Header Top menu
El bus a demanda arriba a la zona sud de Torre Baró i Vallbona en una prova pilot de sis mesos
TMB i l’Ajuntament han posat en marxa una campanya informativa per explicar els veïns el funcionament del servei i les avantatges del transport de proximitat a demanda
L’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) inicien aquest dilluns 12 de setembre una prova pilot del servei de bus a demanda que discorrerà per Vallbona Sud, Ciutat Meridiana, Torre Baró i Trinitat Nova, al districte de Nou Barris. elMeuBus Torre Baró Sud – Vallbona Sud substituirà l’actual línia de bus 180, incorporant-hi les avantatges pròpies del transport de proximitat a demanda, com la capacitat d’ajustar-se a les necessitats de la ciutadania alhora que s’ofereix un servei eficient i sostenible.
El nou sistema compta amb 34 parades però, a diferència de les línies regulars, els usuaris informen amb antelació de quins són el punt i l’hora en què volen ser recollits i on baixaran. D’aquesta manera, és el servei el que ofereix una flexibilitat que permet ajustar-se a la conveniència del passatge. Els punts de parada estan distribuïts de forma que apropen els veïns i veïnes als principals equipaments i serveis dels barris.
A través de l’app o per telèfon
Aquesta flexibilitat i eficiència del servei (que rep el nom d’El meu Bus) s’aconsegueix gràcies a un sistema intel·ligent que encaixa les diverses sol·licituds d’ús perquè els conductors s’ajustin a les peticions i necessitats del passatge. Les reserves s’han de realitzar amb un mínim de 10 minuts de temps, però la major antelació ajuda a garantir l’òptima prestació del servei.
Per esdevenir usuari d’El meu Bus de Torre Baró Sud – Vallbona Sud, només cal descarregar-se al mòbil l'aplicació gratuïta elMeuBus (disponible a les botigues d’iOS o d'Android) i registrar-se. Un cop registrat, la persona pot demanar el bus indicant el número de parada on pujarà i el punt on baixarà. També es poden realitzar les reserves trucant al telèfon gratuït 900 92 75 75.
Esforç informatiu per arribar als potencials usuaris i usuàries
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat durant la presentació del nou bus a demanda que “s’ha fet un important esforç de comunicació cap als veïns i veïnes de la zona perquè, tot i saber que el servei millorarà la cobertura dels barris, som conscients que qualsevol novetat que, com aquesta, comporta canvi d’hàbits, s’ha d’acompanyar els ciutadans en el procés d’inici”. De fet, la campanya informativa va començar el passat 29 d’agost, amb antelació a l’inici de la prova.
Entre les accions informatives (que encara continuen) desenvolupades per TMB i el Districte de Nou Barris, s’hi compten la presència d’informadors a les parades i autobusos de la línia 180 (que ahir diumenge va oferir servei per darrer dia), distribució de tríptics (també a les bústies), cartelleria a les parades i autobusos de la zona i informació a través dels mitjans digitals tant de l’Ajuntament com de TMB.
A més, s’han portat a terme diversos tallers formatius (en total s’han planificat vuit) que han permès als veïns i veïnes que es podran beneficiar del nou servei conèixer de primera mà com descarregar l’app, registrar-se i fer les reserves. El servei també permet cancel·lar de forma senzilla una reserva, consultar l’historial, marcar parades favorites, rebre els avisos d’alteració del servei o conèixer el temps d’espera fins a l’arribada del bus demanat.
Una vegada finalitzats els sis mesos de prova pilot, s’avaluaran els resultats. El bus a demanda Torre Baró Sud – Vallbona Sud continua el pla de millora de la xarxa del transport públic en superfície, en aquest cas, pel que fa als serveis de proximitat, i començant pels districtes que ja compten amb Bus del Barri.
- ConceptesAtenció al clientComunicacióMobilitatServeiInstitucionsAjuntamentTMBLlocsTorre Barró VallbonaServeiBusAnys2022