Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Finalitza L’aturada del Matí Al Metro, Que Ha Congestionat El Tram Central de La Línia 5
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
30.05.2016
Premsa TMB

Finalitza l’aturada del matí al metro, que ha congestionat el tram central de la línia 5

La disminució d'usuaris respecte al nombre d'un dia laborable normal ha estat del 19% entre les 7 i les 9

Imatge
INP estació Sagrada Família / Foto: TMB
INP estació Sagrada Família / Foto: TMB
< >INP estació Sagrada Família / Foto: TMB
INP estació Sagrada Família / Foto: TMB

A les 9 hores ha finalitzat la franja de matí de l’aturada convocada avui al metro de TMB, que en coincidir amb l’hora punta ha produït congestió i perjudicis en els passatgers, sobretot al tram central de la línia 5. A partir de les 7.35 i durant més d’una hora s’han hagut d’aplicar regulacions als enllaços de les estacions de Sants Estació, La Sagrera i Sagrada Família, per evitar que se superés la capacitat de les andanes.

D’altra banda, la línia 5 ha estat afectada per una incidència sense relació amb la vaga. A causa de la presència de persones en zona de vies al sector de Vall d’Hebron, des de les 8.36 està funcionant de manera parcial, entre Cornellà Centre i Horta.

Pel que fa a l’afluència de passatge, les dades provisionals de validacions indiquen una lleugera disminució, com a conseqüència del coneixement previ de les alteracions previstes per la vaga. Així, des de les 7 a les 9 del matí el descens de validacions ha estat del 19% aproximadament.

Pel que fa al servei, s’ha prestat d'acord amb el decret de mínims del departament de Treball, Afers Socials i Famílies, que fixava un 40% de l'oferta per a la franja de matí (de 7 a 9 h). En l’aturada de la franja de tarda, a partir de les 16.00 h fins a les 18.00 h tornarà a haver-hi un 40% de l’oferta, i de les 20.30 a les 22.30 h baixarà al 20%. La resta del dia el servei serà l’habitual d’un feiner.

Aquesta oferta és insuficient per absorbir la demanda normal en les franges d’afectació, ja que els sindicats han decidit fer coincidir les aturades per la vaga amb els horaris d’entrades i sortides dels centres de treball i d’estudi, que són els moments de més afluència de viatgers. Habitualment de 7 a 9 h del matí es registren 190.000 entrades i de 16 a 18 h 165.000. TMB recomana buscar mitjans alternatius de desplaçament. En cas d’utilitzar el metro convé seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa.

Tema
Empresa
  • ConceptesLaboralInstitucionsSindicatsServeiMetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Media Name: fmb_3005162.pdf
Descarrega l’arxiu (137.41 KB)
INP estació Sagrada Família / Foto: TMB
INP estació Sagrada Família / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (439.36 KB)
Media Name: fmb_3005162.pdf
Descarrega l’arxiu (137.41 KB)
INP estació Sagrada Família / Foto: TMB
INP estació Sagrada Família / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (439.36 KB)

També et pot interessar...

  • El metro patirà importants afectacions amb motiu de les aturades entre el 30 de maig i el 2 de juny

  • TMB lamenta el rebuig a la proposta d'acord laboral de Metro

Contingut relacionat

Imatge
Mònica Peinado recull el premi Òscar Muñoz

Mònica Peinado, guardonada amb el premi Òscar Muñoz a la bona comunicació en infraestructures i mobilitat

Empresa
Imatge
Foto de família de la trobada de la segona edició del programa de mentoring femení de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Finalitza la segona edició del programa de mentoria per a les dones professionals de TMB

Empresa
Imatge
Premi Municipi gran / Foto: AMB

TMB rep el Premi Internacional de Mobilitat per la gestió de l’AMBici

Empresa
Cinquè aniversari del Centre TMB Salut. / Autor: Aleix Bonet

TMB referma el seu compromís amb la salut i el benestar de les persones treballadores en el cinquè aniversari del Centre TMB Salut

Empresa

Últimes notícies

Imatge
Motorista durant el periode de la Guerra Civil. /Foto: Arxiu Nacional de Catalunya

La xarxa de metro durant la guerra civil i la postguerra: un període de dubtes i inflexió

Història
Cronoescalada 2026. /Foto: TMB

284 atletes participen a la segona cronoescalada solidària al metro de Barcelona en suport a les famílies d’infants amb càncer

Societat
Cartell de La Nit dels Museus 2026 / Imatge: web oficial

TMB reforça el servei per a la Nit dels Museus 2026 i se suma obrint l’Espai Mercè Sala a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci
La nova exposició "Naturalment Metropolitans" a l'Espai Mercè Sala / Foto: AMB

L’Espai Mercè Sala acull l’exposició “Naturalment Metropolitans”, una mirada al valor ambiental i social de la xarxa de parcs de l’AMB

Cultura i Oci

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons