Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. El bitllet senzill i el bitllet aeroport arriben a la T-mobilitat
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
12.10.2025
Premsa TMB

El bitllet senzill i el bitllet aeroport arriben a la T-mobilitat

A partir de demà i de manera progressiva, aquests dos títols propis de TMB s’incorporen al sistema sense contacte i substitueixen els de validació magnètica

Imatge
Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM
Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM
< >Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) inicia a partir de demà, dilluns 13 d’octubre, la incorporació del bitllet senzill i el bitllet aeroport al sistema T-mobilitat de transport públic. Així, TMB se suma a altres operadors de Barcelona i de l’àrea metropolitana que ja han incorporat el bitllet senzill al sistema sense contacte.   

Així, a partir de demà les màquines automàtiques de venda de bitllets de la xarxa de metro s’aniran adaptant progressivament i dues setmanes després, aproximadament, deixaran de dispensar targetes magnètiques. 

A partir d’ara si l’usuari esporàdic de metro o bus compra per primera vegada un bitllet senzill o bitllet aeroport en una distribuïdora de metro, aquest s’expedirà en suport T-mobilitat de cartró, una targeta anònima recarregable i reutilitzable per validar sense contacte. Aquest primer cop caldrà pagar un euro addicional (el cost del suport), a banda del preu del bitllet senzill o del bitllet aeroport. Una vegada utilitzat el títol es podran carregar altres bitllets de transport en aquesta mateixa targeta com la T-casual, la T-familiar i la T-grup. A més, els clients podran recarregar bitllets senzills en les targetes de plàstic o cartró que ja tenen, a les màquines automàtiques del metro. Pròximament, també ho podran fer a través de TMB App i a la cartera electrònica per validar directament amb el mòbil.

La incorporació del bitllet senzill al sistema T-mobilitat comportarà millores en l’experiència d’usuari de les persones que utilitzin aquests serveis de transport de manera puntual com són validar el títol de transport d’una manera fàcil i segura o la possibilitat de reutilitzar el suport en futures ocasions i poder-hi carregar altres títols de transport.

Per donar a conèixer el canvi de format del bitllet senzill, TMB posa en marxa a partir de dilluns una campanya informativa adreçada a les persones usuàries a través dels canals corporatius propis com els suports digitals, les xarxes socials, l’aplicació TMB App i a TMB.cat.

Recordem que el bitllet senzill és un títol no integrat, es pot adquirir a les distribuïdores del metro i és vàlid per a la xarxa del suburbà i del bus, permet fer un sol desplaçament i no inclou transbord. El bitllet senzill de bus es pot adquirir sense necessitat de suport des de fa uns anys a bord del mateix vehicle, fent el pagament amb targeta bancària.

El bitllet senzill i/o bitllet aeroport magnètics adquirits prèviament seran vàlids fins al pròxim canvi de tarifes.

Tema
Transport
  • ConceptesAtenció al clientInformació al clientMobilitatTicketingInstitucionsATMTMBServeiBusMetroAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM
Descarrega l’arxiu (32.82 KB)
Nota de premsa en pdf.
Descarrega l’arxiu (115.48 KB)
Visual de la campanta del bitllet senzill i el bitllet aeroport / Imatge: TMB
Descarrega l’arxiu (318.27 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 2 de novembre (Barça – Elx)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa Montjuïc-Tibidabo

Línies de bus afectades per la Cursa Montjuïc - Tibidabo 2025

Transport
Inauguració de l'exposició 100 anys de metro al Palau Robert. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

El Palau Robert commemora el centenari del metro de Barcelona acollint l’exposició T-100. Cent anys de metro

Transport
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB compra 19 autobusos elèctrics que incrementen la seva flota de zero emissions

Transport

Últimes notícies

Imatge
Detall de la portada del número 33 de la revista 'Monogràfic' de 'MobiliCat' dedicada al Centenari de metro / Imatge: MobiliCat

El Centenari de Metro, protagonista del suplement de la revista especialitzada MobiliCat

En xarxa
Imatge
Membres del Consell Assessor de la Gent Gran de Barcelona han participat en un taller sobre com viatjar segurs en bus / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB i la Guàrdia Urbana imparteixen un taller per a gent gran sobre com viatjar segurs en bus

Societat
Imatge
Acte de presentació de la samarreta del 125è aniversari del RCD Espanyol. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

L'estació Universitat acull la presentació de la samarreta commemorativa del 125è aniversari del RCD Espanyol

Societat
Un moment de la primera visita a Correus oberta al públic / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’‘estació fantasma’ de Correus

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons