Header Top menu
Finalitza l'aturada parcial al metro i comença a restablir-se el servei normal
Les mesures preventives de regulació de fluxos i el comportament cívic dels ciutadans han evitat problemes greus a la xarxa entre les 10 i les 15 hores
L'aturada parcial al metro convocada avui entre les 10 i les 15 hores s'ha desenvolupat sense incidències i amb un descens notable de l'afluència, que ha estat un factor clau, juntament amb les mesures de prevenció de riscos per aglomeració. A les 15 hores els trens estan sent incorporats a les línies per restablir l'oferta normal de la tarda. formada per114 unitats, procés que suposarà uns 90 minuts d'adaptació fins a regularitzar els intervals.
Tal com s'havia demanat des de TMB, molts ciutadans han escollit altres mitjans de transport o bé han canviat les previsions de desplaçament aquest matí. Gràcies a la seva col·laboració s'ha superat una prova difícil per a la xarxa de metro, ja que l'oferta del 20% de trens era insuficient per absorbir la demanda normal d'un dia feiner, d'unes 340.000 entrades entre les 10 i les 15 hores.
Al mateix temps, han estat eficaces les mesures com ara el tancament d'alguns accessos d'estacions, per facilitar la gestió dels fluxos de passatge en els altres accessos oberts. Igualment, en línies de peatge del tipus de portes lliscants s'han reduït el nombre de passos d'entrada. Una altra precaució ha estat la disposició de les escales mecàniques en sentit pujada o bé aturades.
Amb aquestes mesures i les regulacions puntuals en línies de peatge i enllaços, s'ha mantingut en funcionament la totalitat de xarxa de metro durant les cinc hores de l'aturada.
Pel que fa al seguiment, s'ha quantificat en un 65% del total de la plantilla —formada per 3.700 empleats— que podia sumar-s'hi.
Desmentiment sobre l'evolució dels salaris
D'altra banda, TMB desmenteix les declaracions d’alguns representants sindicals de Metro sobre l’evolució salarial del personal de l'empresa. El cost mitjà unitari del personal de conveni de Metro, durant el període 2011-2014, es va incrementar en un 3,42% com a conseqüència de l’aplicació d’acords sindicals, mentre que el cost mitjà unitari del personal de fora de conveni es va incrementar en un 0,5%.
Els pressupostos de TMB són públics i responen a la normativa legal establerta en cada moment, inclòs les limitacions de massa salarial imposades en cada moment per la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat.
Recordem que la convocatòria de la vaga parcial d'avui i l'anunci de posteriors mobilitzacions ha interromput sense raons objectives el desenvolupament de la negociació del conveni col·lectiu de Metro que ha de substituir el que va vèncer tot just l'1 de gener passat. L’empresa reitera la seva voluntat de continuar treballant per uns acords que compatibilitzin la millora del servei públic i la millora de les condicions laborals.
Recordem que el plantejament de TMB per al nou conveni col·lectiu es basa en:
- Manteniment del poder adquisitiu dels treballadors, dins dels límits imposats per l’actual marc legal, normatiu i pressupostari derivat de la Llei de Pressupostos de l'Estat i els convenis de finançament del transport públic.
- Adequació organitzativa per prestar un millor servei al ciutadà.
- Conciliació de la vida personal i familiar.