Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Intensificació dels controls de bitllets a la xarxa de metro com a mesura de dissuasió del frau
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.04.2018
Premsa TMB

Intensificació dels controls de bitllets a la xarxa de metro com a mesura de dissuasió del frau

La setmana del 16 al 22 d'abril, equips d'intervenció recorreran estacions, enllaços i trens verificant que els viatgers els hagin validat correctament

Imatge
Validació d'una T-10 al metro / Foto: Arxiu TMB
Validació d'una T-10 al metro / Foto: Arxiu TMB
< >Validació d'una T-10 al metro / Foto: Arxiu TMB
Validació d'una T-10 al metro / Foto: Arxiu TMB

En el marc de l’esforç permanent per reduir el frau i afavorir la convivència al transport públic, TMB ha programat una intensificació dels controls de bitllets a la xarxa de metro per a la setmana del 16 al 22 d’abril, en què es generalitzarà la presència d’equips d’intervenció per comprovar que els usuaris portin un títol de transport validat correctament.

Els controls de bitllets, que habitualment duen a terme equips d’agents d’intervenció en rutes aleatòries, es multiplicaran aquests dies i es generalitzaran en tota la xarxa, tant en estacions com en passadissos d’enllaç i en trens, amb la participació de personal de reforç i d’efectius de seguretat. L’objectiu de l’actuació, que s’està anunciant amb antelació a través dels diversos sistemes d’informació de Metro, és fer patent la necessitat de portar sempre el bitllet validat correctament i reforçar així el comportament cívic de la gran majoria d’usuaris.

La prevenció, detecció i persecució del frau és una tasca comuna per als operadors de transport massiu d’arreu del món. Tot i que el metro de Barcelona registra proporcions de frau semblants o inferiors als de ciutats comparables —un 3,5% segons l’última onada d’observacions, realitzada el 2017—, la determinació de TMB és ferma en la voluntat de reduir els comportaments insolidaris i els seus costos, que pel que fa al metro equivalen a 9,6 milions d’euros anuals en ingressos no percebuts. Uns costos que recauen sobre les espatlles dels usuaris cívics i del conjunt de ciutadans que aporten recursos per al sosteniment del transport públic.

Campanya ‘Viatja amb Karma’

En aquesta línia, TMB porta a terme regularment campanyes de missatges i avisos emesos pels canals de comunicació propis a favor del respecte i la convivència. Actualment està desenvolupant una campanya innovadora i de llarg recorregut, amb el lema Viatja amb Karma, que assenyala les infraccions i les actituds incorrectes, entre les quals el frau, i reforça els comportaments cívics, que són els habituals de la gran majoria. En la campanya s’han utilitzat vídeos curts en què es parodien comportaments insolidaris, quatre dels quals incideixen en l’obligació de validar el bitllet si es vol obtenir bon karma; entre tots quatre ja superen les 800.000 visualitzacions a les xarxes socials.

Des de l’empresa també s’insisteix en la informació sobre l’ús correcte dels títols de transport, per prevenir el “frau involuntari”, el que es comet a vegades per desconeixement sobre la documentació que cal portar per fer servir determinats títols unipersonals i socials, per exemple.

Paral·lelament, TMB ha anat implantant diverses mesures per dificultar i perseguir més eficaçment les infraccions. Pel que fa a la infraestructura, es van substituint les barreres de peatge antigues –de torns– per les modernes portes automàtiques reversibles, que dificulten l’accés sense validar el bitllet i ja estan presents en el 74% dels vestíbuls. Una altra mesura dissuasiva aplicada és la disposició de vigilants darrere mateix de la línia de peatge en determinats vestíbuls i franges horàries.

Tema
Transport
  • ConceptesCivismeInformació al clientInstitucionsTMBServeiMetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (130.71 KB)
Validació d'una T-10 al metro / Foto: Arxiu TMB
Validació d'una T-10 al metro / Foto: Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (188.65 KB)
Media Name: interv_metro_110418.pdf
Descarrega l’arxiu (130.71 KB)
Validació d'una T-10 al metro / Foto: Arxiu TMB
Validació d'una T-10 al metro / Foto: Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (188.65 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Estació de Trinitat Nova de l'L4 de metro

La línia 4 de metro recupera dilluns la normalitat al servei després de les obres de millora

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Quevedo al Palau Sant Jordi

Transport
Obres de millora de l'L4. 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Finalitza la primera fase d’obres de millora a l’L4 que permet reobrir el tram entre Verdaguer i Maragall

Transport
Imatge
Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Fotos: Tots els detalls de les obres d'aquest estiu a l'L4

Transport
Gallery

Últimes notícies

Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Cultura i Oci
Imatge
Un cotxe de la sèrie 300 a la portalada del carrer Sagunt / Foto: Marta Espinosa

El metro, protagonista dels guarniments de carrer a la Festa Major de Sants 2025

Societat

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons