Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Finalitza L’aturada del Matí Al Metro, En Què S'han Registrat Aglomeracions a Les Línies 1 i 5
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
29.04.2019
Premsa TMB

Finalitza l’aturada del matí al metro, en què s'han registrat aglomeracions a les línies 1 i 5

La disminució d'usuaris respecte d'un laborable normal ha estat del 17% entre les 7 i les 9

Imatge
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
< >Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica del Metro de Barcelona

A les 10 hores ha finalitzat la primera de les aturades convocades avui al metro de TMB, que en coincidir amb l’hora punta ha produït congestió i incomoditat en els desplaçaments, sobretot al tram central de les línies 1 i 5. A partir de les 7.30 s’han hagut d’aplicar regulacions intermitents a l’enllaç de Sagrada Família entre la L2 i la L5, i minuts després als de La Sagrera i també ocasionalment a Verdaguer i altres enllaços cap a la L5, per evitar que se superés la capacitat de les andanes.

Per la seva banda, la L1 s’ha vist afectada per una incidència entre les 7.25 i les 7.33, per presència de presumptes grafiters a la zona de vies, que ha ocasionat una aturada del servei de 8 minuts. Això ha alterat la regularitat dels trens i ha fet que tinguessin dificultats per absorbir el passatge. Grups de vàndals han intentat actuar en altres punts de la xarxa, aprofitant que durant les aturades hi ha un nombre considerable de trens estacionats.

Pel que fa a l’afluència de passatge, les dades provisionals de validacions indiquen una disminució, com a conseqüència del coneixement previ de les alteracions previstes per la vaga. Així, des de les 7 fins a les 9 del matí, el descens de validacions ha estat del 17% aproximadament respecte d'un dilluns feiner. La disminució acumulada des entre 5 i 9 ha estat del 14%. Són dades pràcticament idèntiques a les del dia de vaga del 8 d’abril.

El servei s’ha prestat d'acord amb el decret de mínims del departament de Treball, Afers Socials i Famílies, que fixava un 40% de l'oferta per a la franja de 6.30 a 9.30 i del 20% entre les 6 i les 6.30 i entre les 9.30 i les 10 h. En l’aturada de la franja de tarda, entre les 16 h i les 20 h, tornarà a haver-hi un 40% de l’oferta, i a la nit, de les 21.35 a les 23.35 h, serà del 20%. La resta del dia el servei serà l’habitual d’un feiner, amb la irregularitat lògica que provoca la incorporació i retirada d’una gran quantitat de trens en un temps curt.

TMB ha advertit que aquesta oferta és insuficient per absorbir la demanda habitual en les franges d’afectació, tant a les hores punta com a última hora de la nit, i ha recomanat buscar mitjans alternatius de desplaçament.

En cas d’utilitzar el metro convé seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa. S’aplicaran de nou, si cal, les regulacions de passatge i altres mesures per evitar riscos de seguretat a les estacions. Les alteracions i la situació del servei es poden seguir al llarg del dia al web de TMB i al perfil de Twitter @TMBinfo.

Tema
Transport
  • ConceptesLaboralOfertaServeiInstitucionsTMBServeiMetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (127.34 KB)
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica de Metro
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)
Media Name: fmb_290419_0.pdf
Descarrega l’arxiu (127.34 KB)
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)

També et pot interessar...

  • El metro patirà importants afectacions amb motiu de les aturades de 4 hores per torn del dilluns 29

Contingut relacionat

Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Katy Perry al Palau Sant Jordi

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Leiva al Palau Sant Jordi

Transport
Parada 959 amb BusPas / Foto:  Ajuntament de Barcelona

En marxa una prova pilot de parades de bus intel·ligents per millorar el servei

Transport
Participants de l'última edició de la Cursa de Bombers/Foto:Web Cursa Bombers

Línies d’autobusos afectades per la Cursa de Bombers de Barcelona 2025

Transport

Últimes notícies

Imatge
L'estand de TMB al Tomorrow Mobility 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB explica la seva aposta per la mobilitat sostenible en l'edició 2025 del Tomorrow Mobility World Congress

Empresa
Imatge
Inauguració del tram Lesseps - Montbau de la línia 3 / Arxiu Fundació TMB

Fa 40 anys la línia 3 de metro s’allargava de Lesseps a Montbau

Història
Foto de grup amb alguns dels participants / Foto: Miguel Ángel Cuartero

Més de 250 esportistes omplen els túnels del metro a la Cursa Nocturna del Centenari en favor de l’ELA

Empresa
Imatge
Un voluntari del Banc dels Aliments col·laborant amb la recollida del Gran Recapte en un supermercat de Barcelona/ Foto: Banc dels Aliments

#TMBRecomana col·laborar amb el Gran Recapte del Banc dels Aliments

Societat
Third-party content

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons