Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. A Licitació Un Nou Contracte Per Analitzar Materials Amb Contingut D'amiant En Dependències de Metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
09.05.2019
Premsa TMB

A licitació un nou contracte per analitzar materials amb contingut d'amiant en dependències de Metro

Els fons destinats des del novembre al desamiantatge de la xarxa i la vigilància de la salut i el medi ambient ascendeixen a 8 milions d’euros

Imatge
Enclavament electrònic de la línia 1 de metro / Foto: Arxiu TMB
Enclavament electrònic de la línia 1 de metro / Foto: Arxiu TMB
< >Enclavament electrònic de la línia 1 de metro / Foto: Arxiu TMB
Enclavament electrònic de la línia 1 de metro / Foto: Arxiu TMB

TMB ha publicat aquesta setmana l’anunci de licitació d’un contracte per realitzar la inspecció, anàlisi i caracterització de materials amb possible contingut d’amiant en dependències tècniques de la xarxa de metro, com a complement de l’inventari general que està en curs des del 2018. L’objecte del procediment és escollir una o dues empreses especialitzades i acreditades per als treballs amb risc d’amiant, que s’ocupin durant sis mesos de fer aquesta tasca sobre el terreny i en laboratori, com a part del pla de desamiantatge que està desplegant TMB.

Els treballs a contractar inclouen visites d’inspecció a centrals i subcentrals elèctriques, cambres de baixa tensió, cambres i pous de ventilació, pous de bombament d’aigua, enclavaments, cambres de comunicacions i altres equips elèctrics localitzats a la xarxa de metro i als tallers. L’empresa o empreses encarregades (hi ha dos lots i poden ser adjudicats junts o separats) s’ocuparan d’agafar mostres de materials, analitzar-los, avaluar-ne el risc i calcular-ne el cost de retirada o substitució.

El preu màxim del contracte és de 650.000 euros i el termini d’admissió d’ofertes s’acaba el 25 de maig vinent.

Amb aquesta licitació arriben a 8 milions d’euros els fons que ha compromès TMB en el pla per donar resposta a la problemàtica de l’amiant present a la xarxa de metro, entre contractes adjudicats i licitacions obertes, sense comptar el concurs per a la substitució anticipada dels 42 trens més antics. Fins ara estan en execució més de 40 contractes amb empreses de construcció, enginyeria, material ferroviari, salut laboral, anàlisis, consultoria, etcètera.

Tema
Empresa
  • ConceptesMedi ambientSalutInfraestructuraEstacióInstitucionsTMBLlocsTallerServeiMetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (124.6 KB)
Enclavament electrònic de la línia 1 de metro / Foto: Arxiu TMB
Enclavament electrònic de la línia 1 de metro / Foto: Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (178.83 KB)
Media Name: fmb_090519.pdf
Descarrega l’arxiu (124.6 KB)
Enclavament electrònic de la línia 1 de metro / Foto: Arxiu TMB
Enclavament electrònic de la línia 1 de metro / Foto: Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (178.83 KB)

També et pot interessar...

  • Un nou contracte per retirar fibrociment eleva a 7,4 milions l’import aplicat a desamiantar el metro

  • TMB inicia l'adquisició de 42 trens per substituir els més antics de les línies 1 i 3 de metro

Contingut relacionat

Mural de TMB i Eurofirms a l'estació d'Arc de Triomf (L1) / Pep Herrero

Doble acció de TMB per unir esforços per sensibilitzar sobre el civisme i la inclusió laboral de les persones amb discapacitat

Empresa
Foto de grup de l'acte / Foto: Miguel Ángel Cuartero

La campanya “Senyal d’ajuda” arriba a la xarxa de metro i bus de TMB

Empresa
Inauguració exposició trens centenari del metro

Els trens històrics restaurats ja es poden visitar a l’exposició ‘Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona’

Empresa
Imatge
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la seva ponència inaugural al COMET 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona, seu de la trobada de COMET, la comunitat internacional de metros

Empresa

Últimes notícies

Imatge
Estació de Mont San Angelo. /Foto: REGIONE CAMPANIA

El metro de Nàpols torna a situar una estació als llibres d’art

En xarxa
Ciutadella Vila Olímpica. /Foto: TMB

L’estació de Ciutadella / Vila Olímpica de l’L4 del metro estrena tres nous ascensors i ja és totalment accessible

Transport
Dos tècnics de TMB netejant un tren a l'àrea de rentat de grafitis / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El vandalisme ferroviari provoca una despesa de gairebé 6 milions d’euros des de 2020 i va afectar més de 350 trens al 2024

Transport
Imatge
Detall del cartell del departament de Salut que commemora el Dia mundial de la sida 2025 / Imatge: Dept. Salut

TMB se suma un any més al manifest que commemora el Dia mundial de la Sida

Societat

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons