Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Finalitza l’aturada al metro, amb elevada afluència a les estacions de l’entorn del Camp Nou
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
02.04.2016
Premsa TMB

Finalitza l’aturada al metro, amb elevada afluència a les estacions de l’entorn del Camp Nou

En l'acumulat de la jornada, fins a les 22 hores, les validacions a la xarxa han disminuït un 30% respecte d'un dissabte normal

Imatge
Cartell lluminós avisant de les aturades al metro / Foto: TMB
Cartell lluminós avisant de les aturades al metro / Foto: TMB
< >Cartell lluminós avisant de les aturades al metro / Foto: TMB
Cartell lluminós avisant de les aturades al metro / Foto: TMB

A les 23 hores ha finalitzat la franja de vespre de l’aturada convocada avui al metro de TMB, en què els principals fluxos de viatgers s’han registrat primerament per les línies 3 i 5 en direcció a les estacions de l’entorn del Camp Nou, i més recentment en sentit contrari, cosa que ha obligat a establir les mesures de regulació pròpies dels dies de futbol als accessos i vestíbuls de les estacions de Collblanc, Badal, Palau Reial, Maria Cristina i Les Corts per garantir la seguretat a les andanes.

Tot i això, les dades provisionals de validacions indiquen que una part dels usuaris coneixien la previsió d’alteracions en el servei i han ajornat desplaçaments o bé els han pogut fer per altres mitjans. Així, en l’acumulat des de les 5 del matí a les 10 de la nit, s’ha comptabilitzat un descens del 30% en els viatges amb metro en comparació amb un dissabte ordinari.

Pel que fa al servei, s’ha prestat d'acord amb el decret de mínims dictat pel departament de Treball, que fixava un 50% de l'oferta per a la franja de vespre (de 18.30 a 23 h) amb possibilitat de fer-ne una distribució irregular. En general s’han registrat esperes molt superiors a les habituals a les estacions, així com elevats índexs d’ocupació dels trens.

Situació de la negociació del conveni col·lectiu

TMB lamenta els perjudicis que aquesta nova convocatòria de vaga ha ocasionat a la ciutadania, sobretot tenint en compte l’esforç realitzat durant la negociació del conveni col·lectiu de Metro per satisfer les principals reivindicacions dels sindicats, dins de les limitacions pressupostàries i legals que han de complir les empreses públiques. En resum, la situació de les negociacions —iniciades l’octubre passat— en els principals aspectes és la següent:

  • Retribució: és on radica el principal problema, perquè els sindicats volen un increment superior al que la llei permet a TMB, com a empresa pública. La companyia proposa increments salarials que representen un 3,28% en còmput acumulat fins al 2018; les demandes de la part social pugen al 7,56% i se situen clarament fora del que marca la llei per al 2016 (màxim 1%).

Els sindicats han rebutjat les propostes d’una prima variable basada en la consecució d’objectius i d’un nou sistema de classificació professional que podria representar augments salarials per a certs col·lectius.

  • Contractació: l’empresa s’ha compromès a mantenir la plantilla i recuperar una part dels llocs perduts durant els anys de la crisi. L’augment d’aquestes contractacions representa un increment acumulat en quatre anys de la despesa de personal d’un milió d’euros (1%).
  • Organització: no s’ha pogut abordar aquest capítol, que permetria aconseguir una millora de la prestació del servei i un transport de més qualitat, per la negativa de la representació dels treballadors.

Cal recordar que la plantilla de Metro no ha patit pèrdua de poder adquisitiu els últims anys atès que l’evolució salarial ha estat sempre igual o per sobre de l’IPC. El 90% dels treballadors disposen de contracte indefinit i la majoria (75%) de la plantilla de Metro treballa a temps complet.

TMB reitera la seva ferma voluntat de diàleg permanent per avançar cap a un acord en el conveni col·lectiu que beneficiï el conjunt de treballadors de la plantilla i alhora garanteixi la millora del servei de transport de Metro.

Tema
Transport
  • Altres temesEmpresaConceptesLaboralServeiInfraestructuraEstacióInstitucionsSindicatsTMBServeiMetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Media Name: fmb_2_024016.pdf
Descarrega l’arxiu (120.82 KB)
Cartell lluminós avisant de les aturades al metro / Foto: TMB
Cartell lluminós avisant de les aturades al metro / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (70.34 KB)
Media Name: fmb_2_024016.pdf
Descarrega l’arxiu (120.82 KB)
Cartell lluminós avisant de les aturades al metro / Foto: TMB
Cartell lluminós avisant de les aturades al metro / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (70.34 KB)

També et pot interessar...

  • El servei de metro patirà afectacions amb motiu de la convocatòria d'aturades aquest dissabte

  • El passatge a la xarxa de metro ha disminuït un 40% aquest matí respecte d'un dissabte normal

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Juan Luis Guerra al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
El nou model Volvo BZL elèctric a la cotxera de Triangle / Foto: Edu Pedrocchi

TMB prova un nou bus elèctric del fabricant Volvo

Transport
Noves pantalles d'informació a l'usuari de metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Totes les estacions de metro de Barcelona ja tenen les noves pantalles digitals d’informació a l’usuari

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Rauw Alejandro al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Obres de construcció de l'estació Liceu / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

100 anys de l’obertura de l’estació de Liceu

Història
Imatge
El minibús Mercedes - Sprinter participant en la desfilada de l'Exposició d'Autobusos Clàssics 2025  / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Un minibús històric de TMB, present al festival Grec 2025

Cultura i Oci
Imatge
Treballadors a les obres d'excavació del túnel de la línia Transversal / Foto: Arxiu TMB

La història del metro cobra vida en un emotiu vídeo fet amb intel·ligència artificial

Història
Xavier Flores, conseller delegat de TMB, a la presentació / Foto: Pep Herrero

TMB presenta el primer mecanisme de compra pública d'innovació permanent de l’Estat

Innovació

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons