vibracions, s’han dut a terme a molt bon ritme, i han permès recuperar el servei 48 hores abans del previst. 

La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Laia Bonet, ha explicat que aquest escurçament del període d’obres inicialment previst sempre és una bona notícia “que parla molt bé de totes les persones implicades en els treballs al metro i del seu compromís amb la ciutadania i la mobilitat a la ciutat”. Bonet ha destacat que els treballs han permès “millorar substancialment les condicions de circulació de trens en aquesta zona, reduir les afectacions als veïns per les vibracions i, en definitiva, millorar la mobilitat a l’àrea metropolitana”. 

Millores de circulació i reducció de vibracions

La suspensió del servei durant 3 setmanes ha permès executar obres de millora per renovar diversos aparells de via, entre els quals s’ha renovat l’agulla del tipus bretelle o escapament doble, que permetran el canvi de via dels trens a l’estació de Gorg. Amb aquesta actuació es reduiran les vibracions. Aquestes obres han estat realitzades pel Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, a través de la Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat (DGIM), amb una inversió d’1 milió d’euros.

Bon funcionament dels itineraris alternatius

El passatge ha utilitzat amb normalitat les alternatives de mobilitat que cobrien el tram afectat, fent un esforç per adaptar els seus recorreguts als itineraris alternatius que se’ls hi proposaven. La xarxa de metro igualment ha estat la principal alternativa de transport, amb la connexió de l’L2 a Gorg. A més, TMB ha habilitat un servei especial d’autobús amb parada a les dues estacions afectades pel tall, amb una capacitat equivalent i el mateix horari de metro. Els busos han circulat a una freqüència de 6 minuts aproximadament en hora punta, i ha comptat amb fins a dos vehicles estàndards per recórrer el trajecte entre Gorg i La Salut. 

Les setmanes prèvies als talls es van dur a terme campanyes per informar la ciutadania, que van incloure la presència d’informadors entre el 31 de juliol i el 9 d’agost a les estacions de Gorg, La Salut, Bon Pastor i La Sagrera.

Tema
Transport
  • ConceptesInformació al clientMobilitatObresServeiInfraestructuraViesInstitucionsTMBLlocsBadalonaGorgLa SalutServeiL10MetroAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en pdf.
Descarrega l’arxiu (122.02 KB)
L'obra a càrrec de TMB ha inclòs la renovació de la bretelle de Gorg / Foto: Jordi López (TMB)
Descarrega l’arxiu (113.11 KB)
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores i el director d'infraestructures de Metro, Joaquim Plaja, en un moment de la visita avui dia 23 d'agost a les obres / Foto: Jordi López (TMB)
Descarrega l’arxiu (4.46 MB)
El bon ritme dels treballs han permès recuperar el servei 48 hores abans del previst a la L10N de metro / Foto: Jordi López (TMB)
Descarrega l’arxiu (3.58 MB)
S'han renovat diversos aparells de via per millorar la circulació de trens i reduir les vibracions al tram La Salut - Gorg de la L10N / Foto: Jordi López (TMB)
Descarrega l’arxiu (4 MB)
Una comitiva de TMB ha visitat les obres a Gorg, aquí examinen els nous elements de via que s'hi han instal·lat / Foto: Jordi López (TMB)
Descarrega l’arxiu (2.88 MB)

També et pot interessar...

  • Les obres de millora de L10 Nord deixen sense servei el tram entre Gorg i La Salut a partir de dilluns

  • El metro de Barcelona farà obres de millora a quatre línies aquest estiu que obligaran a fer talls parcials del servei

Contingut relacionat

Imatge
Cartell de l'exposició "Bellvitge, a la recerca del futur". /Foto: IDIBELL

L’estació de metro Hospital de Bellvitge acull una exposició per conèixer el passat, present i futur del seu Campus de Salut

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per a les finals de la Premier Padel al Palau Sant Jordi

Transport
Ciutadella Vila Olímpica. /Foto: TMB

L’estació de Ciutadella / Vila Olímpica de l’L4 del metro estrena tres nous ascensors i ja és totalment accessible

Transport
Dos tècnics de TMB netejant un tren a l'àrea de rentat de grafitis / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El vandalisme ferroviari provoca una despesa de gairebé 6 milions d’euros des de 2020 i va afectar més de 350 trens al 2024

Transport

Últimes notícies

Festival Músics Metro 2025 / Foto:  Pep Herrero (TMB)

El projecte de regulació dels músics del metro de Barcelona es renova en el seu 25è aniversari

Cultura i Oci
Imatge
'Detectem-ho. Arreglem-ho' el lema de La Marató de TV3 2025 / Imatge: La Marató de TV3

#TMBrecomana col·laborar amb La Marató de 3Cat dedicada al càncer

En xarxa
Third-party content
Imatge
Nadal Visual. /Foto: TMB

Les xarxes de TMB, els transports oficials per desplaçar-te aquest Nadal

Societat
Imatge
Estació de Mont San Angelo. /Foto: REGIONE CAMPANIA

El metro de Nàpols torna a situar una estació als llibres d’art

En xarxa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons