Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Entren en servei les estacions de Barceloneta i Ciutadella / Vila Olímpica de la línia 4 de metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
28.07.2023
Premsa TMB

Entren en servei les estacions de Barceloneta i Ciutadella / Vila Olímpica de la línia 4 de metro

Dimarts vinent les dues estacions estaran ja operatives i es redueix així el tram afectat per les obres de l’L4, que avancen al ritme previst

Fins al 25 d’agost el tall serà de Barceloneta a Verdaguer i l’alternativa de mobilitat més eficient és la pròpia xarxa de metro, tot i que es mantenen els reforços a les línies regulars de bus de la zona, així com els busos llançadora

La xarxa de TMB ha absorbit el 90% del passatge del tram afectat durant la primera fase de les obres

Imatge
Estació de Barceloneta ./Foto: PEP HERRERO (TMB)
Estació de Barceloneta ./Foto: PEP HERRERO (TMB)
< >Estació de Barceloneta ./Foto: PEP HERRERO (TMB)

Des d’aquest dimarts 1 d’agost, les estacions de Barceloneta i Ciutadella / Vila Olímpica estaran en servei. Així, es redueix el tram afectat per les obres de la renovació de via de l’L4 del metro. A partir de dimarts, el tall de servei serà entre Barceloneta i Verdaguer.

  

Imatge
Mapa línia 4 amb els talls / Foto: TMB
Mapa línia 4 amb els talls / Foto: TMB
>Mapa línia 4 amb els talls / Foto: TMB

 

La presidenta de TMB Laia Bonet, ha volgut agrair la comprensió de la ciutadania durant la primera fase de les obres i “l’esforç que fan els usuaris i les usuàries per adaptar-se a les afectacions pels talls”. Bonet ha recordat que “aquestes obres són necessàries i ens permetran tenir més fiabilitat en aquesta línia, millorar el confort del passatge i reduir les vibracions”. La presidenta de TMB ha destacat que les obres s’estan duent a terme al ritme previst i que els serveis alternatius de transport per al tall, com les altres línies de metro, les línies regulars de bus o el bus llançadora “estan absorbint bé el passatge”.

De fet, la pròpia xarxa de TMB ha absorbit el 90% del passatge que utilitzava el tram afectat per les obres, ja sigui perquè han utilitzat les línies regulars de bus -que han estat reforçades-, els busos llançadora o la xarxa de metro.

Les altres línies de metro seguiran amb els reforços de més trens per donar un bon servei alternatiu, amb una oferta superior entre el 6% i el 12% especialment a les línies que reben més passatge a conseqüència del tall, que són les línies 3, 5 i 1.

I, a més, mantenim els busos llançadora que es sumen a les línies regulars de bus que operen en aquesta zona i que també hem reforçat, especialment la V19, la V21, la H16 i la 47.

Renovació de via de l’L4 de metro

Les obres, iniciades el passat 26 de juny, permetran renovar 6 quilòmetres de via en el tram central de l’L4 de metro perquè la ciutadania disposi d'un servei de metro de la màxima qualitat i eficàcia. Una renovació necessària que entra en la part final i que millorarà la fiabilitat de la línia, augmentarà el confort durant el viatge i, també, solucionarà les vibracions per l’ús de la infraestructura. Les obres han requerit una inversió de 16,4 milions d’euros i s’estan executant en el temps i forma previstos. Un cop finalitzada aquesta segona fase, s’hauran renovat 6 quilòmetres de via en aquesta obra, en la qual s’instal·laran 12.000 metres lineals de carril d’acer, als quals s’aplicaran 475 soldadures elèctriques i unes 375 d’aluminotèrmiques i se subjectaran amb 18.600 fixacions antivibratòries sobre una plataforma formada amb 14.000 metres cúbics de formigó.

Aquestes obres s’estan executant gairebé alhora amb les obres de connexió de vies de tramvia, des de Glòries a Verdaguer, que afectaran tota la línia T4 de TRAM que no presten servei en tot el seu recorregut des del passat 26 de juny i fins al pròxim 31 d’agost.

Respecte a la campanya d’informació sobre el tall, seguirà havent-hi informadors a les estacions afectades i el planificador de viatge Vull Anar també continuarà essent una eina útil per veure les alternatives en cada cas. Una enquesta realitzada durant la primera fase de les obres mostra que el 85% dels usuaris coneixen el tall i més del 70% consideren que la campanya informativa ha estat suficient.

Alternatives de mobilitat al tall de metro

La pròpia xarxa de metro és l’alternativa de mobilitat més eficient. A l’entorn del tall circulen diferents línies que garanteixen combinacions per a desplaçar-se. Per això, TMB ve reforçant el servei a la resta de línies de metro respecte a l’oferta habitual en aquests mesos, fet que ha permès augmentar la freqüència a totes les línies menys l’afectada.

Imatge
Alternativa metro xarxa / Foto: TMB
Alternativa metro xarxa / Foto: TMB
>Alternativa metro xarxa / Foto: TMB

 

Cal recordar que la mobilitat a les platges ja estava garantida amb l’L2 i ara, en aquesta segona fase, també amb l’entrada en funcionament de les estacions de Barceloneta i Ciutadella / Vila Olímpica.

En aquesta segona fase també segueix el servei de busos llançadora amb un interval de pas d’uns 4 minuts i que ara cobrirà el nou tram afectat. Es posarà en circulació el nombre màxim de busos que pugui absorbir la pròpia capacitat dels carrers i el servei especial de bus estarà operatiu durant el mateix horari de funcionament del metro.

Imatge
Servei bus alternatiu /Foto: TMB
Servei bus alternatiu /Foto: TMB
>Servei bus alternatiu /Foto: TMB

A més, es recomanen les línies regulars de bus que operen en aquesta zona i que també estaran reforçades amb més vehicles: 6, V19 i V21; així com les línies regulars de l’AMB, la B20 i la B25, per als desplaçaments entre el Poblenou i Urquinaona. A banda, TMB habilitarà un servei especial de bus només per a persones amb mobilitat reduïda entre Verdaguer i Joanic.

Tema
Transport
  • InfraestructuraViesInstitucionsTMBAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Mapa línia 4 amb els talls / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (65.53 KB)
Alternativa metro xarxa / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (57.9 KB)
Servei bus alternatiu /Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (57.36 KB)
Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (240.49 KB)
Estació de Barceloneta ./Foto: PEP HERRERO (TMB)
Descarrega l’arxiu (52.29 KB)

També et pot interessar...

  • En marxa el dispositiu de transport alternatiu al tram central de l’L4 entre Bogatell i Verdaguer

  • Comença la campanya informativa pel tall d’aquest estiu a l'L4 de metro

  • Dues obres ferroviàries coincidiran aquest estiu: la renovació de via a l'L4 de metro per garantir un servei de màxima qualitat i la connexió del tramvia que afectarà la T4

Contingut relacionat

Estació de Trinitat Nova de l'L4 de metro

La línia 4 de metro recupera dilluns la normalitat al servei després de les obres de millora

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Quevedo al Palau Sant Jordi

Transport
Obres de millora de l'L4. 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Finalitza la primera fase d’obres de millora a l’L4 que permet reobrir el tram entre Verdaguer i Maragall

Transport
Imatge
Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Fotos: Tots els detalls de les obres d'aquest estiu a l'L4

Transport
Gallery

Últimes notícies

Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Cultura i Oci
Imatge
Un cotxe de la sèrie 300 a la portalada del carrer Sagunt / Foto: Marta Espinosa

El metro, protagonista dels guarniments de carrer a la Festa Major de Sants 2025

Societat

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons