Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Intensificació dels controls de bitllets a la xarxa de metro com a mesura de dissuasió del frau
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.04.2018
Premsa TMB

Intensificació dels controls de bitllets a la xarxa de metro com a mesura de dissuasió del frau

La setmana del 16 al 22 d'abril, equips d'intervenció recorreran estacions, enllaços i trens verificant que els viatgers els hagin validat correctament

Imatge
Validació d'una T-10 al metro / Foto: Arxiu TMB
Validació d'una T-10 al metro / Foto: Arxiu TMB
< >Validació d'una T-10 al metro / Foto: Arxiu TMB
Validació d'una T-10 al metro / Foto: Arxiu TMB

En el marc de l’esforç permanent per reduir el frau i afavorir la convivència al transport públic, TMB ha programat una intensificació dels controls de bitllets a la xarxa de metro per a la setmana del 16 al 22 d’abril, en què es generalitzarà la presència d’equips d’intervenció per comprovar que els usuaris portin un títol de transport validat correctament.

Els controls de bitllets, que habitualment duen a terme equips d’agents d’intervenció en rutes aleatòries, es multiplicaran aquests dies i es generalitzaran en tota la xarxa, tant en estacions com en passadissos d’enllaç i en trens, amb la participació de personal de reforç i d’efectius de seguretat. L’objectiu de l’actuació, que s’està anunciant amb antelació a través dels diversos sistemes d’informació de Metro, és fer patent la necessitat de portar sempre el bitllet validat correctament i reforçar així el comportament cívic de la gran majoria d’usuaris.

La prevenció, detecció i persecució del frau és una tasca comuna per als operadors de transport massiu d’arreu del món. Tot i que el metro de Barcelona registra proporcions de frau semblants o inferiors als de ciutats comparables —un 3,5% segons l’última onada d’observacions, realitzada el 2017—, la determinació de TMB és ferma en la voluntat de reduir els comportaments insolidaris i els seus costos, que pel que fa al metro equivalen a 9,6 milions d’euros anuals en ingressos no percebuts. Uns costos que recauen sobre les espatlles dels usuaris cívics i del conjunt de ciutadans que aporten recursos per al sosteniment del transport públic.

Campanya ‘Viatja amb Karma’

En aquesta línia, TMB porta a terme regularment campanyes de missatges i avisos emesos pels canals de comunicació propis a favor del respecte i la convivència. Actualment està desenvolupant una campanya innovadora i de llarg recorregut, amb el lema Viatja amb Karma, que assenyala les infraccions i les actituds incorrectes, entre les quals el frau, i reforça els comportaments cívics, que són els habituals de la gran majoria. En la campanya s’han utilitzat vídeos curts en què es parodien comportaments insolidaris, quatre dels quals incideixen en l’obligació de validar el bitllet si es vol obtenir bon karma; entre tots quatre ja superen les 800.000 visualitzacions a les xarxes socials.

Des de l’empresa també s’insisteix en la informació sobre l’ús correcte dels títols de transport, per prevenir el “frau involuntari”, el que es comet a vegades per desconeixement sobre la documentació que cal portar per fer servir determinats títols unipersonals i socials, per exemple.

Paral·lelament, TMB ha anat implantant diverses mesures per dificultar i perseguir més eficaçment les infraccions. Pel que fa a la infraestructura, es van substituint les barreres de peatge antigues –de torns– per les modernes portes automàtiques reversibles, que dificulten l’accés sense validar el bitllet i ja estan presents en el 74% dels vestíbuls. Una altra mesura dissuasiva aplicada és la disposició de vigilants darrere mateix de la línia de peatge en determinats vestíbuls i franges horàries.

Tema
Transport
  • ConceptesCivismeInformació al clientInstitucionsTMBServeiMetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (130.71 KB)
Validació d'una T-10 al metro / Foto: Arxiu TMB
Validació d'una T-10 al metro / Foto: Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (188.65 KB)
Media Name: interv_metro_110418.pdf
Descarrega l’arxiu (130.71 KB)
Validació d'una T-10 al metro / Foto: Arxiu TMB
Validació d'una T-10 al metro / Foto: Arxiu TMB
Descarrega l’arxiu (188.65 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Santana al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de la proposta ARS GRÀCIA

Una instal·lació interactiva sonora i visual millorarà l’experiència de viatge al passadís del metro de Passeig de Gràcia

Transport
Imatge
Projecte vestíbul Glòries i DHub / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà el metro de Glòries amb l’interior del DHub

Transport
L'andana de Liceu amb la decoració temàtica (any 2008) / Foto Arxiu TMB

Tancament temporal de dos dels accessos de l'estació de Liceu per les obres de restitució dels pinacles

Transport

Últimes notícies

Presentació de la 'Crònica d'un viatge'

TMB presenta un nou espai digital per navegar al llarg dels 100 anys de la xarxa de metro

Empresa
Imatge
El carrer Sagunt es transformarà en la Línia 1 del metro a la Festa Major de Sants 2025 / Foto: web Sants 3 Ràdio

Un carrer homenatjarà el Centenari de Metro a la Festa Major de Sants

Societat
Third-party content
A la dreta de la imatge, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, rep el distintiu Queer Destinations Committed que entrega el CEO de Queer Destinations, Edgar Weggelaar / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El telefèric de Montjuïc rep el distintiu ‘Queer Destinations Committed’

Empresa
Imatge
Un grup de visitants escolta les explicacions del supervisor, amb el Centre de Control de Metro, de fons / Foto: Pep Herrero (TMB)

Obrim el metro: primers visitants a les jornades de portes obertes del Centenari

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons